"upgrade" pc 500-600 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo (mede) tweakers,

Ik ben van plan mn oude systeem de deur uit te doen en met het budget wat ik nu heb (500-575 euro) wil ik een nieuwe pc kopen. Het moet een toekomstbestendige pc zijn en ik wil erop kunnen gamen. De videokaart komt later wel als het nu nog niet in het budget past (ik wil niet 2e hands kopen).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ga erop gamen, mailen en surfen en af en toe een programma wat niet veel kracht vereist (mn oude pc kan die programma's nog aan).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
500-600 euro, het hoeft niet persé 500 te zijn, zolang ik maar een (basis) heb die 4-5 jaar meekan

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem de hardeschijf en de dvd brander mee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil op een toekomst gerichte pc die ik in de toekomst nog makkelijk kan upgraden (mn oude pc was daar niet op voorzien).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel cpu, of er moet een hele goede reden zijn voor AMD
Liefst een asus/msi moederbord.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De behuizing mag maximaal 50cm hoog zijn (als de knoppen etc. bovenop zitten) anders maakt het niet veel uit en maximaal 50-52 cm diep (52 is echt de max.)
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, tenzij er een hele goede reden voor is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 184,79€ 184,79
1MSI H97 GAMING 3€ 97,95€ 97,95
1Corsair Graphite 230T Windowed Black€ 64,99€ 64,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 69,95€ 69,95
1Seasonic M12II 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,63

Een stille kast hoeft niet perse, maar de pc moet niet teveel lawaai maken.
Ik wil graag horen wat jullie anders zouden doen, ik sta open voor wijzigingen want dit word mn eerste build en ik zou graag eerlijk advies willen krijgen. _/-\o_

-EDIT- de kast zie ik HEEL goed, dus een mooie kast/agressieve (gaming) kast vind ik belangrijk.
-EDIT2- de kast staat op 50cm van mijn oor af (linksboven van me)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Omdat je andere eisen niet erg hoog zijn, kun je zeggen wat voor games je gaat spelen? Dat maakt nogal veel uit voor wat we je aanraden! Wil je de nieuwste triple A games op high spelen of gaat het om facebook-/flashgames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:11:
Omdat je andere eisen niet erg hoog zijn, kun je zeggen wat voor games je gaat spelen? Dat maakt nogal veel uit voor wat we je aanraden! Wil je de nieuwste triple A games op high spelen of gaat het om facebook-/flashgames?
Oja! helemaal vergeten! |:(
Ik wil de nieuwste games (ook op langere termijn) gaan spelen, zoals FarCry4, GTA5, BF4 etc.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Oke, dat maakt al wat uit :P

Neem de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed Vergelijkbaar met degene die jij hebt, wel €20 goedkoper en iets langzamer, maar dat ga je niet merken.
`
Heb je een bepaalde kleurencombinatie?

Neem anders bijvoorbeeld de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 als moederbord, erg luxe, iets ouder, maar dat is geen probleem en een stuk goedkoper.

Deze ram is goedkoper en nog lekker laag ook, zodat je evt. een goede koeler kan plaatsen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Het ligt er een beetje aan welke gpu je wilt kopen voor je voeding, maar dat is denk ik al teveel. Dit is al beter: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

[ Voor 13% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:16:
Oke, dat maakt al wat uit :P

Neem de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed Vergelijkbaar met degene die jij hebt, wel €20 goedkoper en iets langzamer, maar dat ga je niet merken.
`
Heb je een bepaalde kleurencombinatie?

Neem anders bijvoorbeeld de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 als moederbord, erg luxe, iets ouder, maar dat is geen probleem en een stuk goedkoper.

Deze ram is goedkoper en nog lekker laag ook, zodat je evt. een goede koeler kan plaatsen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Dankje!
Ik heb graag een rood-zwart kleurenschema als de kast een raam heeft, heeft de kast dit niet maakt het niet uit. Ik heb (weer) vergeten te melden dat ik 2 schermen gebruik en ik werk eerst op de onboard graphics van de cpu.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Het moederbord dat jij hebt is niet echt nodig, het is de nieuwste chipset, maar veel zal je er niet van merken. Neem de pricewatch: MSI B85-G43 Gaming Ook een rode kleur en iets goedkoper!

EDIT: beide i5's hebben dezelfde integrated graphics, dus daar zal je ook niet zoveel van merken.

[ Voor 16% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:21:
Het moederbord dat jij hebt is niet echt nodig, het is de nieuwste chipset, maar veel zal je er niet van merken. Neem de pricewatch: MSI B85-G43 Gaming Ook een rode kleur en iets goedkoper!
Die chipset had ik gekozen omdat ik later dan nog kan upgraden naar een Broadwell processor.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Oke goed hoor.

