Toon posts:

PCIe Radeon HD4800 + PCI Radeon HD5450: Conflict in drivers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een systeem waarin ik 3 beeldschermen simultaan werkend probeer te krijgen. Om dit te doen heb ik het volgende in mijn systeem geplugd:

Een ATI Radeon HD4800 in een PCIe slot (videokaart A )
Een AMD Radeon HD5450 in een PCI slot (Videokaart B )

Nu heb ik de drivers voor deze kaarten geïnstalleerd, maar om een of andere reden lijkt het alsof mijn PC de driver voor de ene videokaart uitschakelt als hij de andere installeert. om dit duidelijk te maken:

Ik had beide driver gedeinstaleerd. Ik installeer de driver voor videokaart A, waarop 2 beeldschermen normaal werken. Nu installeer ik de driver voor videokaart B, alleen dan komt er een driehoekje te staan bij videokaart A en worden de volgende problemen gemeld:

- Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)
- in de opties bij screen resolution staat dat het beeldscherm aangesloten op videokaart A werkt op een Microsoft basic display driver

Ik denk nu dat om een of andere reden videokaart A draait op een basic videocard driver maar hoe ik dit kan oplossen zodat hij weer op de normale Radeon HD4600 driver werkt weet ik niet.

Kunnen jullie mij helpen? Als jullie extra info nodig hebben om dit probleem op te lossen dan zal ik die sturen.

-Lime

Update: om een of andere duistere reden werkt alles ineens. MAAR: de drivers zijn nu afkomstig van Microsoft zelf:

Videokaart A: ATI Radeon HD 4600 series (Microsoft Corporation - WDDM v1.1)
Videokaart B: ATI Radeon HD 5450 (Microsoft Corporation - WDDM v1.20)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 23:38 ]