Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fout in sinterklaasactie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.203 views

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Regelement van die sinterklaasactie;
Winnen kan alleen als je al een account had op 4 december 2014, 23.59 uur.
Tussen reviews: Tweakers speelt voor Sinterklaas staat antoon139, registratiedatum 5 december 2014 :? .

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

De gehele loting overnieuw!1!!11!eleven!

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 21:33

kevin33

Welkom in Utopia.

Dit is ook wel jammer, het zou zoveel beter zijn als er enkel Tweakers konden deelnemen die daadwerkelijk een keer een post hadden gedaan.

Aantal reacties 0
Reactiescore 0
Forumreacties 0

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Minimaal X posts is heel snel opgelost door overal gewoon wat te spammen.
Doe het dan minimaal x posts met gewogen score van... (als je overal wat neerknalt en je krijgt alleen maar -1 als score heb je dan nog steeds geen kans.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die loting was toch random. Dus dan maakt dat nog niks uit lijkt me.

Toch vind ik het jammer :+

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
1 x je naam in de pot voor iedere 1000 karma,
1x je naam in de pot voor iedere 100 posts
1x je naam in de pot voor iedere 20 +3 post onder nieuwsberichten
etc...

Try SCE to Aux

• Thomas
  • Niet online
mrjraider schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:38:
Die loting was toch random. Dus dan maakt dat nog niks uit lijkt me.

Toch vind ik het jammer :+
Maar toch houdt T.net zich hiermee niet aan de eigen regels. Random of niet, nu heeft iemand gewonnen die niet aan de regels voldoet.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Gewoon een oud stuk vloerbedekking in a5-formaat knippen, hoekjes afronden en met een stift Steelseries eropschrijven en opsturen naar deze kloon.

Wel apart dat tweakers.net dit over de hoofd ziet, zou met een simpel script te voorkomen moeten zijn

Hier komt iets hips te staan

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Ben benieuwd wat Tweakers hierover te melden heeft :)

Is er geen notaris aanwezig geweest tijdens de trekking :P ?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je ziet vaak dat enkel lurkers winnen. Jammer maar zo werkt het nu eenmaal. Echter dit kan idd niet als het niet conform de regels is gegaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
Als je de pagina opnieuw opent zie je dat er een nieuwe gebruiker is gekozen.

• Mrjraider
  • Niet online
reletivity schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:46:
Als je de pagina opnieuw opent zie je dat er een nieuwe gebruiker is gekozen.
Dat is dan fijn voor die gebruiker die dan wel is gekozen maar ik vind dit wel een mosterd na de maaltijd situatie xD

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wow, wat een hoop reacties al. Sorry folks, foutje gemaakt. Rustig aan, hold your horses en nog meer van die uitdrukkingen. We hebben duidelijk aangegeven dat je voor 5 december een account moest hebben om te kunnen winnen, dus die regel handhaven we ook.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
mrjraider schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:48:
[...]

Dat is dan fijn voor die gebruiker die dan wel is gekozen maar ik vind dit wel een mosterd na de maaltijd situatie xD
Hoezo?
Er is een foutje gemaakt en het foutje is opgelost. Wat is nu nog het probleem?

Netjes hoor mods! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 16-12-2014 13:52 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Mrjraider
  • Niet online
hexta schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:50:
[...]

Hoezo?
Er is een foutje gemaakt en het foutje is opgelost. Wat is nu nog het probleem?
Nu niet meer maar het is wel wat jammer voor de user die dacht gewonnen te hebben ;') Beetje slordig Tweakers :p

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
mrjraider schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:52:
[...]

Nu niet meer maar het is wel wat jammer voor de user die dacht gewonnen te hebben ;') Beetje slordig Tweakers :p
Die user heeft vast een acc aangemaakt om tegen de regels in mee te doen. Ik zie het probleem niet. ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56

Nox

Noxiuz

Ik ben ff wat random aan het klikken in de usernames, maar zat lurkers inderdaad. Kan ze hier wel gaan neerpleuren maar het aantal is niet meer op een hand te tellen.

Iets van actieve tweakers kunnen winnen is leuker/eerlijker, als actieve tweaker kan ik me voorstellen dat men het oneerlijk voelt overkomen. Maar ga er gewoon niet van uit dat je iets wint, des te leuker als je wel iets wint.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
En kuro-ar kuro-ar dan ?
Die heeft ook een account vanaf 5 december 2014

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:49:
Wow, wat een hoop reacties al. Sorry folks, foutje gemaakt. Rustig aan, hold your horses en nog meer van die uitdrukkingen. We hebben duidelijk aangegeven dat je voor 5 december een account moest hebben om te kunnen winnen, dus die regel handhaven we ook.
d:)b

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NoxiuZ schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:54:
Ik ben ff wat random aan het klikken in de usernames, maar zat lurkers inderdaad. Kan ze hier wel gaan neerpleuren maar het aantal is niet meer op een hand te tellen.

Iets van actieve tweakers kunnen winnen is leuker/eerlijker, als actieve tweaker kan ik me voorstellen dat men het oneerlijk voelt overkomen. Maar ga er gewoon niet van uit dat je iets wint, des te leuker als je wel iets wint.
Ach een lurker die al 10 jaar langs komt en daarmee flink wat pageviews genereert is ook wat waard. Die zien in verhouding meer advertenties en zorgen daarmee toch ook weer voor opbrengsten.

