Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus R752LAV-TY262H versus Acer Aspire E5-721-630T

Pagina: 1
Acties:

• jgrolman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 13:09
Wat ga je met je laptop doen?

De laptop diend voor het multitasken. Voornamelijk online poker waar ik op zijn minst 12 tafels speel met PokerTracker. Ik doe weinig met games maar als ik een keer wil gamen wil ik opzich wel kunnen gamen.

Zelf ben ik een Quad Core of Six Core met 8 GB geheugen gewent met meerdere beeldschermen.

Wat is je budget?
Mijn budget is €600+- maar ik heb al twee laptops waar ik een oogje op heb, zie onderaan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal ik niet veel meenemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet minimaal 17 inch zijn met 6GB geheugen. Liefst 8.

Hier onder heb ik twee laptops geplaatst. Welke laptop past het best en waarom?
En waarom is de dual core duurder dan de quad core?

De Asus: Asus R752LAV-TY262H
De Acer: Acer Aspire E5-721-630T

Zelf dacht ik aan de Acer, maar ik snap niet waarom de Asus duurder is. Het uiterlijk van de Asus vind ik wel mooier.

Alvast bedankt allen!

[ Voor 9% gewijzigd door jgrolman op 16-12-2014 17:25 ]

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hallo,

Offtopic:
Volgensmij is het niet toegestaan directe links te plaatsen naar aanbieders van producten, maar ik kan mij hierin vergissen.

Ontopic:

De Asus laptop is vooral duurder doordat er een veel betere processor in zit.
De intel core i5 uit de Asus laptop is een heel stuk sneller dan de AMD A6 die in de Acer laptop zit, en daarom is de Asus laptop een stuk duurder.
Toch zijn beide laptops niet echt aan te raden voor "games" tenzij je angry birds bedoeld.

Misschien zou je eens kunnen kijken naar de volgende laptop:
http://tweakers.net/pricewatch/391419/hp-pavilion-17-f035nd.html
Een goede i5 processor, meer ram (8gb vs 6gb) dan de Asus en een veel betere grafische kaart(GT840M) voor als je een keer een spelletje doen wil.

[ Voor 4% gewijzigd door ridefire op 16-12-2014 17:26 . Reden: 15inch HP laptop ipv 17 inch ]

• jgrolman
Heb de links verwijderd.
Games zijn het minst belangrijk.

Is 1.7ghz niet langzaam?

Verder ziet de HP er zeer leuk uit.

[ Voor 18% gewijzigd door jgrolman op 16-12-2014 17:31 ]

• ridefire
  • Niet online
Die i5 processor heeft een "standaard" snelheid van 1,7ghz maar heeft een "turbo" functie die de snelheid kan verhogen tot 2,7ghz bij inspannende taken.

Maar daarbij, ghz zegt vrij weinig over de werkelijke performance.

• jgrolman
Hier zie ik een leuke Asus: pricewatch: Asus X750LN-TY110H
Wat vind je hier van?

De HP ben ik niet zo enthousiast over

• ridefire
  • Niet online
De Asus heeft iets minder ram geheugen, en een iets kleinere HDD maar verder vrijwel identiek voor iets minder geld.

Zou verder wel adviseren (wat ik zelf overigens ook vaak probeer) de laptop met eigen ogen te bekijken in een winkel voordat je tot aankoop overgaat.

• jgrolman
En wat vind je van deze? pricewatch: MSI Classic CR70 2M-321NL

Goeie review, en klein touchpad. Een klein touchpad vind ik wel fijn aangezien ik de laptop weinig met touchpad zal gebruiken. Bovendien heeft deze laptop een mat scherm i.p.v. een glazend (Wat geen pre is maar wel een plus punt)

Dank je wel voor de tips ridefire!

[ Voor 40% gewijzigd door jgrolman op 16-12-2014 18:11 ]

• ridefire
  • Niet online
De MSI heeft een betere processor dan de laptops die we tot nu toe bekeken hebben.
Echter heeft de laptop geen aparte grafische kaart en dat zal hem beperken in het spelen van games.

Wanneer je enkel af en toe webbased games, zoals online pokeren, speelt dan is een een aparte grafische kaart overbodig.

Maar wanneer je toch af en toe een wat grafisch zwaarder spel speelt (Call of Duty, Battlefield, The Sims, Fifa e.d.) dan zul je echt een redelijke grafische kaart nodig hebben.

Nog over dual of quadcore,

Om een lang verhaal kort te maken, wanneer een dual core op een lagere snelheid efficienter werkt kan die meer gegevens verwerken dan een quad core die inefficienter werkt.

Het beste kun je processoren vergelijken door de prestaties van het type processor van een laptop via google op te zoeken en die te vergelijken met de prestaties van het type processor van een andere laptop.

You're Welcome :)

*edit*

Mat scherm moet je ook met eigen ogen bekijken, naar mijn mening heb je hier alleen optimaal profijt van wanneer je vaak last hebt van weerspiegeling met een glanzend scherm en het scherm veel gebruikt in omgevingen waarbij veel licht aanwezig is, zoals veel verlichting/lampen of zonlicht.
Heb je dit niet doordat je de laptop voornamelijk in een omgeving gebruikt waarvan je zelf de lichtomstandigheden kan aanpassen dan is een glanzend scherm misschien wel beter.

[ Voor 20% gewijzigd door ridefire op 16-12-2014 20:21 ]

Pagina: 1