Oude versterker!

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 12:43
Ik heb thuis een hele oude versterker (dynaco) met iets van 2x120 wat. Ik had er 2 oude 90 wat boxen aanhangen en als je die lekker hard zette (kwart vermogen) dan hoorde je een soort electronische klikken en vooral bij harde middentonen. Ik heb er sindskort 2 infinty sm-225 boxen aanhangen (10-200 wat) en als ik die lekker hard zet hoor ik dezelfde klikken weer en ook vooral op de middentonen. Wat kan ik hier aan doen behalve een nieuwe versterker kopen en wie kent die probleem

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
beschrijf de klikken.

Als je ècht hard speelt, kan het simpelweg zijn dat de luidsprekerunit aan het einde van zijn slag zit. De spreekspoel slaat dan tegen het einde van de magneet-spleet.
En ja, na verloop van tijd raken ze daardoor beschadigd

• wij
Het klinkt echt als een hele korte Klik en zodra ik hem een heel klein beetje zachter zet is het over en klinkt het gewoon goed. Eerst dacht ik ook dat het aan mijn oude boxen lag maar met de nieuwe infinty boxen is het er ook.

Verwijderd

dan moet ie wel eeecht heel hard >:)

• wij
Ik heb een tijdje zitten luisteren en volgens mij komt het uit de middentoners en die bewegen niet echt hard genoeg om die klikken te laten horen door ergens tegen aan te slaan.

Verwijderd

is het altijd op hetzelfde moment of gewoon willekeurig?

• wij
Het is bij de beats. Bij trance klinkt het op een mooi ritme.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op woensdag 13 juni 2001 20:57 schreef wij het volgende:
Het is bij de beats. Bij trance klinkt het op een mooi ritme.
Zit het niet in de plaat dan ;)

Alle proemn in n drek

• wij
nee want ik hoor het bij heel veel platen

Verwijderd

mm dus altid op hetzelfde moment/ staan je speakers niet op je versterker ofoz? of naast je cd speler of platenspeler weet ik wat

• wij
nee er zit een lange kabel tussen die best dik is
kan het erg zijn als die kabel acht mijn pc langsloopt en over electronica

Verwijderd

mm lijkt me niet maar probeer het zou ik zeggen.. ik dacht meer dat je cd speler ging vibreren door je boxen ofzo maar niet dus.. wel kan het zijn dat je versterket die lage tonen gewoon slecht trekt

• wij
meestal speel ik via mijn pc mp3 en als ik via de cd speler speel maakt het geen verschil maar ik denk ook dat het aan de versterker ligt

Verwijderd

oude versterkers gaan meestal minder diep dan nieuwe vooral omdat er vroeger toch nooit beats enzo waren dus meestal zijn ze hier nog niete cht op berekend.. als je je bas wat lager zet is het vast minder

• wij
dan moet ik maar eens een nieuwe versterker zien te krijgen want dit is waarschijnlijk slecht voor mijn speakers

Verwijderd

nee valt wel mee alleen een kutgeluid

Verwijderd

welk type dynaco is het...?...

Verwijderd

Wat een bollox allemaal.
Ouder versterker kan geen moderne beats aan etc.
Vibreren van de CD speler door de beats en dan tikken !!
Wat een bollox.

Ik zou zeggen kijk eens of de condensatoren
van de voedingen niet lekken (ELCO's)
En anders ligt misschien je eindtrap er
half uit. Wie weet alleen de torren vervangen.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

bollox??????

Pak je rust!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

stierenschijt, bullshit je kent het wel.
Als je dit soort klikken krijgt met infinity SM-225 boxen kan het niet aan je boxen liggen (die infinity's zijn groot, 10 of 12" woofer)
De versterker is gewoon gaar, dus naar reparateur brengen laten doormeten enzo (duur)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op woensdag 13 juni 2001 20:44 schreef Lampje het volgende:
beschrijf de klikken.

Als je ècht hard speelt, kan het simpelweg zijn dat de luidsprekerunit aan het einde van zijn slag zit. De spreekspoel slaat dan tegen het einde van de magneet-spleet.
En ja, na verloop van tijd raken ze daardoor beschadigd
yup denk het ook. de spoel dreunt dan achter tegen de magneet aan, niks electronisch dus, maar het klinkt wel zo omdat het door de speaker komt

• wij
Dat van die eindtrappen kan wel kloppen. Het was namelijk eerst een versterker voor 4 kanalen tegelijk en daarvan was een eindtrap kapot gegaan en de hele speakers eruit gescheurd (niet bij de infinity boxen maar bij oudere) daarna hadden we hem zelf via het boekje (schema) omgebouwd naar een 2 kanaals versterker en bij de andere 2 de zekeringen eruit dus die zijn nu dood.

• wij
?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 21:17 schreef clvy82 het volgende:
oude versterkers gaan meestal minder diep dan nieuwe vooral omdat er vroeger toch nooit beats enzo waren dus meestal zijn ze hier nog niete cht op berekend.. als je je bas wat lager zet is het vast minder
prachtig! hahaha! :) :) :)

Da's dus niet zo he? :)

Magoed.. die klikken kunnen mooi dodelijk zijn voor je squeakers en tweeters..

ik heb het hier gehad met een PA versterker op 1 kanaal, en toen blies ik een piezo hoorn aan gort :-(

Hij staat hier nog steeds als PC versterker, dan gaat ie gelukkig nooit zo hard.. maar dat ding moet binnenkort de deur maar uit.. ligt trouwens niet aan de eindtrappen.. omgewisseld.. klik bleef aan dezelfde kant.

Zal wel ergens in de voorversterking of voeding liggen.

Misschien moet ik toch maar weer eens sleutelen :)

:)
Pagina: 1