Geheel offtopic maar ik vraag me af wat vanuit financieel oogpunt meer gewenst is. Iemand die alle nieuwsberichten leest en dus ook alle grote beeldvullende reclames ziet of iemand die actief is op het forum, voor hogere load zorgt en naar verhouding veel minder reclames ziet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Moortn

Moortn

Hallo

Alternative schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:55:
En kuro-ar kuro-ar dan ?
Die heeft ook een account vanaf 5 december 2014
!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Of je totaal aantal van geregistreerde leden. Die neemt natuurlijk nu fors toe door zo'n actie.

• Nox

Nox

Noxiuz

Vanuit financieel oogpunt zijn mensen die veel pageviews genereren beter dan de tweakers met een abo.

Maar ik denk dat we in dit geval vanuit de community moeten denken, niet vanuit financieel oogpunt. De prijzen zijn volgens mij ook reviewexemplaren of gesponsorde exemplaren ofzo.

Alzo, sommige advertenties/advertorials/artiekelen worden gesponsord en daar gelden vaak weer andere constructies voor. Maar leden kan je snel faken dus zal dat voor de adverteerders niet zo snel een indicator zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Nox op 16-12-2014 14:01 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Volgens mij wordt echt iedereen doorgelicht op registratiedatum als ik het zo volg.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:57:
[...]

Ach een lurker die al 10 jaar langs komt en daarmee flink wat pageviews genereert is ook wat waard. Die zien in verhouding meer advertenties en zorgen daarmee toch ook weer voor opbrengsten.

Geheel offtopic maar ik vraag me af wat vanuit financieel oogpunt meer gewenst is. Iemand die alle nieuwsberichten leest en dus ook alle grote beeldvullende reclames ziet of iemand die actief is op het forum, voor hogere load zorgt en naar verhouding veel minder reclames ziet.
offtopic:
Dat is maar net hoe je het bekijkt. De lezer van de voorpagina is inderdaad "fijner" wat betreft de advertenties. Maar het forum is dan weer een grote en met name bekende kennis community, iets waardoor Tweakers veel sociaal kapitaal heeft opgebouwd in de loop der jaren. Zonder dat sociaal kapitaal was Tweakers nooit zo groot geworden als dat het nu is. Wat betekend dat de voorpagina/nieuwsberichten ook nooit zo druk bezocht zou worden. Beiden hebben elkaar dus nodig :).

My middle finger salutes you.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NoxiuZ schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:00:
Vanuit financieel oogpunt zijn mensen die veel pageviews genereren beter dan de tweakers met een abo.

Maar ik denk dat we in dit geval vanuit de community moeten denken, niet vanuit financieel oogpunt. De prijzen zijn volgens mij ook reviewexemplaren of gesponsorde exemplaren ofzo.

Alzo, sommige advertenties/advertorials/artiekelen worden gesponsord en daar gelden vaak weer andere constructies voor. Maar leden kan je snel faken dus zal dat voor de adverteerders niet zo snel een indicator zijn.
Maar waarom zou een actieve forummer meer kans moeten hebben dan iemand die actief alle nieuwsberichten en dergelijken leest? Beiden moet je waarderen. Ik zou dan ook zeggen dat je gewoon iedereen een kans moet geven en wellicht een multiplier per community activiteit zoals reacties of forumberichten.
barktus schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:03:
[...]

offtopic:
Dat is maar net hoe je het bekijkt. De lezer van de voorpagina is inderdaad "fijner" wat betreft de advertenties. Maar het forum is dan weer een grote en met name bekende kennis community, iets waardoor Tweakers veel sociaal kapitaal heeft opgebouwd in de loop der jaren. Zonder dat sociaal kapitaal was Tweakers nooit zo groot geworden als dat het nu is. Wat betekend dat de voorpagina/nieuwsberichten ook nooit zo druk bezocht zou worden. Beiden hebben elkaar dus nodig :).
offtopic:
Dus wil je dat beiden ook kunnen winnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 16-12-2014 14:04 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

offtopic:
Deze discussie is al vaker gevoerd maar ik ben er persoonlijk tegen om verschil te maken tussen gebruikers. Iemand die niks posts maar wel trouwe bezoeker is...is evenveel waard voor tweakers (en de community) als iemand die veel post. Iemand die pas net lid is vind ik net zo goed als iemand die al jaren lid is. Ik denk dat het maken van onderscheid, in welke vorm of situatie dan ook, niet goed is voor de community. Gelijkheid is wat mij betreft een van de succesfactoren van GOT.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Wel jammer dat dit niet direct goed nagekeken is... Mooi leer moment ;)

Het waren er maar 2:
antoon139 (al aangepast)
kuro-ar

En lurkers... dat moet T.net lekker zelf weten of deze mensen mee mogen doen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Nox

Nox

Noxiuz

bonzz.netninja schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:05:
offtopic:
Deze discussie is al vaker gevoerd maar ik ben er persoonlijk tegen om verschil te maken tussen gebruikers. Iemand die niks posts maar wel trouwe bezoeker is...is evenveel waard voor tweakers (en de community) als iemand die veel post. Iemand die pas net lid is vind ik net zo goed als iemand die al jaren lid is. Ik denk dat het maken van onderscheid, in welke vorm of situatie dan ook, niet goed is voor de community. Gelijkheid is wat mij betreft een van de succesfactoren van GOT.
Niet helemaal. We gaan wel offtopic maar iemand die enkel leest en zelf geen bijdrage levert aan een discussie is voor de community niet interessant om te belonen.

