Toon posts:

Computer upgraden (advies traject nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed om met de deur in huis te vallen, ik wil mijn (bijna antieke tegenwoordig) computer upgraden. Ik heb het er best lang mee gedaan omdat ik er toendertijd best veel geld aan heb uitgegeven. Ik wil op zeer hoge kwaliteit kunnen gamen in HD. Daarnaast gebruik ik mijn pc ook voor mijn studie en werk (Ik studeer kunstmatige intelligentie) - echter, ik heb niet uitzonderlijk veel verstand van hardware. Ik weet wat een flop is en wat geheugen doet zeg maar, maar extreem heel technisch ben ik niet, wat betreft hardware. (Sowieso, op mijn studie leer je vooral enorm veel met abstracties werken, buiten 2 weken over hoe een computer werkt heb ik daar weinig over gehad, we leren vooral programmeren in Java en zo.)

Nou vraag ik me af waar als beste mee kan beginnen, en voor welke dingen ik het best even kan wachten (stel er komt binnen 3 maanden een nieuwe technologie uit voor een bepaald onderdeel waardoor ik een "generatie verder" ben bij wijze van, dan is het natuurlijk wijs om dat dan pas te upgraden.)

Wat ik nu heb:

Processor: Intel Core2 CPU Q9400
Harddrive: Non-SSD ding van 1 TB.
GPU: GeForce GTX 280
Geheugen: 8 GB DDR2
Moederbord: P5QL Pro (deze: http://www.asus.com/Motherboards/P5QL_PRO/ )

Wat ik sowieso wil:

SSD voor alle relevante software
Een GPU waarmee ik (bijna) alle games op max settings kan spelen in een 1920 bij 1080 resolutie. Sowieso the witcher 3, ik ben een enorme fan van the witcher en daar wil ik optimaal van genieten :D .

Tips? Mijn budget is ruwweg 800-1300 euro.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 18:28
Eén van de belangrijkste zaken wordt niet vermeld. Wat is jouw budget? Dus gelieve jouw post aan te passen zoals hier wordt gevraagd: Nieuw: topic templates

En nog wat extra leesvoer:
reviews: Desktop-BBG: september 2014
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

Ik ben zeker dat men je met wat meer extra info ongetwijfeld sneller en beter kan helpen :)
Al gok ik dat je met zo'n oud systeem eigenlijk bijna alles zal moeten wijzigen ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 06:47:
Nou vraag ik me af waar als beste mee kan beginnen, en voor welke dingen ik het best even kan wachten (stel er komt binnen 3 maanden een nieuwe technologie uit voor een bepaald onderdeel waardoor ik een "generatie verder" ben bij wijze van, dan is het natuurlijk wijs om dat dan pas te upgraden.)
Het is een open deur maar wachten kan je blijven doen. Vooral een game-pc is na een poosje 'verouderd'.

[ Voor 39% gewijzigd door D-Three op 16-12-2014 07:18 ]

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:19

artificial_sun

Mazda Rx7

Wat voor voeding heb je? En kijk maar in vraag en aanbod, dan zul je zien dat je DDR2 geheugen nog veel geld waard is.

Dus als je je moederbord vervangt is dat weer een extra budget .

Stadia was beter....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ruwweg 800-1300 euro.

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 216,95€ 216,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 122,95€ 122,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 99,-€ 99,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Samsung 840 EVO 250GB€ 109,95€ 109,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.067,25

moet windows bij het budget in, of niet?

Het kan nog wel een stukje goedkoper, maar wil je dat?

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:19

artificial_sun

Mazda Rx7

Als je je behuizing, voeding en 1TB HDD bespaar je zo even 200 euro op bovenstaande configuratie.

Dan kun je voor 60 euro meer 16gig werkgeheugen hebben. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU

En voor 75 euro extra een 500 gig SSD pricewatch: Crucial MX100 512GB

dan ben je alsnog 65 euro goedkoper uit.

