Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik kom er niet uit. Voor ons modem en PoE-switch wil ik een backup inzetten. Bij stroomuitval wil ik dat de Draytek-router en de 48poorts PoE-switch door blijven draaien. 5-7 minuten als maximum moet goed zijn. Hoe bereken ik echter hoeveel watt er verbruikt wordt en hoe dit matcht met de aanschaf van de juiste backup APC.

De 48-poort switch lijkt mij het meest belangrijk. Hier gangen zo'n 10 PoE-camera aan, 12 PoE Snom VoIP-telefoons en verder wat losse computers. De Snom toestellen linken vervolgens door naar een Computer/iMac maar ik ga er vanuit dat ik deze niet meer hoef te nemen in de berekening, gezien deze niet gevoed worden via PoE en niet van backup hoeven worden te voorzien.

Is het een kwestie van simpelweg het wattage te achterhalen van de Snom toestellen en de IP-camera's? Dit optellen, een veilige extra waarde hier aan toevoegen en ik het het maximale vermogen wat ik nodig heb qua APC?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Check even de type plaatjes achterop je netwerkapparatuur of online de datasheets. Hier staat een waarde in W (Watt) of VA (Volt-Ampere). Dit zijn max. waarden, dus als de PoE switch maximaal belast wordt. En dan gewoon alles optellen. (Maar gebruik W of VA, niet allebei of door elkaar.)

http://www.apc.com/tools/ups_selector/

En dan:
--> Serverruimte en netwerkkast
--> Configureren per belasting

Dat is je worst case scenario. Als je het wil tweaken, kan je mischien op de switch uitlezen hoeveel PoE er verbruikt wordt. Maar als je apparaten erbij hangt, gaat je max. runtime omlaag.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 19:10
Ik zou zeggen meet het verbruik even met een wattmeter vanaf het stopcontact.

mijn gok zegt:
- modem/router ~ 10 watt
- switch ~ 30 à 40 watt
- cams ~ 50 watt (zolang ze gene verwarming hebben
- telefoons ~ 50 watt

Totaal een 150 watt
De meeste kleine UPSjes kunnen dat wel dragen voor 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De camera's en telefoons zijn IMO niet zo boeiend -- je wilt rekening houden met het maximumvermogen wat die switch opneemt. Dat staat achterop, en dat is bij maximumbelasting van de PoE-poorten. Tel dat bij het vermogen van de voeding van je modem en je bent er. (Maar aangezien je al weet dat je sowieso geen maximale PoE-belasting gaat hebben kun je het vermogen van je modem weglaten, aangezien dat weg te strepen is tegen een poort of 3, met marge, aan PoE.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.