Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Giga probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:

• Greymane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 11:29
Heren,

Het volgende; Ik wilde een fabrieksherstel uitvoeren op mijn laptop (Lenovo Y510P). Dit doe ik met een backup die op een USB staat. Nu is er het volgende gebeurd. Ik heb de batterij uit de laptop gehaald, om de nieuwe HDD te installeren.

Fabrieksherstel heb ik gestart, en alles ging goed. Tot op 15%. Ik dacht met mijn stomme kop even snel de laptop te verplaatsen, terwijl ik de batterij nog niet had teruggeplaatst. PAF, uitgevallen dus.

Ik dacht, OK, no biggie, beginnen we gewoon weer opnieuw. Niet dus. Hij ziet namelijk zowel mijn nieuwe HDD niet meer, en mijn oude ook niet. Nergens te bekennen in de BIOS / Boot Manager.

Ik heb op internet gezocht, maar kan hier zeer weinig over vinden. (Want wie doet dan ook zo iets doms.)
Derhalve gooi ik hier een noodkreet uit, in de hoop dat iemand mij kan helpen, om ervoor te zorgen dat mijn HDD weer gedetecteerd word.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Je had dus je laptop aan de netstroom zonder accu er in als ik het goed begrijp?

• Greymane
Correct, was vergeten in alle haast hem er terug in te steken. Dus mid installatie is hij uitgevallen.

[ Voor 24% gewijzigd door Greymane op 16-12-2014 17:46 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zie je je harde schijven niet meer in je boot menu of in je BIOS? Groot verschil.
Wat ik persoonlijk zou doen is Ubuntu (of een andere linux-distributie die je van USB kan opstarten) op een stickje zetten, en kijken of je de schijven daar ziet (in een partitiemanager of via fdisk). Zie je ze daar, dan is het waarschijnlijk snel opgelost ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• Greymane
Ik zie ze zowel niet in boot manager als de bios. Als het nog in de bios stond, kon ik er nog wat mee.

Een andere HDD aansluiten hielp ook niks, want die zag die ook in geen van beiden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er als de laptop uitstaat en je drukt op de Lenovo Recovery knop ?

Edit: Voor de duidelijkheid dus de knop naast waar de voedingsstekker in gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 16-12-2014 17:55 ]

• Greymane
PilatuS schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:51:
Wat gebeurt er als de laptop uitstaat en je drukt op de Lenovo recovery knop ?
Dan gebeurd er het volgende. Recovery start op (Vanaf de USB) ik selecter fabrieksherstel. Alles opnieuw partitioneren. En vervolgens deelt hij med: Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Het systeemstation is niet gevonden.

Edit: Ik ken hem, deze gebruikte ik altijd voor mijn fabrieksinstellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Greymane op 16-12-2014 17:58 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:14

AzzKickah

06-CENSORED

Lijkt er meer op dat de controller overleden is bij die plotselinge uitval.
Ik help je hopen van niet maar het klinkt niet erg rooskleurig...

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11 10:42
Als je'm opstart via USB in recovery, kun je dan nog iets via Diskpart? (eenmaal in het menu "Shift +F10" of ctrl + shift + f10 als ik me niet vergis, en dan in de command "Diskpart" -> "list disk"

Anders proberen wat ie doet in een ander systeem (de hdd).

[ Voor 13% gewijzigd door RzrBck op 16-12-2014 18:01 ]

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:16

TommieW

Numa numa.

Maak zoals Mavamaarten al zegt een USB stick met bijvoorbeeld Ubuntu en kijk of GParted je schijven nog ziet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• PilatuS
  • Niet online
En wat als je hetzelfde doet maar zonder USB ? Als de recoverypartitie er nog is heb je geen USB stick nodig.

Als de HDD verder totaal niet meer gezien word zou ik de schijf er uit halen en kijken wat ie in een andere PC doet. Als ie daar ook niet gezien word moet ie bijna wel defect zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-12-2014 18:03 ]

• Greymane
Zonder USB precies hetzelfde. De herstel partitie staat nog uitsluitend o USB. De HDD werkt nog wel in m'n andere laptop. Dus daar ligt het probleem helaas niet.

Ff datgeen van RzrBck proberen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

WvanGeest schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:04:
Zonder USB precies hetzelfde. De herstel partitie staat nog uitsluitend o USB. De HDD werkt nog wel in m'n andere laptop. Dus daar ligt het probleem helaas niet.

Ff datgeen van RzrBck proberen.
Gaat niet helpen. Als het herstelproces niet gestart kan worden is dat in dit geval zonder twijfel omdat ie geen schijf kan vinden om partities op te maken. Dan ziet diskpart ook niks.

• Greymane
Klopt, heb het geprobeerd, mocht ook niet baten. Gelukkig kwam ik er achter dat ik nog 6 maanden garantie heb, dus ik ga contact opnemen met Lenovo hierover. In de hoop dat hun techies het op kunnen lossen. Ik weet helaas verder ook niet hoe ik dit op moet lossen.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dan zou ik het feit dat je hem zonder accu plotseling van de stroom af hebt gehaald eventjes tactisch vergeten erbij te vertellen, als ik jou was... O-)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je nog een 2 de pc? Zoja probeer de hdd daar eens in.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Greymane
AzzKickah schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:25:
Dan zou ik het feit dat je hem zonder accu plotseling van de stroom af hebt gehaald eventjes tactisch vergeten erbij te vertellen, als ik jou was... O-)
Dat heb ik ook zeker gedaan.. Mijn verhaal is, ik deed hem terug naar fabriekinstellingen, hij liep vast op 15%, een harde reset was noodzakelijk, sindsdien kapot.. O-)

Eerlijkheid duurt het langst, leugentje om eigen bestwil kost het minst. Ben gekke henkie niet. Ik heb betaald voor extra garantie. Mag ik ook wel wat voor terug, zeker op een laptop van uit de winkel 1099 euro, en na upgrades dik boven de 1300.

• Greymane
Damic schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:35:
Heb je nog een 2 de pc? Zoja probeer de hdd daar eens in.
Als je terugleest kun je lezen dat ik dat al heb geprobeerd.. :) Zowel de orginele HDD er in met een soort van backup.. Als in een andere PC. Een andere PC ziet de HDD wel, dus die is nog steeds in orde.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow daar had ik over gelezen :(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 09:27
WvanGeest schreef op woensdag 17 december 2014 @ 00:12:
Eerlijkheid duurt het langst, leugentje om eigen bestwil kost het minst. Ben gekke henkie niet. Ik heb betaald voor extra garantie. Mag ik ook wel wat voor terug, zeker op een laptop van uit de winkel 1099 euro, en na upgrades dik boven de 1300.
Heb je er geen eigen schulddekking in zitten? Heb ik bij mijn Dell wel, gooi ik nu mijn koffie eroverheen, komen ze hem morgen fixen. Ik heb mijn behuizing al eens laten fixen omdat die allemaal haarscheurtjes had. Werd om niets gevraagd, oorzaak of whatever, ze kwamen gewoon.

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me niet een EL-vraag. Schopje naar CSL, daar past 'ie waarschijnlijk beter.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1