Toon posts:

Harman Kardon BDS880

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag en zou graag duidelijke uitleg over hebben indien dit mogelijk is.

Mijn HK BDS880 is volledig geinstalleerd door de firma waar ik deze gekocht heb. Mijn televisie is ook aangesloten op deze mooie set. Nu heb ik vorige maand een upgrade uit moeten voeren en tot mijn verbazing waren er een aantal wijzigingen opgetreden.
Voorheen kon ik kiezen uit diverse Surround mogelijkheden. Na deze upgrade is er de mogelijkheid om te kiezen voor het surround 5.1 channel stereo. Deze optie had ik voor deze upgrade niet. Na de upgrade kreeg ik ook te maken met het feit dat ik tijdens het zappen het geluid van de ene en andere zender niet gelijk is. Dus ik moet als ik naar een andere zender overschakel mijn volume ook aanpassen. Nu zie ik dat dit waarschijnlijk te maken heeft dat de installatie automatisch overschakelt naar een ander surround type. Voorbeeld : Nederland 1 zet ik op Stereo en ik zap naar NL2 --> 3 --> RTL4 : bij RTL4 springt de installatie over naar Dolby Digital. Het geluid is zachter waardoor ik het volume moet aanpassen. Voorheen kon ik op alle zenders (HD-kanalen) hetzelfde surround type kiezen (Bijv. Stereo) en doorzappen naar alle beschikbare zenders waarbij het geluid op hetzelfde niveau bleef.
Nu heb ik contact gehad met Harman Kardon en zij zeggen dat het geen bekend probleem is en dat deze instelling niet terug gedraaid kan worden. Ook contact opgenomen met de firma waar ik deze set gekocht heb en zij zeggen dat de set ter reparatie aangeboden moet worden. Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is uitgelegd.
Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ik niet elke keer het volume van mijn HK BDS880 set hoef aan te passen als ik zap. Dit is verdomde irritant.
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Bij voorbaat dank

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-01 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kan je je source (de tv) dus niet aanpassen dat hij alleen stereo uitzend?
Ook contact opgenomen met de firma waar ik deze set gekocht heb en zij zeggen dat de set ter reparatie aangeboden moet worden. Ik hoop dat bovenstaande duidelijk is uitgelegd.
Waarom heb je hem nog niet ter reparatie aangeboden dan, is natuurlijk het proberen waard?

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
De tv staat volgens mij al op Stereo (Surround staat uit namelijk) anders zou ik niet weten hoe ik dit moet instellen.
Ik heb vanmorgen pas tijd gehad om contact op te nemen met Harman Kardon en de firma waar ik de set gekocht heb. Maar mijn gevoel zegt dat ik iets uit moet zetten maar weet niet of mijn gevoel klopt.
Voor de upgrade was alles goed na de upgrade is het veranderd. Dus dan ligt het volgens mij niet aan een instelling die ik op de tv moet aanpassen.
Deze set is nog geen jaar oud. Wil eerst weten of het zo op te lossen is voordat ik deze ga opsturen. Dit kan altijd nog nadat ik zelf naar oplossingen heb gezocht.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25
Tja, lijkt erop dat de firmwareupdate het gedrag heeft veranderd. Als je geen optie kunt vinden die voorkomt dat er automatisch naar surround wordt geschakeld, dan is er verder weing wat je kunt doen. Ik zie in de handleiding nog wel iets staan van Dolby Volume, maar hoe je dat instelt wordt verder ook niet behandeld. De handleiding is verder zeer beknopt en zal misschien ook niet meer kloppen na de firmwareupdate.
Ik ken de menustructuur verder niet, misschien dat er hier toevallig iemand rondloopt met hetzelfde apparaat die het wel weet.

Ik verwacht niet zoveel van een eventuele "reparatie", tenzij ze de oude firmware terug kunnen zetten.
Ik zou toch ook nog eens in het menu van de TV kijken, want wat Afvalzak zegt is wel waar: als de TV stereo uitstuurt, dan zou de receiver er in principe geen surround meer van kunnen maken. Dus je TV stuurt nu wel degelijk surround uit.

Harman Kardon scheept je een beetje af naar mijn mening, maar kan ook zijn dat je daar een verkeerde persoon te spreken kreeg. Da's het moeilijke van dat soort bedrijven, om iemand aan de lijn te krijgen die het probleem snapt en überhaupt genoeg van z'n eigen producten afweet om te weten wat er aan de hand is.

[ Voor 14% gewijzigd door Solarsparc op 16-12-2014 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Solarsparc, hartelijk dank voor je duidelijke en nette uitleg.
Ik kreeg een belg aan de lijn die moeilijk te verstaan was en die continu met collegas volgens mij moest overleggen. Dus ik ga vandaag nogmaals met hen bellen en hoop iemand anders aan de lijn te krijgen.
Dank voor je uitleg en ik hou jullie hier op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weer contact opgenomen met Harman Kardon. Zij gaan het voor me uitzoeken en houden mij op de hoogte. Dus wordt vervolgd.

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 14:14
Heb je ondertussen al een oplossing aangeboden gekregen van H/K? Ik ben nieuwsgierig.

Heb zelf ook de BDS880 set en ik herken het probleem niet. Ook de 5.1 Channel mogelijkheid heb ik altijd al gehad, zelfs toen deze net uit de doos kwam. Ik moet zeggen dan ik de receiver altijd op 5.1 Channel heb staan. Ik vind het prima en heel fijn tijdens TV kijken voornamelijk met voetbal. Toevallig aantal dagen geleden nog een software upgrade gedaan. Geen problemen ondervonden. Alleen ARC werkt af en toe gewoon niet als ik een film start via mijn TV via de NAS. Dan krijg ik geen geluid. Maar daar heb ik een optische kabel voor als back-up

Maar je probleem. Ik denk aan het volgende;
- Je aansluitingen vanaf je TV naar de Receiver controleren. Is het wel correct aangesloten?
- Optie mogelijkheid om je TV geluid uit te schakelen. Externe speakers functie? (Mijn LG staat op die functie)
- Toch een defect in je Receiver.

[ Voor 15% gewijzigd door whiteclear op 08-01-2015 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste whiteclear,

Bedankt voor je reactie.

Ja, ik moest naar de energy functies bekijken. Maar deze stonden zoals zij aangaven.
Maar verder hebben ze geen oplossing kunnen geven.

Ze gaven wel aan de optie 5.1 channel erbij is gekomen en dat deze voorheen niet beschikbaar was.

Mijn installatie is aangesloten door een erkende monteur bij wie ik deze installatie heb gekocht. Daarna heb ik daar niets meer aan gedaan. Dus daar kan de fout niet in zitten.
En ik heb mijn tv al gezet op externe speakers.

Dus ik denk dat het probleem zit in de installatie zelf. Dan ga ik deze maar retour sturen onder garantie.

Mogen ze hem even nakijken.

Ik hoor graag van je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag mijn installatie ter reparatie aanbieden.
Dan ben ik deze installatie 2 weken ongeveer kwijt maar hopelijk is het daarna opgelost
Pagina: 1