Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adaptive load balancing (balance-alb) wat heb je nou precies

Pagina: 1
Acties:

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11 14:23
Allo,

Ik wil graag en Win7 client via Intel ANS verbinden met een Linux (NAS) server verbinden. Het gaat me vooral om betere performance (load balancing via 2 NIC's).

Op zich is de Windows en Linux implementatie goed te doen volgens mij.

Het enige wat ik nog niet zeker weet, heb je nou een switch nodig met LACP ondersteuning. Moet die dan ook 802.3AD ACTIVE mode ondersteunen. Of regelen de drivers op de verschillende OS-sen dit zelf en kan je gewoon een huis-tuin-in-de-keuken switch gebruiken? ;)

Als de switch dit moet ondersteunen is deze: pricewatch: Zyxel GS1900-8 dan goed te gebruiken voor thuis, of kan ik beter niet aan die 'goedkope rommel' beginnen?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Beter performace krijg je niet met 1 client. Het verkeer wordt niet verdeeld. Alleen bij 2 of meerde clients is LACP pas nuttig.

Huis-tuin-keuken switch ondersteunen LACP niet. Dus die Zyxel is een optie tenzij je andere eisen hebt.

• funnyname
OK, vreemd dat er dan constant over load balancing wordt gesproken.
Maar dan weet ik nog steeds niet of ik nou een switch met LACP nodig heb, om Adaptive load balancing toe te passen..

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Van de gelinkte pagina in je startpost:
Adaptive Load Balancing (ALB)
Offers increased network bandwidth by allowing transmission over 2-8 ports to multiple destination addresses, and incorporates Adapter Fault Tolerance. Only the primary adapter receives incoming traffic. Broadcasts/multicasts and non-routed protocols are only transmitted via the primary adapter in the team. The Intel® ANS software load balances transmissions, based on Destination Address, and can be used with any switch. Simultaneous transmission only occurs at multiple addresses. This mode can be connected to any switch.
Dus voor ALB: Geen speciale switch, broadcasts en ontvangen is niet sneller en alleen verzenden is in sommige gevallen wat sneller.

Verder is LACP alleen interessant met meerdere clients waar elke client een sessie heeft, de sessies kunnen dan over de nics verdeeld worden. ALB lijkt meer een lapmiddel dan een daadwerkelijk nuttige optie.

Overigens lijkt ook ALB: 'Simultaneous transmission only occurs at multiple addresses' niets te hebben aan 1 client.

[ Voor 17% gewijzigd door RGAT op 16-12-2014 13:16 ]

Fixing things to the breaking point...

• funnyname
Is er een beter alternatief wat wel meer performance geeft?

• RGAT
  • Niet online
funnyname schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:22:
Is er een beter alternatief wat wel meer performance geeft?
Voor Win7? Nee...
Misschien wat te kort door de bocht van me, je kan de 10Gbit route doen (prijzig...) of op ebay tweedehands InfiniBand spul kopen, had een keer een blog gezien waar iemand het voor elkaar had gekregen daar Ethernet over te laten lopen met een Windows client.

[ Voor 40% gewijzigd door RGAT op 16-12-2014 13:26 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 12:33

qless

...vraag maar...

10 GBIT kaarten halen (en de bijbehoordende switch)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• funnyname
Ok thanks, ik had inderdaad betaalbaar alternatief moeten zeggen..

• RGAT
  • Niet online
funnyname schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:26:
Ok thanks, ik had inderdaad betaalbaar alternatief moeten zeggen..
Ik verwachtte al geen oneindig budget, vandaar de eerste reactie 'Nee' ;)
(Heb een halfjaar geleden hetzelfde geprobeerd, maar dan met LACP, werkte niet :( )

[ Voor 13% gewijzigd door RGAT op 16-12-2014 13:33 ]

• funnyname
Ik ga eens onderzoeken of die Infiniband technologie goed toepasbaar is.. _/-\o_

• RGAT
  • Niet online
funnyname schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:35:
Ik ga eens onderzoeken of die Infiniband technologie goed toepasbaar is.. _/-\o_
Als je iets haalbaars vind hoor ik het graag ;)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Naast Infiniband zijn er her-en-der ook betaalbare Brocade 1020 PCIe adapters te vinden op eBay. Paar tientjes, exclusief SFP+ of DAC-kabel (die wel expliciet Brocade-compatible dient te zijn).
Pagina: 1