[ Voor 7% gewijzigd door artificial_sun op 16-12-2014 08:37 ]

Stadia was beter....

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
TS geeft aan niet veel verstand te hebben van hardware. Het lijkt me dus niet dat hij gaat overclocken. Als je de overclock mogelijkheid toch open laat, plaats er dan meteen een goede koeler bij. :)

Persoonlijk zou ik zo iets aanraden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 342,95€ 342,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 99,-€ 99,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
2Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 133,90
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 512GB€ 185,97€ 185,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,62

Moederbord zou nog wel wat goedkoper/beter kunnen. Maar ik vind de kleurtjes leuk. :9

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
Welke software gebruik je voor je studie? Niet onbelangrijk.

Part-time werkend in Artis als krokodil

Verwijderd

Topicstarter
Nou, weinig verstand van hardware, in principe weet ik nog wel hoe je moet overklokken en dat je dan meer koeling nodig hebt. Het is eerder dat ik bijvoorbeeld niet precies weet hoe een CUDA-core werkt, en ik op zich wel aanneem dat meer van die dingen beter is, maar als je tegen me zegt "Deze kaart heeft zo veel CUDA-cores in vergelijking met deze, en dat is goed want [technische uitleg]" ik eerst even moet lezen wat je daarmee bedoelt.

De 1 TB harddrive is inderdaad helemaal prima, zou later wel nog eentje willen zodat ik meer films kan downloaden en zo, maar dat is meer luxe (Nou ja, een gaming pc van bijna 1500 euro is ook luxe, maar you get my point, haha.) - Een nieuwe voeding zou inderdaad handig zijn, ik heb er nu een geleend van een vriend van me omdat de mijne kapot was (350 watt) maar die wil hij wel terug uiteindelijk; Ik mag hem in beginsel zo lang lenen als dat ik nodig heb, maar het is wel ontzettend asociaal als ik een GPU koop van 300-400 euro maar hem niet z'n voeding terug geef (vooral omdat die hem ook wil gebruiken bij het bouwen voor een nieuwe pc voor z'n vriendin.)

Wat betreft mijn studie: Tot nu toe eigenlijk hele lichte software; Prolog en Notepad++ voor Java :v straks nog python-compilers en zo. Windows wil ik wel hebben, windows 7, acht vind ik ruk. Als ik dat goedkoop kan krijgen in ieder geval, ik ga geen 200 euro uitgeven aan software :V

Ik lees trouwens vrij slechte reviews bij de Seagate Desktop HDD ST2000DM001.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

"Ik wil Windows 7 want acht vind ik ruk" is net zoiets als "ik hou Windows XP want Windows 7 snap ik niet." Windows 8.1 draait op een nieuwe kernel en is dus sneller dan Windows 7 en 8, daarnaast zal Windows 8.1 langer mee gaan qua support van software en Microsoft. Daar komt nog bij dat 8.1 weer een normaal bureaublad heeft en dat je dat als standaard opstartscherm kunt instellen ipv het startmenu. Windows 8.1 maakt ook beter gebruik van de voordelen van SSD's.
En oja, met 8.1 krijg je een gratis upgrade naar Windows 10.

Genoeg redenen dus om Windows 8.1 te kiezen dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Pwuts op 17-12-2014 07:54 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
"Ik hou van windows XP want 7 snap ik niet" is niet echt de juiste vergelijking; Eerder "Ik vind windows XP prettiger werken." - windows 7 zal zeker nog wel 5-10 jaar gesupport worden denk ik zo, dat schaffen ze niet zo maar af, daar is het te populair voor. En tegen die tijd zie ik wel weer verder.

