Game PC (+-700)

Pagina: 1
Acties:

• TerrorDanny94
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-07-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
de hoofd doel is natuurlijk gamen en heb ik het over de nieuwste games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
700 euro en ga zelf voor eerst inelkaar zeten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
mij videokaart gaat verloopig mee tot ik een budget heb voor een goeie nieuwe het gaat om een asus gtx 560 1gb en heb nog voeding van 600watt nog geen jaar oud dus gaat ook gewoon mee. En me scherm toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
ik wil een goed moederbord met 6 sata porten en goeie audichip en usb 3.0
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?ja geen asrock voor mij meer
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
sta open voor alles behalve voor asrock

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. nope

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Volgens mij nutteloos voor mij doeleinden dus nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI H97 GAMING 3€ 97,95€ 97,95
1WD Green WD20EZRX€ 73,-€ 73,-
1Corsair Carbide 300R€ 66,-€ 66,-
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 82,95€ 82,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 670,80

Pc word bijna hellemaal bij alternate gekocht van wegen kado bonnen...
alleen os zit ik te twijfelen of ik via afuture koop of Microsoft studenten aanbod...
wat zit er verschil in??? en krijg ik dan wel win 10 volgend jaar? Ben zelf student mbo dus kan er in aanraking komen dus kan iemand uitlegen wat er verschil is behalven de prijs?

Ik hoor graag jullie meningen

wijziging HHD

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 163,-€ 163,-
1MSI H97 GAMING 3€ 98,90€ 98,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Corsair Carbide 300R€ 66,-€ 66,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,95€ 93,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 561,75

[ Voor 20% gewijzigd door TerrorDanny94 op 29-12-2014 00:30 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je moederbord is nogal duur, dat kan een stuk goedkoper zonder prestatieverschil! verder is het wel handig om te weten wat voor voeding je hebt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• TerrorDanny94
Ik heb een cooler master b600
Maar vind zonde om hem weg te doen heb hem sinds april 2014

En welk moederbord had je zelf in gedachten ik hoor juist van veel mensen dat een B bordje een wat mindere audio chip heeft dan een H of Z bord

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Lijk naar de sniper b5, die lettertjes hebben niet echt iets met audio te maken, deze heeft een heel goede audio chip en alle features die je nodig hebt voor ~€66

• TerrorDanny94
Dat kan maar wel weer minder futures dan de msi bord
6x sata III vs 4x sata III + 2x sata II
4x usb 3.0 vs 2x usb 3.0

Ik wil in de toekomst meer hdd en ssd plaatsen namelijk dus misschien is die meer waarde van 30 euro niet zo heel extreem of wel? En als ik toch voor gigabyte sniper bord ga
Kan die i5 wel samen dan ik hoor veel mensen met problemen. Dit word me eerste build en ik weet niet wat ik precies moet doen

• TerrorDanny94
Zijn er misschien mensen die windows 8 pro studenten aanbod hebben?

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
TerrorDanny94 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:36:
Zijn er misschien mensen die windows 8 pro studenten aanbod hebben?
Hoe bedoel je?

Part-time werkend in Artis als krokodil

• TerrorDanny94
Pc word bijna hellemaal bij alternate gekocht van wegen kado bonnen...
alleen os zit ik te twijfelen of ik via afuture koop of Microsoft studenten aanbod...
wat zit er verschil in??? en krijg ik dan wel win 10 volgend jaar? Ben zelf student mbo dus kan er in aanraking komen dus kan iemand uitlegen wat er verschil is behalven de prijs?

Ik hoor graag jullie meningen

Hier heb niemand op gereageerd op deze vraag. Ik wil graag weten of het waard is om windows 8 pro studenten te nemen. Of toch slimmer om normaal 8

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
De windows 8 pro studenten versie is hetzelfde als de reguliere windows 8 pro. Dus als het goedkoper kan, waarom niet?

Ja, met windows 8 studenten versie zul je ook de gratis upgrade naar windows 10 krijgen.

Part-time werkend in Artis als krokodil

• TerrorDanny94
Owke dan is die beantwoord

Dan gaat het toch deze huidige build worden met Microsoft studenten aanbod

Of iemand moet nog een super iedee hebben ik ga volgende week zaterdag op haalen dus.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Als je in aanmerking komt voor het studentenaanbod komt, die zeker nemen. Als je die als gewone consument moet kopen kost de W8.1 Pro 120 euro :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TerrorDanny94
Goeden dag mensen ik heb nog wat vragen over mij build.

ik heb mij componenten besteld. (behalve GPU en PSU omdat ik die tijdelijk naar me nieuwe pc lat verhuizen en Case die bij Alternate niet te koop is minste duurt 23 werkdagen)

nu heb ik een beetje stress omdat dit me aller eerste keer is dat ik pc in elkaar ga zetten.
heeft iemand tips waar ik extra voorzichtig moet voor zijn? (bv. CPU op de MOBO zetten)

en moet ik eerst alleen SSD in plaatsen Windows installeren en dan pas als ik klaar ben HDD plaatsen? of moet ik dat in de BIOS instellen voor ik Windows ga installeren?

en wat als ik hem in elkaar zet en hij doet het niet en heb alles gecontroleerd. hoe weet ik of me MOBO RAM of CPU defect is? ik heb nu een AMD en DDR2 pc.... dus weet eigenlijk niet hoe ik dat moet controleren...

en misschien de stomste vraag
hoe kom ik er achter of ik Windows 8.1 pro studenten aanbod in aanraking kan komen? en ik krijg geen CD volgens mij. dus moet ik het op USB zetten. maar wat als me SSD kapot ga. kan ik op een nieuwe SSD via me USB dan opnieuw installeren?