Volgende keer wel even vermelden he, waarom je voor bepaalde dingen hebt gekozen :P

[ Voor 77% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Op dit moment heb ik dit:
De cpu verandert en het RAM geheugen.
De voeding laat ik zo omdat ik zo een stuk veiliger zit in de toekomst (ik weet niet precies wat ik in de toekomst erbij ga zetten) en omdat 'ie modulair is wat ik belangrijk vind (ik haat overbodige kabels).
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI H97 GAMING 3€ 97,95€ 97,95
1Corsair Graphite 230T Windowed Black€ 64,99€ 64,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Sport S2CP4G3D1609DS1S00€ 79,50€ 79,50
1Seasonic M12II 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 502,39

Zijn er nog opmerkingen op de kast en zijn er betere alternatieven??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Volgende keer wel even vermelden he, waarom je voor bepaalde dingen hebt gekozen :P
Zal ik doen ;)
Maar toch bedankt dat je voor alternatieven zoekt om goedkoper uit te zijn voor dezelfde futures _/-\o_

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Kast is veelal voorkeur. Ik vind de pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led er wel mooi uitzien. 500mm diep en 430mm hoog. Mooi grote window.

Je hele systeem verbruikt niet heel veel watt en grafische kaarten worden steeds zuiniger, kijk maar naar de gtx 970, die rond de 150 watt ligt. Een goede psu is trouwens beter dan een slechte met meer watt, maar met die van jou is niets mis, gewoon een beetje overkill.

Geen probleem trouwens, gewoon een tip ;)

[ Voor 33% gewijzigd door lllustrious op 16-12-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:38:
Kast is veelal voorkeur. Ik vind de pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led er wel mooi uitzien. 500mm diep en 430mm hoog. Mooi grote window.

Geen probleem trouwens, gewoon een tip ;)
Die kast ziet er ook goed uit, het budget is verhoogd tot 100 euro voor de kast (iets meer mag ook). Ik ga even eten...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Kast? €100? Stil? Mooi? Er is maar een kast die daar in my opinion aan voldoet:
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat je dan weer €50 minder aan je gpu kan uitgeven en als je gaat gamen is dat waar het om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
lllustrious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:04:
Houd er wel rekening mee dat je dan weer €50 minder aan je gpu kan uitgeven en als je gaat gamen is dat waar het om draait.
Dat weet ik, maar ik moet er dagelijks naar kijken want hij staat ENORM in het zicht. En als ik 50 euro meer moet sparen maakt mij niet uit zolang ik geen spijt zal krijgen "had ik tóch maar die 50 euro extra uitgegeven" wil ik voorkomen. (al word dit moeilijk :P ). Die R5 ziet er niet mis uit...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
succes met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dankje voor alle hulp, ik ga hem denk ik in de kerstvakantie kopen.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Een 520W voeding voldoet trouwens ook... en een goedkoper moederbord, zoals de G1.Sniper B5 ook. Klopt nort met het kleurenschema, maar dat zie je in een Fractal Design R5 toch niet :D Bespaar je 30 euro op je MoBo, 10 euro op je voeding, stop je die 40 euro fijn in de beste kast (zie nu dat dat hierboven ook al ergens is gezegd :+)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:46:
Een 520W voeding voldoet trouwens ook... en een goedkoper moederbord, zoals de G1.Sniper B5 ook. Klopt nort met het kleurenschema, maar dat zie je in een Fractal Design R5 toch niet :D Bespaar je 30 euro op je MoBo, 10 euro op je voeding, stop je die 40 euro fijn in de beste kast (zie nu dat dat hierboven ook al ergens is gezegd :+)
Ik ga nog een paar daagjes denken over de kast, dat is waar je uiteindelijk toch naar moet kijken. Qua hardware ben ik er al een heel eind uit. Jij ook bedankt voor alle hulp _/-\o_
-EDIT- Is die gelid koeler ook oké??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

pwillemske schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:49:
[...]
Ik ga nog een paar daagjes denken over de kast, dat is waar je uiteindelijk toch naar moet kijken. Qua hardware ben ik er al een heel eind uit. Jij ook bedankt voor alle hulp _/-\o_
-EDIT- Is die gelid koeler ook oké??
De Gelid Tranquillo is een prima koeler. Let er wel op dat je de Rev. 2 neemt en niet de Rev. 3, die presteert namelijk minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:59:
[...]

De Gelid Tranquillo is een prima koeler. Let er wel op dat je de Rev. 2 neemt en niet de Rev. 3, die presteert namelijk minder goed.
Ik neem idd de Rev. 2 ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Nou het systeem is inmiddels besteld bij paradigit...dit is het geworden:
Asus Maximus VII Ranger
Intel Core I5 4690K
Seasonic M12II Evo 620W
De kast is nog niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk de Corsair Vengeance C70 Gunmetal Black.
En 8GB ram

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Waarom dat overpriced moederbord en die overkill voeding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Dat is heel wat anders, heb je dat wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Dat moederbord was eigenlijk onverwacht haha. :)
Ik was bij de paradigit winkel, en vandaag was de opening van de gaming hoek dinges. Asus stond daar met een stand en daar hadden hun 3 moederborden (ranger, hero en nog een 2011-3 mobo), ik had dat ding in mn handen en ik dacht meteen, dat wordt 't. _/-\o_
En illustrious, die voeding is een 10tje duurder vergeleken met de 520W versie, wat maakt dat 10tje uit als ik nou VEEL veiliger zit...en ja, het is idd heel wat anders. lol :9

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Hoezo veel veiliger? 520W is ruim voldoende voor dit systeem hoor, mijn systeem (i5 4670, R9 280X) trekt maximaal 300W uit 't stopcontact op full load.
Pagina: 1