Hoe customizeable is 8.1 (En daarmee bedoel ik, zonder maanden lang bezig te zijn met totaal nieuwe programmatuur schrijven... )? Als ik het kan customizen dat het werkt a la 7 (dat graflelijke tile-startmenu hoef ik echt nooit te zien, de associatie die ik daarbij heb is "huismoedertablet" ) :P

• CrocodileGena
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-03 10:13
Ik snap Prismira Vex op zich wel. zeker als hij nog niet weet dat Windows de optie bied om op de classic weergave over te schakelen.

http://windows.microsoft....e-windows-to-classic-view

Geen kwestie van maanden, eerder minuutjes. :)

Als je studeert kan je eventueel nog kijken naar Windows 8.1 Pro met studentenkorting.

Part-time werkend in Artis als krokodil

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:58:
"Ik hou van windows XP want 7 snap ik niet" is niet echt de juiste vergelijking; Eerder "Ik vind windows XP prettiger werken." - windows 7 zal zeker nog wel 5-10 jaar gesupport worden denk ik zo, dat schaffen ze niet zo maar af, daar is het te populair voor. En tegen die tijd zie ik wel weer verder.

Hoe customizeable is 8.1 (En daarmee bedoel ik, zonder maanden lang bezig te zijn met totaal nieuwe programmatuur schrijven... )? Als ik het kan customizen dat het werkt a la 7 (dat graflelijke tile-startmenu hoef ik echt nooit te zien, de associatie die ik daarbij heb is "huismoedertablet" ) :P
Ik zei niet "Ik hou van", maar "Ik hou". Dat betekent dus dat "ik" Windows XP zou houden en niet zou overgaan op Windows 7.

Voor Windows 8 zijn genoeg classic-style start-menu's te vinden: hier bijvoorbeeld

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die vierkante tiles gewoon zo godsgruwelijk lelijk :(.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:09:
Gebruik Classic Shell, stel in dat je steeds uitkomt op je bureaublad, download Start Menu 8... er zijn genoeg manieren om dat te omzeilen ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 07:58:
windows 7 zal zeker nog wel 5-10 jaar gesupport worden denk ik zo,
Reken daar maar niet op. De basisondersteuning houdt komende januari al op, de uitgebreide ondersteuning januari 2020 (bron).

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:09:
Dat is handig op te lossen dmv Classic Shell, dan heb je helemaal geen last meer van de tile-layout, of je moet er bewust zelf naar toe gaan nog. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alright, in dat geval ;)

Verwijderd

Topicstarter
Raden jullie trouwens binnen dit kader DDR3 of DDR4 aan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
DDR3 want DDR4 past niet en is nog godsgruwelijk duur.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, na wat research kwam ik daar ook een beetje op uit, maar ik wou toch nog horen wat de consensus was bij jullie ^^. Het enige echt significante voordeel van DDR4 is dat de beste processoren die uit gaan komen er op draaien, maar de processor is sowieso niet echt de bottleneck bij me.

Zelfs die volledig antieke Intel Q9400 die ik nu heb heb ik niet eens heel veel klachten over. Af en toe als ik een zwaarder programma draai gaat het wat traag, maar verder... Denk dat die Intel Core i5-4460 Boxed al bijna een beetje overkill is voor wat ik nodig heb qua processor, maar je betaalt natuurlijk ook voor stabiliteit, compabiliteit, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag: Wat zijn de voordelen van die 970 nvidia kaart t.o.v een dual gpu systeem van twee deze kaarten:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 04:12:
Ik heb nog een vraag: Wat zijn de voordelen van die 970 nvidia kaart t.o.v een dual gpu systeem van twee deze kaarten:

De pagina bestaat helaas niet (meer).

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 07-01-2015 07:17 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 04:12:

Nagenoeg alleen op hoge resolutie merk je verschil.

Daarnaast moet je een veel sterkere voeding hebben wil je twee AMD kaarten in CF draaien. Lekker bij de GTX 970 blijven.

http://www.anandtech.com/bench/product/1058?vs=1355

[ Voor 6% gewijzigd door Apart op 07-01-2015 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik aan dacht was 2x ASUS Radeon R9 280X DirectCU II TOP. Een sterkere voeding, waarom zou dat een probleem zijn? En daarnaast, straks over 3 jaar als betere games uitkomen kan dat ook wel prettig zijn.

