PC Upgrade vanwege 64 bits OS + applicaties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Omdat steeds meer software die ik wil gebruiken alleen nog maar in 64bits versie te krijgen is (bv. Capture One) en mijn bestaande software zoals Lightroom 3.5 klaagt over te weinig geheugen wil ik mijn bestaande PC upgraden voor 64 bit gebruik.

Het PC is opgebouwd rond een Asus P6T moederbord met daarin een Core i7 920 met 3 GB 1333MHz Corsair XMS3 DDR3 ( 3x 1 GB). Het OS (Win 7 32 bit) + applicaties staan op een 150 GB WD Velociraptor HDD. De data staan on een RAID1 array bestaande uit 2 x 1TB Samsung spinpoint HDDs

Ik zoek een?
Geheugen en een SSD

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat er al Corsair XMS3 geheugen inzit, denk ik aan 3 van deze modules: pricewatch: Corsair XMS3 CMX4GX3M1A1333C9 erbij te zetten.

Wat betreft de SSD is het nog helemaal open. De capaciteit van de SSD lijkt me bij 250 GB voldoende. Aangezien het ouder moederbord betreft, denk ik dat een supersnelle SSD overbodige luxe is. Ik dacht aan bv. deze: pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 240GB

De PC wordt de laatste tijd vooral gebruikt voor fotobewerking, internetten en office toepassingen. Gamen doe ik nauwelijks nog. Het idee is de huidige OS disk gewoon te laten zoals deze is, het 64 bits Win 8.1 met applicaties op de SSD te zetten, en een boot menu te gebruiken om te kunnen kiezen tussen de oude Win 7 32 bits en de Win 8.1 64 bits install.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Geheugen lijkt me inderdaad een slimme keus. Zo ben je het meest verzekerd dat het gaat werken.

SSD is eigenlijk een no-brainer, pricewatch: Crucial MX100 256GB: goedkoper en groter en bescherming tegen corruptie bij stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
br00ky schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:11:
Geheugen lijkt me inderdaad een slimme keus. Zo ben je het meest verzekerd dat het gaat werken.
De kans dat er dezelfde geheugenchips op zitten, zit rond de 0% denk ik. :p Voor de looks is het idd wel een logische keuze, maar dat lijkt mij gelijk ook de enige reden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 08:21

Thomg

Aww yiss

Doe dan iets als dit.
pricewatch: G.Skill N Q F3-10666CL9T-6GBNQ
Of dit.
pricewatch: Crucial CT25664BA160B
x3

Of als je 4GB stikkies wilt.
pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
x3

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 16-12-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Dit zijn wel 2 GB ipv 4 GB modules, dat is te weinig. Voor veel fotobewerkingssoftware is tegenwoordig al 16 GB in totaal recommended, dus met 15 GB in totaal zit ik dan aardig in de buurt.

edit: De 4 GB zijn niet veel goedkoper dan de Corsair reepjes. Ik ben wellicht te voorzichtig, maar hoe zit het met het mixen van geheugenreepjes van verschillende fabrikanten? Je leest allerlei verhalen.
-The_Mask- schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:22:
[...]

De kans dat er dezelfde geheugenchips op zitten, zit rond de 0% denk ik. :p Voor de looks is het idd wel een logische keuze, maar dat lijkt mij gelijk ook de enige reden.
Natuurlijk zitten er niet dezelfde chips op, maar het lijkt me dat de eigenschappen van de modules binnen de XMS3 serie wel overeen komen, en dus ook de compatibiliteit mbt het moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 16-12-2014 15:41 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat lijkt mij vrij sterk. De kans dat de chips van een andere fabrikant komen en andere (sub) timings hebben lijkt mij dus vrij groot. De kans dat het problemen geeft lijkt mij dan weer niet zo groot, mits goed ingesteld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1