Nou goed om met de deur in huis te vallen, ik wil mijn (bijna antieke tegenwoordig) computer upgraden. Ik heb het er best lang mee gedaan omdat ik er toendertijd best veel geld aan heb uitgegeven. Ik wil op zeer hoge kwaliteit kunnen gamen in HD. Daarnaast gebruik ik mijn pc ook voor mijn studie en werk (Ik studeer kunstmatige intelligentie) - echter, ik heb niet uitzonderlijk veel verstand van hardware. Ik weet wat een flop is en wat geheugen doet zeg maar, maar extreem heel technisch ben ik niet, wat betreft hardware. (Sowieso, op mijn studie leer je vooral enorm veel met abstracties werken, buiten 2 weken over hoe een computer werkt heb ik daar weinig over gehad, we leren vooral programmeren in Java en zo.)
Nou vraag ik me af waar als beste mee kan beginnen, en voor welke dingen ik het best even kan wachten (stel er komt binnen 3 maanden een nieuwe technologie uit voor een bepaald onderdeel waardoor ik een "generatie verder" ben bij wijze van, dan is het natuurlijk wijs om dat dan pas te upgraden.)
Wat ik nu heb:
Processor: Intel Core2 CPU Q9400
Harddrive: Non-SSD ding van 1 TB.
GPU: GeForce GTX 280
Geheugen: 8 GB DDR2
Moederbord: P5QL Pro (deze: http://www.asus.com/Motherboards/P5QL_PRO/ )
Wat ik sowieso wil:
SSD voor alle relevante software
Een GPU waarmee ik (bijna) alle games op max settings kan spelen in een 1920 bij 1080 resolutie. Sowieso the witcher 3, ik ben een enorme fan van the witcher en daar wil ik optimaal van genieten
.
Tips? Mijn budget is ruwweg 800-1300 euro.
Nou vraag ik me af waar als beste mee kan beginnen, en voor welke dingen ik het best even kan wachten (stel er komt binnen 3 maanden een nieuwe technologie uit voor een bepaald onderdeel waardoor ik een "generatie verder" ben bij wijze van, dan is het natuurlijk wijs om dat dan pas te upgraden.)
Wat ik nu heb:
Processor: Intel Core2 CPU Q9400
Harddrive: Non-SSD ding van 1 TB.
GPU: GeForce GTX 280
Geheugen: 8 GB DDR2
Moederbord: P5QL Pro (deze: http://www.asus.com/Motherboards/P5QL_PRO/ )
Wat ik sowieso wil:
SSD voor alle relevante software
Een GPU waarmee ik (bijna) alle games op max settings kan spelen in een 1920 bij 1080 resolutie. Sowieso the witcher 3, ik ben een enorme fan van the witcher en daar wil ik optimaal van genieten
Tips? Mijn budget is ruwweg 800-1300 euro.