Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verbinding tweede router valt tijdelijk weg bij gebruik P2P

Pagina: 1
Acties:

• Geertidow
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:26
Hallo allemaal,

Ik zit met een beetje een gek probleem.
Als ik een een P2P programma (Vuze) gebruik dan valt de verbinding van mijn tweede router soms weg.
Als ik dan Wifi (op mijn laptop) even in en uitschakel is er niks aan de hand.

Dit probleem treedt nooit op bij gewoon internetten.
Weet iemand hoe het kan?

Setup:
Modem (/router): xperia box v8, DCHP aan.
Router 2: TP-LINK 1043, DCHP uit, dynamic IP.

Bedankt voor de tips!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Nope. M'n glazen bol is stuk.

Hoeveel connecties leg je met Vuze, en trek je qua up/down er je hele verbinding mee vol?

Waar draai je Vuze op? Op 'de laptop', of een ander apparaat? Hoe en waar is deze op aangesloten?

Hoe valt de verbinding weg? Ben je nog wel verbonden, maar werkt 'het internet' niet meer? Heb je geprobeerd om op zo'n moment je routers te pingen om te kijken waar het probleem precies optreedt?

• Geertidow
Hoi Thralas,

Ik zal wat extra info geven.

1. Hoeveel connecties ik leg met Vuze weet ik niet, ik weet wel dat ik niet alle verbinding ermee vol trek (omdat ik ernaast nog kan internetten).
2. Vuze draait op mijn laptop, deze is draadloos verbonden met mijn tweede router (andere netwerknaam dan de modem/router).

De verbinding valt weg in die zin dat bij de verbindingsstatus een uitroepteken komt te staan en de verding als 'beperkt' wordt weergeven. Internet werkt dan niet, en het downloaden stopt ook.

3. Ik heb niet geprobeerd de routers te pingen, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe dat moet.
4. Als wifi op mijn laptop aan en uit zet dan doet internet het meteen weer (ook Vuze).

Ik had gehoopt dat het een vaker voorkomende blunder was.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 17:54

lier

MikroTik nerd

Blunder niet zo zeer, vaker voorkomend wel ;)

Zoek hier op GoT eens op (meer informatie over) torrent icm router.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Geertidow
Super, bedankt!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
UPNP wil nog wel eens problemen geven maar Vuze ook, misschien eens een andere client proberen en kijken wat die doet? Utorrent ofzo....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Geertidow
Hey BAS80,

Ik ben geswitched naar Tixati, problem solved!
Thanks voor je hulp man.

• Geertidow
Hallo allemaal,

Het probleem blijkt toch niet opgelost met Tixatie.

In summary, mijn internet werkt ruim voldoende snel (15 Mbit/S beneden (Epxeriabox modem) 35 Mbit/S boven (router TP link WR1043). Draadloos torrent downloaden gaat supersnel op de router boven, maar na enkele minuten (alleen boven) dan stopt hij met downloaden.
Meestal is het na een minuut of 10. Ik zie dan op mijn wifi verbinding ook 'beperkt' met het bekende gele uitroeptekentje. Als ik dan wifi aan en uit zet (op mijn laptop) is het probleem daarna direct verholpen, maar treedt het wel weer opnieuw op na 10 minuten.

Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb op de router boven dynamic ip, DCHP uit.

Dank voor de hulp!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt twee routers. Das probleem 1.
Je tweede probleem heeft te maken met het aantal half open connecties. Is een goede zoekterm ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Geertidow
Ik heb de firewall van de router zelf uitgezet, misschien dat het daardoor komt...
Pagina: 1