Minder uitgelichte producten / reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:19

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Als ik de frontpage open, worden reviews en interessante artikelen op 3 plaatsen uitgelicht. Boven het nieuws, naast het nieuws en onder het nieuws. Is dat niet een beetje overkill? Ik kan het vast uitzetten met custom CSS, maar het gaat er mij meer om dat de frontpage wel érg druk wordt zo. Het gaat een beetje lijken op een gemiddelde nieuwssite als nu.nl. (Kijk mij nou, kijk hier!! Heb je dit artikel al gelezen? Interessant! Interessant!!!)

Zoals het was, was het prima. Vroegâh.. :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:24
Persoonlijk vind ik het blok 'het bekijken waard' op de frontpage erg storend. Ik weet niet of de content hiervan wordt bepaald aan de hand van mijn kijkgedrag op tweakers, maar vooralsnog staan er alleen maar zaken in die me totaal niet boeien. ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je feedback!

Op dit moment (:P) doet 'het bekijken waard' op de frontpage helemaal niks met wat je kijkgedrag op tweakers is :)

We denken dat Tweakers een community is, een tech site met nieuws en reviews is, en ook een pricewatch met powerful functionaliteit is, daarom proberen we de FP beetje "mixed" te maken.

Maar, hebben jullie suggesties of ideeën, hoe de "Tweakers Front Page" eruit moet zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Ja een simpele suggestie: zo min mogelijk volproppen! :D Het wordt van lieverlee gewoon een beetje onoverzichtelijk. Ik wil de situatie niet vergelijken met de nieuwe site van IBOOD, maar toch.. :P

Ikzelf heb het uitgezet met custom CSS, maar niet alle users weten hoe dat moet. Verder heb ik het idee dat niet alleen ik, maar ook andere mensen zich storen aan het steeds drukker wordende uiterlijk van Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Gezien de product content mannen de hele dag bezig zijn met producten in de Pricewatch (invoeren en verrijken van specificaties) komen ze veel interessante producten tegen die bijvoorbeeld opeens flink in prijs zijn gedaald, om een of andere reden opeens populair zijn, net beschikbaar zijn terwijl de review bv. al weken eerder is geschreven enzovoorts.

Die producten zijn op dat moment voor een grote groep mensen misschien interessant, daarom tonen we ze. Het is dus echt hand picked door tweakers op kantoor. Daarnaast zorgt het ook voor relevante traffic naar de Pricewatch, wat we belangrijk vinden.

In de toekomst willen we dit blok nog relevanter maken door het misschien op basis van clickgedrag of zoekgedrag op de site aan te passen. We hebben echter nog geen idee of users hier blij van worden, of juist helemaal niet. Dat zullen we later dit jaar heel goed gaan onderzoeken. Tot nu toe krijgen we op het huidige blokje best positieve feedback. Er zijn echter ook users die het niet mooi vinden en het verstoppen met behulp van custom css.

De frontpage is en zal altijd een van de moeilijkste pagina's blijven. Je wilt laten zien wat je te bieden hebt qua content, functionaliteiten en waar je voor staat, maar ook actueel zijn voor de bezoekers die tientallen keren per dag komen.

Scrollen is ook een lastig punt. Je wilt als user niet moeten scrollen om interessante info te zien. Als je echter alles boven de fold propt, wordt het onoverzichtelijk. We moeten dus keuzes maken en doen dat nu vanuit de gedachte dat scrollen niet noodzakelijk moet zijn, maar wel 'beloond' moet worden.

Al met al is het met meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken, maar we doen hard ons best :).

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
@CosmoKramer:

bedankt voor je heldere en uitgebreide reactie. Als het inderdaad zo is dat er veel gebruik van gemaakt wordt en de gebruikerservaring verhoogt, dan moet het natuurlijk blijven staan. Ik heb er, door de custom CSS verder toch geen last van. :)

Echter zijn er wel erg veel kolommetjes om de pricewatch/reviews te benadrukken, kan dat niet gecombineerd worden, bijvoorbeeld één langere kolom aan rechts naast de artikelen? Desondanks begrijp ik dat met zoveel users en daarnaast ook nog jullie eigen ideeën het erg moeilijk is een middenweg te vinden. ;)

Ik ben overigens uiterst tevreden met de manier waarop jullie met de users omgaan, zoveel als jullie luisteren naar de ideeën, meedenken, inzetten voor een supersnelle website die zelfs bij de traagste verbinding nog snel laadt, enzovoorts. Ja, je ziet het goed. Ik ben erg enthousiast over Tweakers.net! :D Compliment voor jullie!
Pagina: 1