Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tp link range extender hele lage download speed

Pagina: 1
Acties:

• pygesux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-04 21:16
Hallo,
Ik heb laatst een range extender van TP link gekocht, het installeren ging gewoon goed maar nu hebben we het probleem dat de download snelheid zo een 0.2 megabit is. Als we de range extender uitzetten dan hebben we wel een goede snelheid maar het bereik is niet wat we willen daarom hadden we de extender gekocht. Weet iemand misschien hoe we dit kunnen fixen.
Extender die we gekocht hebben is de TP link TL-WA860RE

Gr Pyge

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Zowieso halveert een extender de wifi snelheid.
Ten tweede, hoe heb je de encryptie ingesteld, tkip of aes ?
En dan is het zaak waar de extender is geplaatst, bij voorkeur op een plek waar het wifi signaal vanuit de router nog sterk is. Zoniet, dan ga je een reeds zwak signaal verder doorzenden.
Zijn er stoorzenders in de omgeving, magnetron, indoor wireless camerasysteem, babyfoon, etc ?

[ Voor 13% gewijzigd door EverLast2002 op 16-12-2014 23:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dan is het zaak waar de extender is geplaatst, bij voorkeur op een plek waar het wifi signaal vanuit de router nog sterk is.
Dit.

Gokje: jullie hebben dat ding gehangen waar het signaal juist slecht is :z

Oslik blyat! Oslik!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Normaliter wil je ze halverwege hebben ja

Maar zelfs dat is geen garantie. ik heb ze ook gezien dat ik met een laptop goeie onvangst had op plek A
Hang ik daar de repeater op. ga er met de laptop naast zitten (Scheelt toch een dikke meter lucht) en de troughput was helemaal borked 30->1mbit wanneer ik de repeater gebruikte (ja ook iets verder borked)

Repeaters zijn gewoon kut in mijn beleving, geen goeie ervaring mee gehad

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 17-12-2014 00:59 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat laatste sowieso. UTP + AP is altijd *veel* beter.

Oslik blyat! Oslik!

• pygesux
Uhm waar kan ik de encryptie aanpassen?
Ik heb de extender op 2 plekken geprobeerd op en plak waar het signaal normaal gesproken sterk is en op een plek waar het wat zwakker is want de repeater gaf aan dat hij te dicht bij de main router zat.
De enige stoor zender die ik me kan voorstellen is de tv maar dat lijkt me sterk dat dat echt zo een grote impact heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door pygesux op 18-12-2014 10:23 ]

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
In het menu vd extender staan die settings. Hoe heb je de TP-Link geconfigureerd, of heb je hem uit de doos zo aangesloten dmv WPS ?
Er is ook een Android app genaamd Wifi Analyzer, hiermee kun je oa de signaalsterkte aflezen van je router. Dan weet je waar je de extender het beste kunt plaatsen.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

pygesux schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:14:
..
De enige stoor zender die ik me kan voorstellen is de tv maar dat lijkt me sterk dat dat echt zo een grote impact heeft.
Hoe bedoel je dit? Want als de Tv draadloos netflix aan het streamen is via de de repeater kan je resultaat wel kloppen.

• pygesux
Ik heb het probleem opgelost ik heb de extender nog een paar keer gereset en nu werkt het weet niet precies waarom maar het werkt bedankt voor jullie help :)
Pagina: 1