Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Het probleem met mediaspelers is in mijn ogen dat deze vooral heel erg goed zijn in het afspelen van video. Audio afspelen daarentegen werkt meestal stukken minder fantastisch.
Als muziek het belangrijkste is, zou ik je adviseren om voor een echte audio-streamer te gaan. Dan moet je denken aan een Sonos Connect, Bluesound Node, Denon HEOS Link of een soortgelijk product. Deze zijn helemaal ontwikkeld voor het doel dat jij voor ogen hebt en zullen dan ook veel beter geschikt zijn dan de gemiddelde mediaspeler.
Ten slotte krijg je nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Als muziek het belangrijkste is, zou ik je adviseren om voor een echte audio-streamer te gaan. Dan moet je denken aan een Sonos Connect, Bluesound Node, Denon HEOS Link of een soortgelijk product. Deze zijn helemaal ontwikkeld voor het doel dat jij voor ogen hebt en zullen dan ook veel beter geschikt zijn dan de gemiddelde mediaspeler.
Ten slotte krijg je nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.
Bedankt voor het schopje,
Die producten liggen wel een beetje buiten mijn prijscategorie! Ik heb toch vooral mp3's en stream muziek, dus het hoeft niet van de hoogste kwaliteit te zijn, als het maar rond het niveau van mijn laptop ligt (niet zoals mijn Nokia 620, daar mist zoveel diepte).
Die producten liggen wel een beetje buiten mijn prijscategorie! Ik heb toch vooral mp3's en stream muziek, dus het hoeft niet van de hoogste kwaliteit te zijn, als het maar rond het niveau van mijn laptop ligt (niet zoals mijn Nokia 620, daar mist zoveel diepte).
Je zou dan ook iets met een Raspberry Pi kunnen opzetten. Moet je wat meer voor doen maar je bent dan wel goedkoop klaar.
Ik heb een Mede8er med600x3d gehad en heb nu een WD TV Live, maar allebei zijn ondingen.
Bij beiden is het menu zeer traag (ook na update van firmware). Het afspelen van muziek gaat omslachtig (playlist maken of aanpassen duurde heel lang).
Qua geluid had je wel optische uitgangen, maar die gebruikte ik niet. Ben niet zo een audiofiel.
Dus als je het echt voornamelijk voor muziek gaat gebruiken, dan zou ik, zoals D vd V al zei, met Raspberry Pi beginnen. Of gewoon een HTPC in elkaar knutselen.
Ik heb mijn Mede8er verkocht en ga de WD TV Live ook maar weer wegdoen en een HTPC neerzetten. Heb nog wat onderdelen die ik toch niet gebruik en die zijn snel zat om films en muziek te luisteren.
Bij beiden is het menu zeer traag (ook na update van firmware). Het afspelen van muziek gaat omslachtig (playlist maken of aanpassen duurde heel lang).
Qua geluid had je wel optische uitgangen, maar die gebruikte ik niet. Ben niet zo een audiofiel.
Dus als je het echt voornamelijk voor muziek gaat gebruiken, dan zou ik, zoals D vd V al zei, met Raspberry Pi beginnen. Of gewoon een HTPC in elkaar knutselen.
Ik heb mijn Mede8er verkocht en ga de WD TV Live ook maar weer wegdoen en een HTPC neerzetten. Heb nog wat onderdelen die ik toch niet gebruik en die zijn snel zat om films en muziek te luisteren.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Als ik het goed begrijp heb je al een stereo, maar wil je muziek daarheen streamen vanaf je laptop?
In dat geval heb je alleen een audio streamer nodig.
Zelf heb ik sinds kort de Logitech Bluetooth Audioadapter (productreview: Logitech Bluetooth Audio Adapter review door DonJunior), werkt prima bij mij.
Het is echter wel een 'dom' apparaat, dus puur een doorgeefluik van een externe bron (laptop, telefoon, tablet).
In dat geval heb je alleen een audio streamer nodig.
Zelf heb ik sinds kort de Logitech Bluetooth Audioadapter (productreview: Logitech Bluetooth Audio Adapter review door DonJunior), werkt prima bij mij.
Het is echter wel een 'dom' apparaat, dus puur een doorgeefluik van een externe bron (laptop, telefoon, tablet).
Ik heb niet zulke goede ervaring met bluetooth voor audio, meestal slechte kwaliteit en snel haperingen, heb zitten kijken naar een mede8er, en die zag er wel veelbelovend uit, vreemd dat je zulke slechte ervaringen ermee hebt, aangezien de reviews allemaal erg lovend zijn. Volgens mij zijn er ook apps om streamen een stuk makkelijker te maken.
Probleem met de gemiddelde mediaspeler is dat ze erg goed zijn in het streamen van video. De gebruiksvriendelijkheid wat betreft het streamen van audio loopt daarentegen volledig uit de pas en valt dan ontzettend tegen. En als de focus op audio streamen ligt, kun je beter iets neer zetten dat daar dan ook goed in is.
Misschien is het ook wel handig te vermelden welke NAS je hebt...
Ik heb een synology DS115jmad-dog schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:35:
Misschien is het ook wel handig te vermelden welke NAS je hebt...
Voor je lokale muziek is een RPi een optie in combinatie met Logitech Media server op je NAS, waarna je je telefoon/tablet/laptop kan gebruiken om er naar toe te streamen. 8 tracks is een wat lastiger iets, eventueel zou je een Chromecast kunnen gebruiken en deze via de tv kunnen doorlussen naar je stereo.
Duurdere optie is een nieuwe receiver met de nodige HDMI poorten aan te schaffen
Duurdere optie is een nieuwe receiver met de nodige HDMI poorten aan te schaffen
Pagina: 1