Dit is gewoon een loterij - iets waar tweakers lekker zelf moet weten over hoe of wat - maar indien er criteria worden gesteld kan veel pageviews genereren niet er een van zijn. Domweg omdat het geen bijdrage levert, de advertentiekosten zijn niet gigantisch volgens mij. Tweakers moet het ook hebben van een pricewatch, speciale artikelen, feedback van tweakers zelf, een goed forum met veel informatie, reviews e.d.

Een tweaker die enkel lurkt heb je dus niet zo heel veel aan in verhouding tot een tweaker die nog ergens in de pen kruipt.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
NoxiuZ schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:24:
[...]

Niet helemaal. We gaan wel offtopic maar iemand die enkel leest en zelf geen bijdrage levert aan een discussie is voor de community niet interessant om te belonen.

Dit is gewoon een loterij - iets waar tweakers lekker zelf moet weten over hoe of wat - maar indien er criteria worden gesteld kan veel pageviews genereren niet er een van zijn. Domweg omdat het geen bijdrage levert, de advertentiekosten zijn niet gigantisch volgens mij. Tweakers moet het ook hebben van een pricewatch, speciale artikelen, feedback van tweakers zelf, een goed forum met veel informatie, reviews e.d.

Een tweaker die enkel lurkt heb je dus niet zo heel veel aan in verhouding tot een tweaker die nog ergens in de pen kruipt.
Zo zwart/wit is het niet. Een tweaker is in mijn ogen iedereen met een account. Al die mensen hebben ooit de moeite genomen een account te maken. Die groep mensen proberen we hiermee te bedanken. Uiteraard heb je daar binnen verschillende gradaties, maar die spelen hierbij voor mij nu geen rol - juist omdat je dan nooit spelregels kunt opstellen die eerlijk aanvoelen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

Topictitel: "Fout in sinterklaas actie"

Klopt, moet zijn "Fout in sinterklaasactie"

Slotje :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Het is geen "belonen". Het is een loterijdingetje en een van de belangrijkste kenmerken daarvan is dat een loterij blind is. Iedereen heeft evenveel kans per lot, klaar. Het is jammer als daaruit blijkt dat heel veel inactieve mensen winnen maar het alternatief is dat je arbitraire regels moet gaan verzinnen: Wanneer is iemand precies "actief"? Telt een forumpost even zwaar als een review? Zo nee, hoe groot is het verschil? En wat te denken van iemand die 10 jaar geleden heel actief was maar nu niet meer zoveel bijdraagt?

Laten we het gewoon leuk houden en andere mensen iets gunnen, dat is voor iedereen plezieriger. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Nox

Nox

Noxiuz

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:37:
[...]

Zo zwart/wit is het niet. Een tweaker is in mijn ogen iedereen met een account. Al die mensen hebben ooit de moeite genomen een account te maken. Die groep mensen proberen we hiermee te bedanken. Uiteraard heb je daar binnen verschillende gradaties, maar die spelen hierbij voor mij nu geen rol - juist omdat je dan nooit spelregels kunt opstellen die eerlijk aanvoelen.
Dat is ook zeker zo, maar je zult altijd mensen hebben die zich beter voelen want ik heb dit en dat en ik verdien gewoon een prijs. Wat dat betreft zijn jullie de enigen die er echt onbevooroordeeld over kunnen praten, jullie doen immers niet mee.

Jammer, maar de regels waren bekend voor je er aan deel nam. En dit is volgens mij ook de simpelste manier. (hoewel... :P)
NMe schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:40:
[...]

Het is geen "belonen". Het is een loterijdingetje en een van de belangrijkste kenmerken daarvan is dat een loterij blind is. Iedereen heeft evenveel kans per lot, klaar. Het is jammer als daaruit blijkt dat heel veel inactieve mensen winnen maar het alternatief is dat je arbitraire regels moet gaan verzinnen: Wanneer is iemand precies "actief"? Telt een forumpost even zwaar als een review? Zo nee, hoe groot is het verschil? En wat te denken van iemand die 10 jaar geleden heel actief was maar nu niet meer zoveel bijdraagt?

Laten we het gewoon leuk houden en andere mensen iets gunnen, dat is voor iedereen plezieriger. ;)
Ik heb ook nergens gezegd dat dit 'belonen' is, er worden ideeën aangedragen daarover maar dat is juist onhandig omdat er gelijk discussies komen over wat wel en niet goed gedrag is - waar ik wel mijn mening over geef.

