Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wr3tcH
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zoek een?
Een nieuwe TV voor in de woonkamer. Daar staat nu een Full HD 50 inch plasma (Samsung), deze heeft geen smart TV e.d. De nieuwe TV moet zeker niet onder doen zijn voorganger. Het gewenste formaat 46-50 inch. Het liefst ga ik met de tijd mee (ben voorbereid op de toekomst voor 5 jaar) en heb dan ook een voorkeur voor UHD (4K TV).

De huidige TV wil ik verplaatsen naar de slaapkamer. Daar had ik een TV nodig, maar i.p.v. €500 uit te geven aan een slaapkamer TV vervang ik liever die uit de woonkamer. Deze is inmiddels 4 jaar oud.

Wat is je budget?
De planning was ca. 800 euro. Mijn maximum ligt op 1300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken (Netflix of gedownload materiaal). Gamen via PS4.

Wat heb je zelf al gevonden?
http://tweakers.net/pricewatch/compare/621/385753;404370/categorie/

Sony Bravia KD-49X8505B (€ 1199,-)
Een schitterend design, hij staat centraal in de woonkamer en daarom is dit belangrijk. Deze prijs ligt boven mijn oorspronkelijke budget maar deze TV voldoet aan mijn eisen.

Samsung UE48HU7500L (€ 1299,-)
De TV ziet er goed uit. De voet van de Sony vind ik mooier, maar ik twijfel of ik de TV op wil hangen aan de muur. Ik heb altijd Samsung gehad en ben hier tevreden over. Ik heb tijdelijk een Samsung UE40F6400 gehad als slaapkamer TV en deze beviel zeer goed. Vooral het SmartTV werd veel gebruikt (Netflix e.d.).

Ik heb een persoonlijke voorkeur voor Samsung, maar ben bereid om voor het beste aanbod te gaan. De vermelde prijzen zijn de prijzen die ik voor de TV's betaal middels personeelsvoodeel. Momenteel heb ik nog een Samsung 2.1 soundsystem staan in de woonkamer. Dit zou de keuze voor Samsung kunnen beinvloeden, maar ik twijfel er ook over om een soundbar aan te schaffen in de nabije toekomst.

Welke vragen heb je hier nog over?
Er heerst een enorme twijfel tussen deze TV's, mede omdat beide boven budget liggen. Is de Samsung de €100 meer waard? Of toch de overstap maken naar een Sony TV en eventuele randapparatuur t.z.t. vervangen?

Graag hoor ik jullie meningen, deskundige antwoorden of persoonlijke ervaringen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat je de komende jaren nog prima vooruit zal kunnen met een goede full-hd tv. Een 4K tv heeft pas meerwaarde als je voor een enorm scherm gaat of er erg dicht op gaat zitten. Lijkt me niet bij de gemiddelde huiskamer passen. Daarnaast is er nauwelijks 4K-content te krijgen. De gemiddelde tv-uitzendingen zijn amper / nog niet over op full-hd dus de stap naar 4K zal nog vele jaren gaan duren Op het gebied van console gaming is men ook nog lang niet aan 4K toe. Zowel de PS4 als Xbox One zijn amper in staat om op full-hd een constant hoog fps te halen. Als je gaat gamen op je 4K scherm zal er ook nog een upscaling moeten plaats vinden met alle input lag van dien. Ik zou je aanraden om een deel van je budget in je zak te houden en een goede full-hd tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wr3tcH schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 22:47:
Het liefst ga ik met de tijd mee (ben voorbereid op de toekomst voor 5 jaar) en heb dan ook een voorkeur voor UHD (4K TV).
De huidige goedkope 4K-televisies zijn niet voorbereid op de toekomst. Laat ik je alvast uit deze droom helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wr3tcH
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Kijk, hier wordt ik even goed wakker geschud :)

Ik ga er nog eens goed over nadenken en misschien toch maar even een budget-TV voor in de slaapkamer en over een jaar kijken voor een nieuwe in de woonkamer. Eerst even kijken wat 4K doet.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wr3tcH schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:43:
Kijk, hier wordt ik even goed wakker geschud :)

Ik ga er nog eens goed over nadenken en misschien toch maar even een budget-TV voor in de slaapkamer en over een jaar kijken voor een nieuwe in de woonkamer. Eerst even kijken wat 4K doet.

Bedankt voor de reacties!
Waarschijnlijk zal er over een jaar niet veel veranderd zijn. Je kunt beter wachten op OLED dan 4K-televisie. Met een beetje geluk zijn het 4K OLED-televisies die we over 3 jaar tegen een consument vriendelijke prijs kunnen kopen waarbij de televisie in kwestie ook daadwerkelijk de prestaties heeft die het zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben minder enthousiast over LG OLED na lezing van deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
wsmaal schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:48:
De OLED techniek staat ook nog behoorlijk in de kinderschoenen. Het is absoluut veelbelovend voor de toekomst maar op dit moment zitten er nog haken en ogen aan. Over de nodige jaren zal dit de te kopen techniek worden, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
wsmaal schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:48:
Ik zou dan ook geen televisie bij LG kopen. Ik vind de kwaliteit die LG levert niet goed genoeg om mijn geld aan te spenderen, en dan heb ik het niet over de beeldkwaliteit.

Als Panasonic of Sony een betaalbare OLED-televisie op de markt zet, zal ik waarschijnlijk als eerste in de rij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Hoi Wr3tch, ik ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze is geworden, daar ikzelf voor dezelfde keuze sta.
Pagina: 1