• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo iedereen,

Hier in België is digitale televisie zeer duur imo. Om de kosten wat te drukken, speel ik met het idee om een Android HTPC te kopen/maken en daar Stevie op te laten lopen. Ik heb echter geen ervaring met android als OS op een htpc en zit nog met enkele vraagjes.

- Zal Stevie in eerste instantie werken op een htpc? Het werkt op tablets, maar ik wil toch 100% zeker zijn voor ik dit probeer.
- Bestaan er zaken als XBMC voor android?
- Kan ik android besturen met een enkele afstandsbediening, of moet ik dan altijd een muis en keyboard bij men televisie zetten?
- Iemand ervaring met stevie laten draaien op een HTPC?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

XBMC werkt in principe vlekkeloos op een Android-apparaat. Ik ervaar geen problemen op mijn tablet en/of telefoon. Je kunt XBMC alleen niet via de Play Store op je apparaat zetten. Dat moet via de officiële pagina van XBMC en daarvoor moet je dus even wat extra stappen doorlopen. (Niet perse moeilijk, maar wel omslachtiger dan wanneer je een programma via Google Play installeert.) De verwachting c.q. hoop is dat dit met de release van Kodi (XBMC 14.0) verandert en dat je Kodi (de nieuwe naam van XBMC) dan wel gewoon uit de Play Store kunt halen. Een andere mogelijkheid is om te kiezen voor SPMC. Dit is XBMC maar dan net even anders en is gemaakt door iemand van het officiële XBMC-developersteam. Deze staat zover ik weet wel in de Play Store.

Your Friendly Neighborhood Moderator