Prima zoals het nu gaat, jammer van de lurkers maar volgende ronde weer kans. Kan ik ten minste ook niet blij gemaakt worden met een dooie vogel, want aan sommige dingen zou ik echt helemaal niks hebben :+

[ Voor 40% gewijzigd door Nox op 16-12-2014 14:44 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:05
Het gaat er toch niet om wie er actief is of niet?
Het ging er toch om dat iedereen die voor 5 december een account had, mee kon doen, maar dat er nu toch mensen hebben gewonnen die na 5 december een account hebben aangemaakt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Moortn

Moortn

Hallo

Ach morgen is iedereen deze discussie weer vergeten :+
@#hieronder: Heb m'n HK reactie al verwijderd

[ Voor 89% gewijzigd door Moortn op 16-12-2014 14:44 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Moortn schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:42:
Misschien was 1 van de 2 accounts wel stieken van een moderator....
...

Als Tweakers onder de tafel spul aan mods wil geven, waarom zouden ze die dingen dan überhaupt in een prijsvraag gooien? Alsof het dan niet veel makkelijker zou zijn om het überhaupt niet in de prijzenpoel te doen. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 16-12-2014 14:45 ]

• reletivity
  • Laatst online: 23-08-2021
Moortn schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:42:
Misschien was 1 van de 2 accounts wel stieken van een moderator....
/thread

[ Voor 31% gewijzigd door reletivity op 16-12-2014 14:45 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het hoeft niet eerlijk te zijn zolang ik maar win :+

Enige jammere is dat ik zaterdag en zondag vergat me in te schriiven, mijn slechte geheugen geeft mij een oneerlijk nadeel :+

• Alternative
Er moet alleen nog een nieuwe naam komen bij het MSI goodies pakket...misschien de jouwe Tsurany :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xyphoid schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:42:
Het gaat er toch niet om wie er actief is of niet?
Het ging er toch om dat iedereen die voor 5 december een account had, mee kon doen, maar dat er nu toch mensen hebben gewonnen die na 5 december een account hebben aangemaakt.
Daar zit juist het 'knelpuntje', dit lijkt dan meer op een <insert random bedrijf die open dingen weggeeft op facebook zolang je maar een like neergooit>, dan op echt een 'tweakers actie'.

Kijk je dan random naar paar grote prijzen, is het best zuur dat er gewoon '0 posters' tussen zitten, zelfs 2 mensen die enkel en alleen reageren rond deze periode.

Terecht/onterecht? Dat is persoonlijk denk ik. Vind het zelf nooit echt een probleem, maar voelt soms wel 'naaierig' door te lezen dat ze 'de tweakers' willen bedanken en dan zulke mensen de prijzen krijgen.

En zoals vriend van me zegt, die zich ooit 2010 heeft geregistreerd,
-handig voor zulke dingen een account te hebben, verder boeit mij die site niet zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xyphoid
  • Laatst online: 14:05
SinergyX schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:53:
[...]

Daar zit juist het 'knelpuntje', dit lijkt dan meer op een <insert random bedrijf die open dingen weggeeft op facebook zolang je maar een like neergooit>, dan op echt een 'tweakers actie'.

Kijk je dan random naar paar grote prijzen, is het best zuur dat er gewoon '0 posters' tussen zitten, zelfs 2 mensen die enkel en alleen reageren rond deze periode.

Terecht/onterecht? Dat is persoonlijk denk ik. Vind het zelf nooit echt een probleem, maar voelt soms wel 'naaierig' door te lezen dat ze 'de tweakers' willen bedanken en dan zulke mensen de prijzen krijgen.

En zoals vriend van me zegt, die zich ooit 2010 heeft geregistreerd,
-handig voor zulke dingen een account te hebben, verder boeit mij die site niet zo.
Ik vind het zelf niet zo erg.
Ik snap dat het veel moeilijker is om te filteren op aantal nuttige posts, dan op inschrijvingsdatum.
En al kan je filteren op aantal posts, het is niet mogelijk om alle posts te lezen om te kijken of ze nuttig zijn (als je al kan bepalen wat nuttig is en wat niet).

Ach ja, volgende actie hebben we weer nieuwe kans (wel een kleinere, omdat er nu natuurlijk allemaal mensen bij zijn gekomen door de Sinterklaasactie... >:) ).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alternative schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:49:
Er moet alleen nog een nieuwe naam komen bij het MSI goodies pakket...misschien de jouwe Tsurany :P
Zit er een muismat in? Dan zeg ik yes O-)

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 12:14
Imnoa schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:39:
1 x je naam in de pot voor iedere 1000 karma,
1x je naam in de pot voor iedere 100 posts
1x je naam in de pot voor iedere 20 +3 post onder nieuwsberichten
etc...
sommige posten weinig tot niet maar gebruiken de website wel vaak dus zo een dergelijk systeem gaat imo niet volledig werken.

wellicht dat iets met de tweakerstatus en adblocker een beter systeem is.

[ Voor 8% gewijzigd door jer123c op 16-12-2014 16:09 ]

• Thomas
  • Niet online
[...]

