Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke receiver... Weet het niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Al een tijd geleden is mijn Onkyo TX-SR307, onderdeel van het HT-C5215 setje, helaas deels defect geraakt. De HDMI-out doet het niet meer, dus apparatuur zit nu direct op de tv aangesloten voor beeld (AppleTV, PS3, TV-Box, Wii) en het geluid loopt via 2x optisch (Apple TV en PS3) en 2x RCA (Tv-Box en Wii) via de receiver... Ja, het werkt... Nee, niet ideel :/ dus opzoek naar een nieuwe receiver. Rest van ht HT-setje mag nog even blijven. DVD-speler is inmiddels vervangen door de PS3 en voor de speakers zijn ook al nieuwe plannen ;)

Ik zoek een?
[i]Ik zoek dus een nieuwe receiver. Paar eisen:
- Spotify (voorkeur voor Spotify Connect) AirPlay (dag Apple TV!) en internet-radio
- Surround 5.1 (mag 7.1, geen must)
- Ondersteuning voor 3D en UHD voor in de toekomst
- Zone 2 optioneel, mag, niet verplicht

Wat is je budget?
Max zit op dit moment rond de € 375,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Moet aansluit-mogelijkheden bieden voor PS3 (hdmi), TV-box (hdmi), Wii, WiiU (hdmi), media-pc/laptop(hdmi)

Wat heb je zelf al gevonden?
Al flink wat gezocht op internet, de voorkeur ging uit naar de Yamaha RX-V675 (4k Upscale, 7.1, zone 2), maar deze is te groot (36,4cm diep) kast waar alles in staat (dicht, deurtje ervoor) is 37 cm diep en... gat aan de achterkant / deurtje open < WAF ;(

Ik had mij zinnen vooral gezet op Yamaha, dus kwam uit op de volgende alternatieven: (huidige Onkyo is 32,9 cm diep)

Yamaha RX-V475 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)
Yamaha RX-V477 (31,5cm diep, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2)

Eventueel andere merken zou ook een optie kunnen zijn:

Pioneer VSX-824 (33,15cm diep, geen 4K Upscale, 5.1, geen zone 2, Bluetooth)
Pioneer VSX-S510 (31,7cm diep, 8,5cm hoog, geen 4K/1080P Upscale, 5.1, geen zone 2, geen RCA-ingang)

Iets boven budget:

Sony STR-DN850 (32,9 cm diep, +Wifi, +Bluetooth, geen zone 2)

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment weet ik even niet meer welke keus ik moet maken. In principe kwam ik als alternatief voor de RX-V675 eerst op de RX-V477 of de RX-V475 uitkomen (zie overigens weinig verschil tussen deze twee) Andere optie is om voor Pioneer te gaan. De VSX-824 spreekt aan qua design (lekker plat), maar heeft beperkte aansluitmogelijkheden (geen RCA). De VSX-824 is iets uitgebreider, maar als echt alternatief voor de RX-V675 kom ik zelf op de STR-DN850 uit.

Welke keus zouden jullie maken? Had mijn zinnen gezet op Yamaha, of kan ik dan beter voor Pioneer of Sony kiezen? Ik vond persoonlijk de RX-V765 al duur zat, dus was blij met de goedkopere alternatieven, maar dan lever ik wel in op bepaalde functies (en kwaliteit?). De Sony komt dan beter in de buurt, maar is wéér duurder...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
Degene die alles kan wat jij wilt én het mooiste er uit ziet. Dat is het belangrijkste. Verschil in geluid is toch nihil.

Nickname does not reflect reality

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Pioneer VSX-824 is momenteel in de aanbieding bij:

http://hificorner.nl/hifi...ceivers/pioneer-vsx-824-k

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Je hebt nu misschien een mindere ervaring met Onkyo maar je kan de TX-NR636 nog overwegen. Verder voldoen ook modellen als de Pioneer VSX-924-K en Denon AVR-X1100W. En zo zullen er vast nog wel een aantal zijn die goed bij je wensen aansluiten. Genoeg mogelijkheden volgens mij. :+

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Dank voor het meedenken zover... Dank voor de tip dvanpol, denk alleen niet dat dit 'm word. Ik ben inderdaad opzoek naar degene die alles kan wat ik wil, maar die zoektocht valt mij nogal tegen... De Onkyo TX-NR636 heeft geen Airplay, dat zou ik wel graag hebben... De Pioneer VSX-924 word mij te duur, Denon AVR-X1100W heeft geen Spotify Connect...

Merk wel dat ik met dezelfde filters overal andere resultaten krijg :? Op de Tweakers Pricewatch vind ik geen van de gevonden Yamaha of Sony receivers, terwijl ik bij CoolBlue / ReceiverStore.nl helemaal geen Denon tegenkom...

Liefste zou ik een versterker hebben met 1 component aansluiting, zodat ik de Wii via de versterker kan laten lopen en de tv gewoon op hetzelfde HDMI-kanaal kan laten staan (als het goed is kan dit, bij de Yamaha in ieder geval wel volgens mij)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica