Galinsky schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:29:
Ik hoop het zelf eigenlijk ook al zal het veel performance geven gaat denk ik het hele idee van pc bouwen eraf en krijg je lelijke ter grote van een creditcard dingetjes terug zonder mooie coolers etc.
Zelf ben ik huiverig met nieuwe hardware kopen door nvlink en hou ik het wel bij mijn oude meuk waar je nog wel goed op kunt gamen voor de huidige games.
Wilt het echt interessant worden, moet het veel sneller zijn dan PCI-e 3.0. En gezien 2.0 x4 zelfs nu nog geen hele grote bottleneck is voor moderne kaarten, zal 3.0 x16 [8x de bandbreedte van 2.0 x4] echt nog wel even snel genoeg zijn.
En het feit dat het wss geen open standaard is, is natuurlijk ook problematisch, alle hardwaredingen uit de pc wereld zijn standaard. Formaat mobo, formaat SATA-stekkertje, aantal pinnetjes op je RAM, afstand tussen PCI/AGP/PCI-e sloten, welke voltages een voeding hoort te geven. Ik denk ongeveer het enige wat niet een standaard is, is het verschil tussen de plaatsing van koelers tussen AMD en Intel, en zelfs dat zie ik nog wel eens veranderen. De vorm, plaats, functie, en specs van alles ligt verder muurvast. Dat maakt het leven voor iedereen die ermee werkt wel zo makkelijk. nVidia die denkt "eventjes" een nieuwe "standaard" te lijkt te kunnen gebruiken, zal denk ik [en hoop ik] van een koude kermis thuiskomen.
Enfin, ontopic.
Als TS ASAP dat systeem wilt, zou ik een R9 295x2 aanraden, gezien die dankzij de hybride koeling nog "koel" te houden zijn. Wel veel duurder dan 2x R9 290[x], maar, twee van die dingen in CF zetten stelt hoge eisen aan je kast, want veel airflow nodig, en je mobo moet voldoende ruimte tussen de pci-e sloten hebben, om de vaak 3 slots koelers kwijt te kunnen.
Anders wachten tot AMD met nog leuker speelgoed uitkomt. Zij lijken momenteel 4k gaming het meest serieus te nemen.
People as things, that’s where it starts.