Vind het verder trouwens wel een goede zet dat jullie voor de Sinterklaas actie alleen iedereen die voor 5 december 2014 geregistreerd was (op dit foutje na dan :P) hebben laten meedingen. Dat zou van mij bij elke actie wel mogen, dan filter je in ieder geval mensen er uit die puur en alleen voor die specifieke actie even een accountje hebben aangemaakt.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
jer123c schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:
[...]

sommige posten weinig tot niet maar gebruiken de website wel vaak dus zo een dergelijk systeem gaat imo niet volledig werken.

wellicht dat iets met de tweakerstatus en adblocker een beter systeem is.
Dan is er nog tweakotine

Try SCE to Aux

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 12:14
dat kan natuurlijk ook nog, scoor ik wel iets te hoog op imo :Y) (rang 601 met 550 twaekontime punten)

Verwijderd

Gemiddelde reactiescore > 0,5 is misschien een beter criteria.
Dat vereist relatef heel weinig activiteit

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

...en hier zien we een perfect voorbeeld van waarom het allemaal zo simpel niet is. ;)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

Ik heb even een excel sheetje gemaakt na een discussie met een maat van mij.
Afbeeldingslocatie: http://i.snag.gy/C1SOE.jpg
Gemiddelde karma: 5493,578 (wat dus heel erg wordt vertekend door de uitschieters, aangezien maar 22 van de 110 users (20%) boven de gemiddelde karma zit.

Even wat leuke feitjes:
23% heeft 100 of minder karma
40% heeft minder van 500 karma

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 16-12-2014 18:40 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 13:32

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Karma zegt toch ook niet alles ? ik lees al zeker 8 jaar dagelijks de frontpage,forums etc. maar ik ben meer een lezer dan een schrijver. Dat zou betekenen dat ik minder recht heb om een prijs te winnen dan iemand die graag overal op reageert ?

Daarbij zijn er natuurlijk veel meer mensen met 1k karma dan met 50k, daar krijg je ook de percentage verschillen van.

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Tsurany schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:47:
[...]

Het hoeft niet eerlijk te zijn zolang ik maar win :+
Zo denk ik er ook over! _/-\o_

Maar nu even serieus. Ik vind het ook altijd jammer als ik niets win, maar dat is zo bij een loterij he :-).
Ik vind het al mooi dat ze een minimum datum ingesteld hebben. Dan kan je tenminste al niet even snel een account aanmaken.
Het is mooie reclame voor tweakers en dit trekt mensen. Meer mensen betekent meer inkomsten uit advertenties wat weer betekent meer leuke acties in de toekomst en meer kans op winnen voor ons! De trouwe tweakers ;-).
Want je moet om de tijd wel de site in het oog houden.

Maar nu terug even heel serieus: stel de regels eens zo in dat de prijzen naar mij gestuurd worden . . .

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kapteynn schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:35:
Karma zegt toch ook niet alles ? ik lees al zeker 8 jaar dagelijks de frontpage,forums etc. maar ik ben meer een lezer dan een schrijver. Dat zou betekenen dat ik minder recht heb om een prijs te winnen dan iemand die graag overal op reageert ?

Daarbij zijn er natuurlijk veel meer mensen met 1k karma dan met 50k, daar krijg je ook de percentage verschillen van.

• Thomas
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:30:
[...]

[afbeelding]
Gemiddelde karma: 5493,578 (wat dus heel erg wordt vertekend door de uitschieters, aangezien maar 22 van de 110 users (20%) boven de gemiddelde karma zit.

Even wat leuke feitjes:
25% heeft 100 of minder karma
Dit zou je dan eigenlijk naast het gemiddelde karma van alle gebruikers moeten zetten. Er zijn gewoon minder gebruikers met veel karma dan gebruikers met weinig karma. Ik denk dat het enige logische en eerlijke systeem is om (zoals ze al hebben gedaan) gewoon kandidaten die zich na de start van de actie hebben ingeschreven niet mee te laten dingen. Je ziet bij bijna alle acties dat echt een aanzienlijk deel pas na de start is ingeschreven.

Het argument "ik lurkte al 2 jaar maar heb nooit een account aangemaakt, maar toen ik de actie zag heb ik het toch even gedaan" gaat in mijn ogen dan ook gewoon niet op. Ten eerste is het dan nog maar de vraag of het waar is, ten tweede kan je dan de volgende keer wel gewoon meedoen. Het resultaat is in ieder geval geen winnaars meer die waarschijnlijk enkel voor de actie hebben ingeschreven.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thomasx4 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:40:
[...]

Dit zou je dan eigenlijk naast het gemiddelde karma van alle gebruikers moeten zetten. Er zijn gewoon minder gebruikers met veel karma dan gebruikers met weinig karma. Ik denk dat het enige logische en eerlijke systeem is om (zoals ze al hebben gedaan) gewoon kandidaten die zich na de start van de actie hebben ingeschreven niet mee te laten dingen. Je ziet bij bijna alle acties dat echt een aanzienlijk deel pas na de start is ingeschreven.

Het argument "ik lurkte al 2 jaar maar heb nooit een account aangemaakt, maar toen ik de actie zag heb ik het toch even gedaan" gaat in mijn ogen dan ook gewoon niet op. Ten eerste is het dan nog maar de vraag of het waar is, ten tweede kan je dan de volgende keer wel gewoon meedoen. Het resultaat is in ieder geval geen winnaars meer die waarschijnlijk enkel voor de actie hebben ingeschreven.
Als je af en toe wat leest, een keer een reactietje plaatst op een nieuwsbericht dat zit je al snel over de 500 karma. Momenteel heeft 40% van alle winnaars minder dan 500 karma. :)

• Thomas
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:43:
[...]

