Onvoldoende Quotum??

Pagina: 1
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik krijg de laatste tijd regelmatig een foutmelding wanneer ik iets wil opstarten, bijvoorbeeld een filmpje of m'n ADSL verbinding:"er is onvoldoende quotum" Wat gaan we nou meemaken? Heb hier een machine met 640MB en een PIII866. Ik gebruik W2K NL +SP1. Wie weet wat dit kan betekenen? Oh ja, tijdens deze foutmelding heb ik maar een klein deel van m'n ram in gebruik. Sluit ik diverse zaken zoals Photoshop en Internet explorer's af, dan kan ik wel een .mpg filmpje afspelen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:21
Heb je genoeg ruimte geallocated voor je pagefile? Genoeg schijfruimte op de partitie waarop de pagefile staat?

Verwijderd

Deze computer > C:\ rechtsklik > Eigenschappen > Quotum

• Abbadon
Heb m'n page file op min/max (vaste setting dus) 640MB en op die partitie is nog krap aan 4GB vrij, da's het probleem niet. Het gekke was dat ik zo-even ook niet met rechts een willekeurige map aan kon klikken om de eigenschappen te bekijken, er kwam een zandloper en vervolgens een melding dat 't niet reageerde. Kon het 'killen' middels de taskmngr. Net m'n bak gereboot en nu geen problemen. Bijna 8 maand loopt deze W2K install vlekkeloos, maar de laatste paar dagen krijg ik dit soort shit :( M'n ADSL verbinding reageert soms ook niet meer. Heb toch het gevoel dat er ergens een buffer of zo vol loopt, maar waaro?

• Abbadon
Op woensdag 13 juni 2001 21:07 schreef Revolution het volgende:
Deze computer > C:\ rechtsklik > Eigenschappen > Quotum
:? Ik kom nergens het woord quotum tegen, zelfs niet als ik een search doe op 'deze computer' naar dit woord.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Hier heb ik ook eens last mee gehad op een Nederlandtalige Win2K installatie. Ik dacht dat het toen lag aan te veel gepruts in access en vba. (Ik had niet alle openstaande objecten gesloten...)

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 21:15 schreef abbadon het volgende:

[..]

:? Ik kom nergens het woord quotum tegen, zelfs niet als ik een search doe op 'deze computer' naar dit woord.
Het moet wel bij een NTFS schijf zijn, bij FAT32 heb je geen quota. :)

• Sjaaky
  • Laatst online: 31-03 22:47
Heb je de photoshop 6.01 patch geinstalleerd?
Hier viel de netwerkverbinding telkens compleet weg als photoshop 6.0 opgestart werd. Vaak kregen we dan ook een foutmelding over onvoldoende quotum. Dit was in 1 klap over met de patch.

• Abbadon
Op woensdag 13 juni 2001 21:43 schreef Sjaaky het volgende:
Heb je de photoshop 6.01 patch geinstalleerd?
Hier viel de netwerkverbinding telkens compleet weg als photoshop 6.0 opgestart werd. Vaak krijgen we dan ook foutmelding over onvoldoende quotum. Dit was in 1 klap over met de patch.
Sjaaky :) ik zie een verband met PhotoShop 6 (want die heb ik meestentijds open met deze ellende) Ik meen de patch wel geïnstalleerd te hebben. Zal nog ff zien (kun je dat overigens makkelijk zien in PS, dat die patch d'r in zit?)

En Revolution, ik heb alles Fat32. Ik geloof ook niet dat deze foutmelding betrekking heeft op diskquota's, maar wie ben ik (ik stel de vraag nietwaar?)

Heb 'm er net even flink van langs gegeven: PhotoShop -> memory usage 1.5GB >:) En geen problemen met m'n internetverbinding en ik kon gewoon m'n mapppen met rechts aanklikken. Dus met memory en scratch (heb er net nog een page file van 640MB bij aangemaakt op nog een andere partitie) zit het wel goed.

Zal de patch installeren, maar mochten er nog meer ideeën zijn, ik hoor ze graag :)

• Sjaaky
  • Laatst online: 31-03 22:47
Je kan zien of je patch hebt geinstalleerd in het splash-screen (of de about). Dan staat er namelijk rechts onder het plaatje version 6.0.1. Ik heb trouwens ook nooit een verband kunnen vinden tussen het geheugengebruik van photoshop en de netwerkproblemen. Soms bleef het goed het gaan, maar andere keren had ik al last nadat ik het had opgestart.
Pagina: 1