Wilbert de Vries schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:52:
Hoe zeer ik jullie input ook waardeer, op dit gebied voelt het niet heel constructief. Er zijn kennelijk een paar mensen die het niet eerlijk vinden. Daar kan ik mee leven. Prima om hier onderling argumenten voor en tegen uit te wisselen, maar in dit specifieke geval zal het de situatie en regels niet veranderen.
Mag ik vragen waarom bij enkel de sinterklaasacties (voor zover ik weet) de regels is dat je vóór de actie begint ingeschreven moet zijn? Ik had hier al eerder over gepost in dit topic, en dit lijkt me een erg eerlijke manier. Je had zelf dit geschreven;
En ben het hier wel mee eens. Je kan moeilijk onderscheid gaan maken tussen mensen met een account, maar je kan wél een onderscheid maken tussen mensen met/zonder account. Bij elke actie waar je op het forum iets moet posten, zoals de Ben acties en de Minecraft actie, zie je gewoon dat een flink deel van de mensen pas nadat de actie begon een account aan maakt. Nu geloof ik best dat daar een aantal mensen tussen zullen zitten die lurken en nooit reden hebben gehad om een account aan te maken, maar ik denk toch echt dat het grootste deel nooit op Tweakers komt en toch maar even een account aanmaakt om mee te dingen.
Als je bij elke actie als regel stelt dat je vóórdat de actie begint een account moet hebben, dan zullen mensen die wél op tweakers zitten maar geen account hebben hooguit 1 of een paar acties missen omdat ze toen nog geen account hebben, dat is jammer maar IMO niet onredelijk. Je weert echter wel mensen af die even voor één actie registreren. De volgende actie zullen ze dan misschien ook mee doen, maar goed, daar doe je niks aan. In ieder geval vergroot het de kans dat actieve Tweakers winnen, en het lijkt me een alleszins redelijke regel, neem aan dat tweakers zonder account er ook niet wakker van liggen dat ze bijvoorbeeld voor de Sinterklaasactie niet mee kunnen doen.
E: Nog een suggestie, zou misschien ook een idee zijn om accounts waar binnen een bepaalde termijn geen activiteit op plaatsvindt (geen pageviews, geen posts, reacties, etc.), op non-actief o.i.d. zetten en ook niet mee laten dingen voor acties. Dan weet je in ieder geval dat mensen die kans maken, om maar een voorbeeld te noemen, de afgelopen 2 maanden nog iets op de site hebben gedaan i.p.v. jaarlijks in December op de site te kijken om maar even mee te doen voor een prijs.
[
Voor 9% gewijzigd door
Thomas op 17-12-2014 16:52
]