Als je af en toe wat leest, een keer een reactietje plaatst op een nieuwsbericht dat zit je al snel over de 500 karma. Momenteel heeft 40% van alle winnaars minder dan 500 karma. :)
Ik denk dat veel mensen Tweakers gewoon als nieuwssite gebruiken. Ik zit ook al jaren dagelijks op diverse nieuwssites, en heb daar nog niet één keer gereageerd op iets, en zo doen de meeste bezoekers dat, ook op Tweakers, dus het is domweg oneerlijk om dat zo te doen. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden omdat ik wel veel Karma heb, maar ik begrijp maar al te goed dat Tweakers dit niet doet.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thomasx4 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:47:
[...]

Ik denk dat veel mensen Tweakers gewoon als nieuwssite gebruiken. Ik zit ook al jaren dagelijks op diverse nieuwssites, en heb daar nog niet één keer gereageerd op iets, en zo doen de meeste bezoekers dat, ook op Tweakers, dus het is domweg oneerlijk om dat zo te doen. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden omdat ik wel veel Karma heb, maar ik begrijp maar al te goed dat Tweakers dit niet doet.
Ik heb er geen mening over of dit nou goed is of niet. In het verleden had ik er wel een mening over, nu kom ik echter alleen met resultaten: https://mega.co.nz/#!zt5D..._Uv3QMwlmaD4LeXbBWh6PIsOc
Edit: Ik heb hem nu aangepast, zodat je kan zien hoeveel mensen in de 0-100 schaal en de 100-500 schaal zitten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Frozen op 16-12-2014 19:01 ]

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-11 11:01
Niet alles draait om karma, ik zit veel op vraag en aanbod en op de nieuws sectie. Nr 143 met tweakotine. En heb iets van 5 forumposts. Ik lees daarnaast veel op het forum, maar vind dat ik daar weinig kan toevoegen, plaats liever alleen posts waar mensen iets aan hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door CyberJohn op 16-12-2014 19:01 . Reden: spelfoutje ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

• Nox

Nox

Noxiuz

Kapteynn schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:35:

Ja.

:P

Als je het echt zwart/wit bekijkt zouden bezoekers die meer reageren op fora, fp en reviews maken meer aan de community bijdragen. Het zou mooi zijn als iedereen daar ook gebruik van maakt. Nu herinner ik mezelf er ook aan dat ik dat niet altijd doe en bij deze dus gedaan :+ Ik vind reviews van tweakers in ieder geval erg fijn en vaak zijn het goede reviews.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Frozen schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:30:
[...]

[afbeelding]

Even wat leuke feitjes:
23% heeft 100 of minder karma
Dat zullen ook min of meer de verhoudingen zijn die überhaupt gelden voor de karmagrafieken hier op Tweakers. Het is niet heel gek dat een voldoende grote random trekking uit een groep mensen dezelfde verdeling krijgt als de groep als geheel. ;)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:42:
[...]

Dat zullen ook min of meer de verhoudingen zijn die überhaupt gelden voor de karmagrafieken hier op Tweakers. Het is niet heel gek dat een voldoende grote random trekking uit een groep mensen dezelfde verdeling krijgt als de groep als geheel. ;)
Als je zin hebt, kan je die van vorig jaar erbij pakken. Geef ik je m'n excel sheet, kan je ze naast elkaar leggen. :)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb die data niet. :P

• Jolke
Het lijkt me eigenlijk heel simpel: zodra de actie online komt, geregistreerden tot dat moment kunnen meedoen. Nieuwe gereigstreerden niet, die doen de volgende keer weer mee. Zo voorkom je de discussie of iemand een 2e account aangemaakt heeft of een ghost-account om kans te maken.

• SMSfreakie
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:11:
Het lijkt me eigenlijk heel simpel: zodra de actie online komt, geregistreerden tot dat moment kunnen meedoen. Nieuwe gereigstreerden niet, die doen de volgende keer weer mee. Zo voorkom je de discussie of iemand een 2e account aangemaakt heeft of een ghost-account om kans te maken.
klinkt inderdaad wel goed.. alleen hoe gemakkelijk dat te verwezenlijken is?

404 Signature not found

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat waren de regels nu ook al. Er is blijkbaar alleen iets fout gegaan bij het selecteren van de winnaars. Kan gebeuren, is gefixt.
Ik heb wel meer te doen. :+

• Jolke
Je weet toch wanneer de post van de actie online gegaan is? Alle geregistreerden na die tijd doen niet mee.

• Weltschmerz
  • Laatst online: 12-11 13:42
Ik vind mijzelf nogal een lurker, maar ik heb een behoorlijk karma (blijkbaar) volgens die percentagetaart. Mijn Tweakotine daarentegen is vrij laag, omdat ik niet standaard/automatisch inlog als ik Tweakers open. Ik kijk er per dag zo'n 5-20 keer op denk ik, maar log alleen in wanneer ik iets moet schrijven of verwacht een reactie te hebben gekregen; met andere woorden als ik iets nuttigs te melden heb. Alleen op Tweakotine berekenen is dus ook echt geen optie.

