Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoi,

Ik heb een PC in de woonkamer gezet en deze wil ik aansluiten op mijn receiver via een optische kabel. Ik heb een tijdje terug een Terratec 5.1 kaart gekocht, en deze had een optische uitgang, echter tot mijn verbazing kon dat ding alleen 2.0 uitsturen via het optische kanaal. 8)7 Terwijl het wel een 5.1 kaart is.

Nu wil ik deze kopen Eminent PCI Sound Card 7.1 met spdif

Hoe kan ik er achter komen of deze kaart wel 5.1/7.1 uitstuurt via de optische uitgang. Heb geen zin om weer een verkeerde kaart te kopen. Alle reviews die er zijn zeggen alleen dat hij 5.1 ondersteund, maar niemand beaamt dat dit ook via de optische uitgang kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De terratec zou ook wel 5.1 over SPDIF moete kunnen uitsturen.
Manier om dit te testen is om zeker te weten dat je ook 5.1 materiaal levert, zoals een dvd/bluray rip met DTS audiotrack af te spelen met VLC waarin je SPDIF passtrough aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:56:
De terratec zou ook wel 5.1 over SPDIF moete kunnen uitsturen.
Manier om dit te testen is om zeker te weten dat je ook 5.1 materiaal levert, zoals een dvd/bluray rip met DTS audiotrack af te spelen met VLC waarin je SPDIF passtrough aanzet
Thanks, maar ik heb het echt gechecked. De software die erbij werd geleverd, geeft ook niet de keuze om te kiezen voor 5.1 speaker uitvoer op dat kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdtd
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 05:02
Ben je er nog uit gekomen?

Ryzen 9 3900x - MSI MEG X570 UNIFY - ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 - 128GB HyperX Fury black @3200mhz