Alvast bedankt

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

TerrorDanny94 schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:25:
Goeden dag mensen ik heb nog wat vragen over mij build.

ik heb mij componenten besteld. (behalve GPU en PSU omdat ik die tijdelijk naar me nieuwe pc lat verhuizen en Case die bij Alternate niet te koop is minste duurt 23 werkdagen)
Het was een Cooler Master B600 hè? Die zou ik wel over een tijdje vervangen.
nu heb ik een beetje stress omdat dit me aller eerste keer is dat ik pc in elkaar ga zetten.
heeft iemand tips waar ik extra voorzichtig moet voor zijn? (bv. CPU op de MOBO zetten)
Neem gewoon rustig de tijd, veel kan je dan niet fout doen. Volg je een guide komt het wel goed. CPU en MoBo, tsja, dat is gewoon rustig naar beneden laten zakken. Koelpasta een klein korreltje in het midden ter grootte van een erwt, NIET uitsmeren.
en moet ik eerst alleen SSD in plaatsen Windows installeren en dan pas als ik klaar ben HDD plaatsen? of moet ik dat in de BIOS instellen voor ik Windows ga installeren?
Steek de SSD in SATA1, HDD in SATA2, dat is het logische. Anders kan ook, maar dan zul je inderdaad in de bios moeten instellen wat de bootdisk is. Bij de eerste keer kom je gegarandeerd in de bios uit, dan kan je de USB stick selecteren met een .iso bestand om Windows te installeren.
en wat als ik hem in elkaar zet en hij doet het niet en heb alles gecontroleerd. hoe weet ik of me MOBO RAM of CPU defect is? ik heb nu een AMD en DDR2 pc.... dus weet eigenlijk niet hoe ik dat moet controleren...
Als hij het goed doet, dan doet hij het. Werkt hij niet fatoenlijk, kan je het luidsprekertje wat normaal gesproken met je case meekomt insteken in je moederbord, en dan geeft hij waarschijnlijk een foutcode.
en misschien de stomste vraag
hoe kom ik er achter of ik Windows 8.1 pro studenten aanbod in aanraking kan komen? en ik krijg geen CD volgens mij. dus moet ik het op USB zetten. maar wat als me SSD kapot ga. kan ik op een nieuwe SSD via me USB dan opnieuw installeren?

Alvast bedankt
Simpelweg hier kijken of je in aanmerking komt hier:
http://www.microsoftstore...anbod/productID.288573500
Staat je school ertussen heb je geluk, anders niet :*) Je downloadt dan een bestand, die je op je USB zet. Via de bios zeg je daar vanaf te booten, en dan selecteer je de SSD on het op te installeren. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de SSD kapot daarvan gaat. Of je bedoeld over enkele jaren? Dan kan je gewoon opnieuw installeren, de licentiecode staat in de bios.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• TerrorDanny94
TNX.......

Op de laaste zin. Gaat natuurlijk over langer gebruik van de ssd. Ga in 2015 me B600 vervangen voor een Seasonic M12II 520. Maar moet ik even voor sparen voor die B600 krijg ik haast nix voor heb zelf toen die tijd 60 euro voor betaald. Ik ga zo naar mycom voor de kast op te haalen. ik had gelukkig 150 euro contant gekregen. Onder de kerst boom kreeg ik 400 euro aan alternate bonnen. Maar ik denk maart april ofzo dat hij er uit ga dan heeft amd en nvidia ook nieuwe gpu uit gebracht dus kan ik misschien voor 100 euro goedkoper een kaart kopen.

• TerrorDanny94
Mensen nog allemaal bedankt voor jullie hulp. Ik heb me pc inelkaar gezet en hij doet het. Erg blij mee.... Nu wacht ik op sicomputers waneer de sata 3 kabels met 90graden hoek binnen komen plus mij audio verlang kabel die van corsair 300r is echt heel erg kort voor atx. En ik draai nu win 10 al 8 dagen vlekkenloos, even wachten tot ik me maat weer zie voor windows 8.1 pro studenten aanbod. Je moet hbo opleiding doen om er überhaupt in aan merking te komen. Dus hij gaat het voor me fixen. :p

Nogmaals allemaal bedankt voor het mee denken en tweakers.net bedankt voor BBG

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Super man! Hoop dat je er blij mee bent! Plaats foto's op het Het Show je Build! Topic :P

• TerrorDanny94
lllustrious schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:15:
Super man! Hoop dat je er blij mee bent! Plaats foto's op het Het Show je Build! Topic :P
Ik kom er niet hellemaal uit hoe je foto's upload bij tweakers.net! Kan je me stappe plan geven hoe ik foto's er op krijg?

Alvast bedankt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Uploaden op een uploadsite à la http://tinypic.com/index.php en link posten. Easy peasy. Of natuurlijk je album activeren in je account :).

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 08-01-2015 18:02 ]

Pagina: 1