&

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hoe zeer ik jullie input ook waardeer, op dit gebied voelt het niet heel constructief. Er zijn kennelijk een paar mensen die het niet eerlijk vinden. Daar kan ik mee leven. Prima om hier onderling argumenten voor en tegen uit te wisselen, maar in dit specifieke geval zal het de situatie en regels niet veranderen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is het alleen nog wel interessant wat de karma verdeling is onder geregistreerde actieve gebruikers :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Quadradial
Is het misschien een idee om voor sommige weggeef acties karma in te leveren om mee te mogen doen?
Denk aan 1x 100 karma ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door Quadradial op 17-12-2014 08:16 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:38:
Gemiddelde reactiescore > 0,5 is misschien een beter criteria.
Dat vereist relatef heel weinig activiteit
Hoe wordt de gemiddelde reactiescore eigenlijk berekend?
Worden alle scores per reacties bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal reacties of worden alle scores van alle reacties bij elkaar opgeteld en gedeeld door alle scores?

Simpel voorbeeld
Ik heb één reactie met: 30 * 3, 6 * 2 en 1 * 1, effectief dus +3
Daarnaast heb ik een reactie met één mod van -1 en effectief dus ook -1

Nu kun je eenvoudig zeggen, het gemiddeld is +3 + -1 / 2 = gemiddeld 1
Maar in dat geval zou één slechte post met maar één mod, net zo hard tellen als de echt goede posts.

Of is het: 30 * 3 + 6 * 2 + 1 * 1 + 1 * -1 / 38 = 2.68, nogal een verschil.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quadradial schreef op woensdag 17 december 2014 @ 08:16:
Is het misschien een idee om voor sommige weggeef acties karma in te leveren om mee te mogen doen?
Denk aan 1x 100 karma ofzo
Wat denk je daarmee op te schieten? Karma betekent niks. Ik sta ergens hoog in de top-zoveel maar als ik straks ineens door een bug op 0 karma gezet zou worden zou ik het niet eens merken en zelfs als ik het wél merk zou het mee bijzonder weinig boeien. Bovendien sluit je daarmee niemand uit, want 100 karma is niks. Terwijl meer karma vragen om bovengenoemde redenen ook nergens op slaat.

Stel, je favoriete chipsmerk waarvan je elke week twee zakken wegwerkt heeft een prijsvraag. Gaan jullie dan ook allemaal klagen als die prijsvraag gewonnen wordt door iemand die voor het eerst zo'n zak gekocht heeft?

• Thomas
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:52:
Hoe zeer ik jullie input ook waardeer, op dit gebied voelt het niet heel constructief. Er zijn kennelijk een paar mensen die het niet eerlijk vinden. Daar kan ik mee leven. Prima om hier onderling argumenten voor en tegen uit te wisselen, maar in dit specifieke geval zal het de situatie en regels niet veranderen.
Mag ik vragen waarom bij enkel de sinterklaasacties (voor zover ik weet) de regels is dat je vóór de actie begint ingeschreven moet zijn? Ik had hier al eerder over gepost in dit topic, en dit lijkt me een erg eerlijke manier. Je had zelf dit geschreven;
[...]
Een tweaker is in mijn ogen iedereen met een account.
En ben het hier wel mee eens. Je kan moeilijk onderscheid gaan maken tussen mensen met een account, maar je kan wél een onderscheid maken tussen mensen met/zonder account. Bij elke actie waar je op het forum iets moet posten, zoals de Ben acties en de Minecraft actie, zie je gewoon dat een flink deel van de mensen pas nadat de actie begon een account aan maakt. Nu geloof ik best dat daar een aantal mensen tussen zullen zitten die lurken en nooit reden hebben gehad om een account aan te maken, maar ik denk toch echt dat het grootste deel nooit op Tweakers komt en toch maar even een account aanmaakt om mee te dingen.

Als je bij elke actie als regel stelt dat je vóórdat de actie begint een account moet hebben, dan zullen mensen die wél op tweakers zitten maar geen account hebben hooguit 1 of een paar acties missen omdat ze toen nog geen account hebben, dat is jammer maar IMO niet onredelijk. Je weert echter wel mensen af die even voor één actie registreren. De volgende actie zullen ze dan misschien ook mee doen, maar goed, daar doe je niks aan. In ieder geval vergroot het de kans dat actieve Tweakers winnen, en het lijkt me een alleszins redelijke regel, neem aan dat tweakers zonder account er ook niet wakker van liggen dat ze bijvoorbeeld voor de Sinterklaasactie niet mee kunnen doen.

E: Nog een suggestie, zou misschien ook een idee zijn om accounts waar binnen een bepaalde termijn geen activiteit op plaatsvindt (geen pageviews, geen posts, reacties, etc.), op non-actief o.i.d. zetten en ook niet mee laten dingen voor acties. Dan weet je in ieder geval dat mensen die kans maken, om maar een voorbeeld te noemen, de afgelopen 2 maanden nog iets op de site hebben gedaan i.p.v. jaarlijks in December op de site te kijken om maar even mee te doen voor een prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 17-12-2014 16:52 ]

• Quadradial
NMe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:20:
[...]

Wat denk je daarmee op te schieten? Karma betekent niks. Ik sta ergens hoog in de top-zoveel maar als ik straks ineens door een bug op 0 karma gezet zou worden zou ik het niet eens merken en zelfs als ik het wél merk zou het mee bijzonder weinig boeien. Bovendien sluit je daarmee niemand uit, want 100 karma is niks. Terwijl meer karma vragen om bovengenoemde redenen ook nergens op slaat.

