5s niet of nauwelijks GPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 13:23

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Onlangs is de achterkant van mijn telefoon gerepareerd (valschade, glas rond de lens was gebarsten). Sinds die tijd functioneert de GPS van m'n 5s slecht tot helemaal niet. Bij Runkeeper maak ik de gekste routes, TomTom zit te mokken dat er slechte GPS ontvangst is en doet niks, en Google Maps zit er ook honderden meters naast. Ik vermoed een hardware probleem, want:
  • m’n iPad mini heeft geen problemen om de juiste locatie te vinden en (in de auto) te volgen, dus gebrek aan satellieten-in-zicht lijkt het niet te zijn;
  • na een volledige reset naar fabrieksinstellingen zónder de backup terug te zetten (dus werkelijk een schone iPhone) treedt het probleem (dan in Apple Maps) nog steeds op.
Iemand nog een troubleshoot/test suggestie?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Terugsturen? Waarschijnlijk is de GPS kapot gegaan bij de reparatie.
Ik hoor dit wel vaker, ook dat WiFi bijvoorbeeld slecht tot niet werkt na het vervangen van het scherm.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja de kans is groot dat er iets kapot is gegaan. Voor zover ik weet, moet alles eruit om de achterkant te vervangen, dus dan denk ik dat ze een kabeltje geraakt hebben of een kabeltje niet goed aangesloten hebben of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:59
Of even Apple support bellen en dan draaien ze een diagnostisch script om te checken of de telefoon naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Apple geeft geen garantie meer als de lokale telefoonboer er aan heeft gezeten.

Ik zou terug gaan naar degene die de telefoon heeft gerepareerd. Die geeft meestal wel garantie op de reparatie mag ik hopen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je iPhone 5S is kapot.
Geen hardware wat zomaar uitvalt, zoals je TT doet vermoeden, maar nadat je het ding hebt laten vallen, doet ie het niet meer. Zoals je zelf al zegt, in je OP, en je hebt alleen een barstje verder, je hebt 2 opties ; blij zijn dat je nog kan bellen of een nieuwe kopen ;)
Pagina: 1