Hoeveel winst boek ik nou echt met de GTX 970 t.o.v een Radeon? Wat zijn de argumenten pro-GTX 970? Ik wil sowieso alles in minstens 1920 bij 1080 spelen. Hoezo is die DDR2 trouwens nog geld waard? Waar verkoop je zoiets :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mijn PC aan het upgraden, het doel is een hardcore high-end game PC. Wat ik mij nu afvraag is wat nou beter opschiet; een Geforce GTX 970 of twee Radeon R9 280X's in crossfire? De uiteindelijke bedoeling is dat ik drie beeldschermen gebruik. Ik ga niet in 4k spelen (heb daar de schermen niet voor, atm.)

Ik wil wel alle games de komende 2 jaar in maximale settings kunnen spelen in gewoon true HD. Ook ben ik een early adopter met de occulus rift. Daarnaast vraag ik me af, ik kan de Radeon (als ik er gewoon eentje zou aanschaffen) voor bijna half zo goedkoop krijgen als de GTX. Hoe substantieel is de upgrade van de GTX t.o.v de Radeon en waarom?

Alvast bedankt!

~Prismira Vex

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 19:57

Bolletje

Moderator Harde Waren
Typisch een aankoopadviesvraag, dus bij dezen verplaatst naar CAA.

Zonder enige achtergrond over je huidige systeem is advies over een upgrade moeilijk te geven. Zie CAA beleid voor de richtlijnen voor een goede topicstart.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Welke voeding heb jij en ondersteund jouw moederboard crossfire?

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem is zowat antiek, dus ik zal sowieso voor een van deze twee kiezen. Processor gaat een nieuwe i5 in, 8 gb DDR3 geheugen, alles gaat draaien op SSD. Ga als basis een MSI B85-G43 Gaming moederbord gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geen voeding, ik zal een nieuwe moeten aanschaffen voor dit systeem. Heb nu een geleende van een vriend, mijn eigen was kapot gegaan na 7 jaar trouwe dienst :v

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:12:
Ga als basis een MSI B85-G43 Gaming moederbord gebruiken.
Die is ongeschikt voor CFx dus daar eindigt dan al je dual GPU verhaal...

Ik mis alleen heel erg je eigen onderzoek voor wat betreft je zelf al hebt gevonden. Hoe verhoudt zich CFx 280X ten opzichte van een 970 volgens jou?

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan koop ik toch een ander moederbord...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:12:
Mijn huidige systeem is zowat antiek, dus ik zal sowieso voor een van deze twee kiezen. Processor gaat een nieuwe i5 in, 8 gb DDR3 geheugen, alles gaat draaien op SSD. Ga als basis een MSI B85-G43 Gaming moederbord gebruiken.
Hoewel dat bord Crossfire support, zit je met een x16-x4 config. Dat gaat je kaart waarschijnlijk wel bottlenecken, dus dat zou ik niet doen en gewoon lekker een single GPU pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 500-600 euro te besteden aan moederbord + GPU + Voeding.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En hoe bekend ben je met de nadelen van CFx?

Verwijderd

Topicstarter
^Niet heel erg. Ik heb wat gegooglet en heb gelezen over meer stroomverbruik (dat boeit me eigenlijk helemaal niks), herrie en screen tearing, maar ik heb geen ervaring van hoe ernstig die problematiek is. Vandaar dat ik hier ook de vraag stel!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 10:17 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat plus microstuttering, onvolledige schaling, games die het niet ondersteunen.

Overigens zijn we al weer ongeveer aanbeland bij je oude topic, dus om die tips niet te laten vergeten, merge.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houden die dingen in? Microstuttering en onvolledige schaling?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Microstuttering kan je het beste youtuben voor wat uitleg. Onvolledige schalling wil zeggen dat je geen 100% extra performance krijgt met een extra kaart. In sommige games werkt het helemaal niet, in anderen is het 50% of minder. Pas bij hoge resoluties heeft het zin (met nog steeds die nadelen).

