Al een tijd geleden is mijn Onkyo TX-SR307, onderdeel van het HT-C5215 setje, helaas deels defect geraakt. De HDMI-out doet het niet meer, dus apparatuur zit nu direct op de tv aangesloten voor beeld (AppleTV, PS3, TV-Box, Wii) en het geluid loopt via 2x optisch (Apple TV en PS3) en 2x RCA (Tv-Box en Wii) via de receiver... Ja, het werkt... Nee, niet ideel
dus opzoek naar een nieuwe receiver. Rest van ht HT-setje mag nog even blijven. DVD-speler is inmiddels vervangen door de PS3 en voor de speakers zijn ook al nieuwe plannen
Ik zoek een?
[i]Ik zoek dus een nieuwe receiver. Paar eisen:
- Spotify (voorkeur voor Spotify Connect) AirPlay (dag Apple TV!) en internet-radio
- Surround 5.1 (mag 7.1, geen must)
- Ondersteuning voor 3D en UHD voor in de toekomst
- Zone 2 optioneel, mag, niet verplicht
Wat is je budget?
Max zit op dit moment rond de € 375,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Moet aansluit-mogelijkheden bieden voor PS3 (hdmi), TV-box (hdmi), Wii, WiiU (hdmi), media-pc/laptop(hdmi)
Wat heb je zelf al gevonden?
Al flink wat gezocht op internet, de voorkeur ging uit naar de Yamaha RX-V675 (4k Upscale, 7.1, zone 2), maar deze is te groot (36,4cm diep) kast waar alles in staat (dicht, deurtje ervoor) is 37 cm diep en... gat aan de achterkant / deurtje open < WAF
Ik had mij zinnen vooral gezet op Yamaha, dus kwam uit op de volgende alternatieven: (huidige Onkyo is 32,9 cm diep)
Yamaha RX-V475 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)
Yamaha RX-V477 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)
Eventueel andere merken zou ook een optie kunnen zijn:
Pioneer VSX-824 (33,15cm diep, geen 4K Upscale, 5.1, geen zone 2, Bluetooth)
Pioneer VSX-S510 (31,7cm diep, 8,5cm hoog, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2, geen RCA-ingang)
Iets boven budget:
Sony STR-DN850 (32,9 cm diep, +Wifi, +Bluetooth, geen zone 2)
Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment weet ik even niet meer welke keus ik moet maken. In principe kwam ik als alternatief voor de RX-V675 eerst op de RX-V477 of de RX-V475 uitkomen (zie overigens weinig verschil tussen deze twee) Andere optie is om voor Pioneer te gaan. De VSX-824 spreekt aan qua design (lekker plat), maar heeft beperkte aansluitmogelijkheden (geen RCA). De VSX-824 is iets uitgebreider, maar als echt alternatief voor de RX-V675 kom ik zelf op de STR-DN850 uit.
Welke keus zouden jullie maken? Had mijn zinnen gezet op Yamaha, of kan ik dan beter voor Pioneer of Sony kiezen? Ik vond persoonlijk de RX-V765 al duur zat, dus was blij met de goedkopere alternatieven, maar dan lever ik wel in op bepaalde functies (en kwaliteit?). De Sony komt dan beter in de buurt, maar is wéér duurder...
Ik zoek een?
[i]Ik zoek dus een nieuwe receiver. Paar eisen:
- Spotify (voorkeur voor Spotify Connect) AirPlay (dag Apple TV!) en internet-radio
- Surround 5.1 (mag 7.1, geen must)
- Ondersteuning voor 3D en UHD voor in de toekomst
- Zone 2 optioneel, mag, niet verplicht
Wat is je budget?
Max zit op dit moment rond de € 375,-
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Moet aansluit-mogelijkheden bieden voor PS3 (hdmi), TV-box (hdmi), Wii, WiiU (hdmi), media-pc/laptop(hdmi)
Wat heb je zelf al gevonden?
Al flink wat gezocht op internet, de voorkeur ging uit naar de Yamaha RX-V675 (4k Upscale, 7.1, zone 2), maar deze is te groot (36,4cm diep) kast waar alles in staat (dicht, deurtje ervoor) is 37 cm diep en... gat aan de achterkant / deurtje open < WAF
Ik had mij zinnen vooral gezet op Yamaha, dus kwam uit op de volgende alternatieven: (huidige Onkyo is 32,9 cm diep)
Yamaha RX-V475 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)
Yamaha RX-V477 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)
Eventueel andere merken zou ook een optie kunnen zijn:
Pioneer VSX-824 (33,15cm diep, geen 4K Upscale, 5.1, geen zone 2, Bluetooth)
Pioneer VSX-S510 (31,7cm diep, 8,5cm hoog, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2, geen RCA-ingang)
Iets boven budget:
Sony STR-DN850 (32,9 cm diep, +Wifi, +Bluetooth, geen zone 2)
Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment weet ik even niet meer welke keus ik moet maken. In principe kwam ik als alternatief voor de RX-V675 eerst op de RX-V477 of de RX-V475 uitkomen (zie overigens weinig verschil tussen deze twee) Andere optie is om voor Pioneer te gaan. De VSX-824 spreekt aan qua design (lekker plat), maar heeft beperkte aansluitmogelijkheden (geen RCA). De VSX-824 is iets uitgebreider, maar als echt alternatief voor de RX-V675 kom ik zelf op de STR-DN850 uit.
Welke keus zouden jullie maken? Had mijn zinnen gezet op Yamaha, of kan ik dan beter voor Pioneer of Sony kiezen? Ik vond persoonlijk de RX-V765 al duur zat, dus was blij met de goedkopere alternatieven, maar dan lever ik wel in op bepaalde functies (en kwaliteit?). De Sony komt dan beter in de buurt, maar is wéér duurder...