Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TP-Link Archer C2 web interface werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd een TP-Link Archer C2, op zich werkt de wifi goed en snel via m'n iPad en meerdere android telefoons.

Ik heb echter meerdere problemen. Het internet werkt niet goed op m'n Dell XPS laptop (lees, doet het wel, maar meestal veel lag, soms tot tientallen seconden). Nu dacht ik de instellingen van de TP-Link aan te passen, om te testen wat het knelpunt is. Maar goed, ik kom dus het apparaat niet meer op. En bij elke aanpassing een harde reset geven vind ik ook een beetje onzin.

Ik heb de volgende instellingen:
TP-Link krijgt een vast ip adres.
DHCP disabled, dit wordt gereguleerd door een Linksys WRT160NL
2.4 GHZ en 5GHZ zelfde SSID, WPA2 en auto encryptie met dezelfde sleutel.
Remote management op ip 255.255.255.255 gezet.

Ik krijg netjes een ip adres uitgereikt via lan en wlan, maar ik kan in geen mogelijkheid de web interface openen.

Wat doe ik fout dat ik de web interface niet kan openen ? (niet via m'n iPad, android of laptop op lan)

(En wellicht iemand een idee waarom ik zoveel lag kan hebben via wlan op m'n laptop?)

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Waarschijnlijk omdat jij je DHCP uit hebt gezet van je TP-Link.
Heeft je TP-Link standaard andere IP range dan je Linksys ?
bijvoorbeeld:
Linksys 192.168.1.1
TP-Link 192.168.2.1 < dit is het standaard IP adres van je TP-Link (misschien heb je het zelf ergens anders in veranderd..) dit kan ook bv zijn 192.168.1.1 of 192.168.1.254 .....!! Ik heb zelf geen ervaring met TP-Link

Bij je netwerk instellingen van je PC doe je dan het volgende Internet Protocol versie 4 handmatig invoeren:
IP-adres 192.168.2.2 < zelfde range als je TP-Link Gateway IP!
Subnetmastker: 255.255.255.0 < dit kan ook 255.255.0.0 zijn
Standaard gateway 192.168.2.1

Als je TP-Link en je Linksys standaard beide 192.168.1.1 gebruiken dan moet je even je TP-Link van je Linksys loskoppelen zodat je PC alleen verbinding kan maken met je TP-Link.

Mocht je je TP-Link IP echt niet weten dan kun je een hardreset doen zodat alles weer standaard is.
Dan verander je de Gateway IP van je TP-Link in bv 192.168.10.1 dan zet je DHCP uit.
Dan kun je altijd je TP-Link bereiken door je ip van je PC aan te passen in 192.168.10.2 zoals ik hierboven heb uitgelegd.

Succes