Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanwel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-12-2021
Dames en heren,

Ik wil een nieuw tv kopen voor alleen maar ps4 gaming. vooral FIFA en singleplayer assassins creed en gta enz. enz. geen online shooters of zo iets.

Nu dacht ik een Sony te nemen, de 40"W605 of de 42"W705 maar nu zag ik tot mij grote verbazing dat ik voor dat geld ook een instap model UHD-TV kan kopen, en dan had ik vooral mij oog laten vallen op de LG 40"UB800V voor rond de 500 euro.

Is dit een slimme keuze? Of kan ik beter een goede Full-hd tv kopen i.p.v.. een instap UHD-tv?
ten tweede, zal ik iets zien of merken aan beter beeld kwaliteit? wat volgends mij gaat een ps4 niet hoger dan 1020p.

misschien nog andere tv's die jullie rond deze prijs kunnen aanbieden?

geen review of forum kan me helpen, dus please geef me raad en daad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het forum biedt meer dan voldoende informatie op dit gebied. Soortgelijke vragen komen zeer vaak voorbij in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar hoort dit topic ook thuis dus je krijgt om te beginnen daar een schopje naar toe.

Persoonlijk ben ik van mening dat een kleine 4K tv geen meerwaarde heeft; of het moet zijn dat je zo'n beetje met je neus op het scherm gaat zitten. Daarnaast hebben de next-gen consoles zoals de PS4 en Xbox One al moeite genoeg om een fatsoenlijk fps in full-hd te halen dus daar heb je het ook niet voor nodig. Verder moeten er natuurlijk ook concessies gedaan worden om een 4K tv voor een lage prijs in de winkels te kunnen zetten.

Naar mijn mening ben je veel beter af met een goed full-hd tv. En de Sony's zijn dan inderdaad interessant door hun lage input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaestos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 14:37
Kan de mening van D vd V alleen maar beamen, consoles kunnen al amper 1080p, dus alles zou dan geupscaled worden op een UHD tv. Het zou dus voor consoles geen meerwaarde hebben, ook door de beperkte 4K content is het eigenlijk nog niet de moeite waard.

Als je nu zou kopen zou ik zelf iig voor een goede HDTV gaan en niet een slechte/matige UHD TV.

• datkanwel
OK.. dus dan laat ik het UHD idee varen.. dan heb ik gekeken naar de opties binnen mijn budget, en dan kom ik uit op de:

Sony 40"W605 419 euro
Sony42"W705 498 euro
Panasonic 42"AS640 460 euro
Samsung 40"H6400 471 euro (europees model op redcoon)

Wat is voor ps4 de beste?

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Heb laatst het kleur contrast gezien van de LG UHD en die zag er 10x beter uit dan een Full HD tv.
Enige is hoe een 1080P source op een 4K er uit ziet.

Weet wel dat die LG 4K op 30FPS kan.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• S1NN3D
  • Niet online
datkanwel schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:54:
OK.. dus dan laat ik het UHD idee varen.. dan heb ik gekeken naar de opties binnen mijn budget, en dan kom ik uit op de:

Sony 40"W605 419 euro
Sony42"W705 498 euro
Panasonic 42"AS640 460 euro
Samsung 40"H6400 471 euro (europees model op redcoon)

Wat is voor ps4 de beste?
Als gamer is een lage input lag prettig dus ik zou zeggen één van de Sony's.
crzyhiphopazn schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:58:
Heb laatst het kleur contrast gezien van de LG UHD en die zag er 10x beter uit dan een Full HD tv.
Enige is hoe een 1080P source op een 4K er uit ziet.

Weet wel dat die LG 4K op 30FPS kan.
Een 4K tv die in deze resolutie beperkt is, is sowieso niet serieus te nemen. Bij gebrek aan HDMI 2.0 poorten heb je weinig aan de 4K-functionaliteit.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

S1NN3D schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:01:
[...]

Als gamer is een lage input lag prettig dus ik zou zeggen één van de Sony's.

[...]

Een 4K tv die in deze resolutie beperkt is, is sowieso niet serieus te nemen. Bij gebrek aan HDMI 2.0 poorten heb je weinig aan de 4K-functionaliteit.
True that.
Daar had ik nog niet eens naar gekeken.
HDMI 2.0 is wel een must inderdaad.

Neemt niet weg dat 4K beeld er super scherp uit ziet.

Weet wel dat ik als nieuwe tv wel een 4K neem.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• S1NN3D
  • Niet online
Het heeft in de gemiddelde huiskamer weinig toegevoegde waarde. Je moet of een enorm scherm nemen of je moet er ontzettend dicht op gaan zitten. Daarnaast is er nauwelijks content te krijgen. Ik verwacht dat het nog vele jaren gaat duren voordat dit gemeengoed zal worden. De komende jaren kun je prima vooruit met een full-hd tv. Interessanter is de ontwikkeling van oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanwel
Ben ff langs de mediamarkt en bcc geweest.. De bcc had nog een Sony 40"W805 uit 2013.. had wel in de winkel gestaan al die tijd.. maar dan mocht ik hem mee voor 499 Euro.. is wel een oud model maar wel 100hz paneel en 400hz geoptimaliseerd. hij heeft dus al wel wat branduren gemaakt.. Doen???

http://tweakers.net/product/329268/sony-bravia-w805a/

[ Voor 8% gewijzigd door datkanwel op 19-12-2014 16:34 ]

Pagina: 1