Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 20:02

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb gisteren linux geïnstalleerd, bootloader is nu ook grub dus.

Linux mint draait als een zonnetje, echter zodra ik windows wil starten via grub krijg ik de melding dat de BCD niet correct is (0xc00000e).

Als ik de laptop start in EFI-modus krijg ik keurig de windows bootloader en vervolgens krijg ik ook ook keurig weer windows startend, nul problemen.

Alleen nu is het erg lastig om te switchen tussen linux en windows, ik moet de bootloader wijzigen in de bios. Iemand enig idee waarom grub en windows niet lekker samenwerken? Het vervelende is dat ik niet meer in recovery mode kan komen (volgens lenovo is dat F11 maar dat werkt niet) en dus ook geen bootrec /rebuildbcd kan doen of andere tooltjes kan proberen.

Andere tactiek is om vanuit Grub de EFI loader te starten, die boot direct door naar windows namelijk, alleen geen idee hoe dat te fixen.

Ik heb het hier neergezet omdat windows niet werkt :P Als het is omdat grub (en dus linux eigenlijk) niet werkt moet het maar verplaatst worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Windows heeft zijn eigen bootloader en die moet je ook gebruiken eigenlijk.

Waarom maak je niet van een van de two OS'sen een virtuele machine? Als je de Pro versie hebt van Windows 8.1 kan je ook Hyper-V aanzetten en je Linux virtualiseren. Kan je ook beide tegelijkertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 20:02

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Intel Pentium en geen pro versie :( is een simpele laptop die ik van mijn werkgever gebruik, en gebruik voor onderweg af en toe. Heb op kantoor win7 pro maar die laptop is bokketraag en ik wil dus met linux spelen...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

VirtualBox is gewoon gratis en heeft niets extra's nodig.

Maar hoe heb je Linux geïnstalleerd? Heb je je systeem wel in EFI modus gestart toen je 'm wilde installeren? Want anders heb je grub-pc draaien, ipv grub-efi en dat verklaart dan gelijk je probleem. Sowieso, wat zijn je Google resultaten op de error code die je krijgt? Heb je voordat je Linux installeerde een beetje ingelezen hoe je dat met EFI netjes in dual boot zet?

Commandline FTW | Tweakt met mate