Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19George97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-02 15:33
Mijn macbook heeft 1 thunderbolt aansluiting.

Mijn huidige setup:
MiniDisplayport naar Displayport kabel naar mijn Dell Ultrasharp U24H14.

Dit dell scherm ondersteund DaisyChaining.

Theoretisch gezien zou ik dus een 2e zelfde scherm kunnen kopen, en deze d.m.v. een displayport kabel aan monitor 1 koppelen.

Mijn vraag:
Gaat mijn Mac dan zien dat ik 2 ext. monitors gebruik?

De setup wordt dan. [MacBook, thunderbolt aansluiting] Mini-DisplayPort <> DisplayPort [Dell U24H14 scherm 1] DisplayPort <> DisplayPort [Dell U24H14 scherm 2]

Anders moet ik met een USB naar DVI DVI Naar VGA adapter en VGA naar het 2e scherm..... beetje onhandig, en adapters zijn vrij prijzig.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Daisy chain schijnt niet te werken (alleen mirrored). Die link geeft je meer info en mensen die het aan de praat krijgen op andere manieren (idd via USB of een combinatie met HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
ja die adapters zijn vrij prijzig helaas, maar ik dacht voor 6 a 7 tientjes heb je al een USB 3.0 adapter, en daar kan je al redelijk vloeiend op werken. Geen full hd movie maar internetten, en programmeren enzovoort kan daar prima op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-05 09:52
hier een 13" mbp late 2013, en ook die kan nog steeds niet met daisy overweg >.>
overigens is dit naar alle waarschijnlijkheid een ding in OS X en niet in de hardware.

Windows 7 ( bootcamp ) krijg het bijvoorbeeld wel voor elkaar.

ik gebruik momenteel dus een mini-DP naar DP kabel voor monitor uno
en HDMI voor nummertje 2
( en voor de geïnteresseerde , nummertje 3 mag wordt alleen gebruikt aan de desktop maar de MBP krijgt dit dus niet aangedrukt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martward02
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-04 10:20
Daisy Chaining werkt prima op AMD kaarten, niet met Nvidia (heb ik gehoord). Het probleem zou moeten zitten in de drivers van Nvidia, waardoor Dell het dus ook niet wil/kan oplossen, en schijnt te komen doordat de monitor gezien wordt als een TV.