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ahh okay duidelijk, heel erg bedankt voor de uitleg! En sorry voor de post in het foute forum, ik ben een newbie hier, maar ik probeer geen n00b te zijn zeg maar :(.

Hoe zit het trouwens met de GTX t.o.v de Radeon? Hoe comparen die twee kaarten?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook dat kan je natuurlijk makkelijk zelf uitzoeken. Google eens wat game benchmarks (geen videocardbenchmark.net en dat soort sites!) van je favoriete games met die kaarten.

[ Voor 24% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het punt is dus dat ik prima geloof dat ze de games die ik nu wil spelen goed draaien, ik vraag me af wat ik kan verwachten voor games die bijv. binnen 2 jaar uitkomen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, dat weten wij (of althans ik, ik heb geen glazen bol) natuurlijk ook niet. Als developers ineens besluiten dat je minimaal 8GB VRAM nodig hebt is het gelijk over met je 280X/970.

Imo koop je een pc die nu het meeste knal geeft voor het budget dat je er voor over hebt, meer kan je niet doen. Sowieso wordt de prestatie/prijs balans steeds schever naarmate je naar steeds higher end videokaarten gaat kijken.

Wat dat betreft is een enkele AMD 290 (zeker 2e hands) het meest interessant. Die gaan voor een appel en een ei weg en leveren nagenoeg dezelfde performance als een 970.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.videocardbench...e.php?cmp[]=51&cmp[]=2954

Volgens deze benchmarks levert de 280 toch wel flink wat minder power dan de 970. Het lijkt mij dan (ben benieuwd wat jullie van mijn keus vinden) toch beter om voor de 970 te gaan.

Als ik hem vergelijk met een 290 kom ik wel wat beter uit; http://www.videocardbench...php?cmp[]=2954&cmp[]=2719 - maar dan nog denk ik dat ik met de 290 wel tegen limieten aanloop als ik bijvoorbeeld the witcher 3 wil spelen met alles op ultra max settings, en eventuele mods om het nog verder te pimpen, als ik daarnaast ook nog een custom desktop interface draai met allerlei effectjes en zo. Of heb ik het mis?

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Niets zeggende getalletjes zijn leuk (waardeloze sites zoals videocardbenchmark kan je beter mijden), maar kijk ook is naar de echte prestaties in spellen dan zul je zien dat een GTX970 zeer zeker niet zo veel sneller is dat als een R9 290 te langzaam is een GTX970 magisch wel meer dan snel genoeg gaat zijn.

http://anandtech.com/bench/product/1068?vs=1355

[ Voor 9% gewijzigd door DarkBlaze op 12-01-2015 11:29 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad. Ik had je ook al gewaarschuwd ;)
br00ky schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:25:
Ook dat kan je natuurlijk makkelijk zelf uitzoeken. Google eens wat game benchmarks (geen videocardbenchmark.net en dat soort sites!) van je favoriete games met die kaarten.

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 11:31 ]

• luckeyluc
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-03 14:06
Om even terug te komen op het windows verhaal,
Kijk eens op https://www.dreamspark.com/, en zoek uit of je school hier bij is aangesloten.
Zo ja dan heb je de mogelijkheid om een gratis licentie van windows 7/windows8/8.1 te downloaden.
Het is een volledige licentie die ook na je studie nog geldig blijft.
Je kan er dan zelfs voor kiezen om eerst nog de windows 7 licentie te nemen en als de support hier van vervalt, over te stappen naar 8.1.
Gewoon beide "aanschaffen" en de licentie gewoon bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
He piep, dat had ik wel mogen weten voordat ik W8 had aangeschaft. 55 euro door de plee -_-

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 12-01-2015 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, dus eigenlijk raden jullie de Radeon aan?
Pagina: 1