Stel, je favoriete chipsmerk waarvan je elke week twee zakken wegwerkt heeft een prijsvraag. Gaan jullie dan ook allemaal klagen als die prijsvraag gewonnen wordt door iemand die voor het eerst zo'n zak gekocht heeft?
Het voelt meer als ik heb wel een klantenkaart maar koop hier nooit wat...

/offtopic
Jeez het is maar een voorbeeld... Kom anders lekker zelf met een voor jou het "perfecte" idee....
Als Karma niks is lever je het toch lekker in.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Quadradial op 17-12-2014 17:15 ]

• Quadradial
dubbel

[ Voor 198% gewijzigd door Quadradial op 17-12-2014 17:15 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:20:
[...]

Met 100 karma als requirement sluit je wel 23% van de mensen die eigenlijk niets bijdragen uit. 100 karma, wie heeft dat vandaag de dag nou niet? Bovendien stimuleert het mensen alleen maar om bij te dragen aan en in contact te komen met de community en het forum. Volgens mij heeft het dus alleen maar voordelen. :)
Wilbert de Vries schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:52:
Dat mag, jij bent de baas. Zou het niet leuker zijn om die prijsjes te geven aan mensen die al in contact zijn geweest het de community en het forum? Een karma requirement van 100 stimuleert mensen om contact te maken met de community.

offtopic:
Nu ik je toch even spreek Wilbert, is het mogelijk om tijdens de Tweakers awards uitreiking een livestream op te zetten? Ik snap dat niet elke tweaker in die ruimte past, maar we stemmen wel allemaal massaal. Als tweakers.net dit nog grootser kan maken, bijvoorbeeld door tijdens de livestream wat leuke prijsjes weg te geven aan viewers (en dan natuurlijk reclame te maken voor bedrijven), en af en toe kleine interviewtjes te houden dan denk ik persoonlijk dat de Tweakers Awards nog véél en véél groter kunnen worden.
Ik denk dan een beetje aan die gigantische E3 livestreams, maar het hoeft natuurlijk niet zo groots te zijn. Een livestream alleen is al genoeg, hoewel het met extra's natuurlijk nog meer kijkers trekt.

• Alternative
Tweakers heeft een foutje gemaakt door niet goed op te letten op de inschrijf datum, en ze hebben dat in orde gemaakt.
Nu zie ik hier een hoop oplossingen langs komen, en van de meeste (zo niet alle) weten we wel dat ze niet haalbaar zijn en/of niet doorgevoerd (kunnen) worden.
Toch heb ik hier wel reactie's gezien waarvan ik denk dat ze haalbaar zijn en waar de community ook achter kan staan.

1. Lid zijn voor aanvang van een actie (heeft tweakers dit keer al gedaan)
2. Na 2 of 3 maanden geen (inlog) activiteiten op/van een account geen deelname aan een actie mogelijk.
na 6 maanden eventueel heractivatie mail gevolgd door account deactivatie

Aantal postings en karma gebeuren is natuurlijk niks.
Ik ben zelf ook al jaren lid van tweakers, en voornamelijk een lurker...als ik niks zinnigs bij kan dragen (omdat wat ik wil zeggen er al staat, of dat ik er gewoon te weinig vanaf weet) doe ik dat ook niet.
En nee, ik heb in al die tijd ook nog nooit wat gewonnen...pech,...ik zit hier niet voor de prijzen, maar voor de info en wijsheid van de andere deelnemers.
Dat is wat tweakers mijn bied ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quadradial schreef op woensdag 17 december 2014 @ 17:07:
[...]

Het voelt meer als ik heb wel een klantenkaart maar koop hier nooit wat...

/offtopic
Jeez het is maar een voorbeeld... Kom anders lekker zelf met een voor jou het "perfecte" idee....
Als Karma niks is lever je het toch lekker in.... ;)
Perfecte ideeën bestaan alleen in een perfecte wereld. Soms moet er een compromis gemaakt worden en zeker bij iets als een prijsvraag of loterij moeten de regels héél goed omkaderd en duidelijk zijn want anders krijg je scheve gezichten. Allerlei arbitraire regels verzinnen maakt het vast "eerlijker" voor de hardcore-tweaker maar als we even heel eerlijk zijn maak je het juist per definitie oneerlijker omdat je mensen uitsluit die toch echt ook een account hebben op de site en misschien wel heel actief meelezen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 15:32

bonzz.netninja

Niente baffi

NMe schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:19:
[...]

Perfecte ideeën bestaan alleen in een perfecte wereld. Soms moet er een compromis gemaakt worden en zeker bij iets als een prijsvraag of loterij moeten de regels héél goed omkaderd en duidelijk zijn want anders krijg je scheve gezichten. Allerlei arbitraire regels verzinnen maakt het vast "eerlijker" voor de hardcore-tweaker maar als we even heel eerlijk zijn maak je het juist per definitie oneerlijker omdat je mensen uitsluit die toch echt ook een account hebben op de site en misschien wel heel actief meelezen.
Dat..en ik heb echt de overtuiging dat juist het geen onderscheid maken van gebruikers op Tweakers onderdeel is van het succes. (daarom ben ik altijd tegen de HK geweest)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik gooi hier een slotje op voordat er wat platen gaan blijven hangen. En ik kan slecht tegen krassende geluidjes ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.