Tijdelijke pc waarmee ik in de toekomst ook mee zal gamen

Pagina: 1
Acties:

• Imahungrywhut
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met de pc wil ik op het begin voornamelijk internetten en games op low gaan spelen. Nadat ik verder heb gespaard zal ik een grafische kaart aanschaffen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
plus minus 500 euro. Ik vind het geen probleem als het wat duurder word maar het liefst wil ik rond de 500 euro blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een 320 GB HDD uit mijn oude computer en ik zal waarschijnlijk ook mijn Asus AMD HD6450 low profile erin bouwen. Voor de rest heb ik ook nog mijn monitoren en mijn Toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten. Ik wil zeker dualmonitor runnen en dat kan het moederbord dat ik gekozen heb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een DVI en een VGA aansluiting maar die zijn op het moederbord beschikbaar.
Ik wil later nog een high end grafische kaart aanschaffen dus verwacht ik dat de voeding voldoende power heeft.

Ga je overklokken?
Het lijkt mij niet nodig om over te klokken

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 86,95€ 86,95
1Antec GX500€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,-€ 73,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 68,40€ 68,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,20

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie advies of enige tips dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Imahungrywhut op 16-12-2014 02:26 ]

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Op de ram kan je nog wat besparen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU of heb je die gekozen voor de looks? Ik zou voor een SSD de crucial MX100 variant nemen: pricewatch: Crucial MX100 128GB, goedkoper en iets betere techniek volgens mij.

Je zou de iets luxere en goedkopere pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 kunnen nemen. Iets betere audiochip, ongeveer dezelfde features alleen wel €20,- goedkoper. Ik kan alleen wel snappen dat je de kleuren erop niet heel mooi vindt, dat moet je zelf bepalen.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je die kleuren niks vind, is dit ook een leuke optie: pricewatch: ASRock B85 Pro4

Het geheugen is idd ook niet het goedkoopst, dan is dit leuker: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU Zelfde snelheid en alles, maar geen XMP, maar dat heb je ook niet nodig.

Ik weet niet waarom je die kast hebt genomen, maar er zijn een stuk betere: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) Die is wel weer wat simpel, maar wel beter. En een kast met een iets stoerder uiterlijk, maar wel 20 euro duurder: pricewatch: Corsair Graphite 230T

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als je er een videokaart erin stopt heb je natuurlijk niets aan de aansluitingen op je moederbord, dan verloopt het beeld via de videokaart. ik zou die 6450 dan ook mooi verkopen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Imahungrywhut
3L3ktr1k schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:54:
Als je die kleuren niks vind, is dit ook een leuke optie: pricewatch: ASRock B85 Pro4

Het geheugen is idd ook niet het goedkoopst, dan is dit leuker: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU Zelfde snelheid en alles, maar geen XMP, maar dat heb je ook niet nodig.

Ik weet niet waarom je die kast hebt genomen, maar er zijn een stuk betere: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) Die is wel weer wat simpel, maar wel beter. En een kast met een iets stoerder uiterlijk, maar wel 20 euro duurder: pricewatch: Corsair Graphite 230T
Ik had erbij moeten schrijven dat ik minstens 8 usb poorten op het moederbord wilde hebben. Dus dan vallen die moederborden er vanaf.

Ik heb de goedkopere Ram in mijn lijst gezet bedankt ^^

Ik vind de kast persoonlijk wat mooier dan de N300 anders was mijn keuze daar ook op gevallen.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Imahungrywhut schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:17:
[...]

Ik had erbij moeten schrijven dat ik minstens 8 usb poorten op het moederbord wilde hebben. Dus dan vallen die moederborden er vanaf.

Ik heb de goedkopere Ram in mijn lijst gezet bedankt ^^

Ik vind de kast persoonlijk wat mooier dan de N300 anders was mijn keuze daar ook op gevallen.
Als je de front panel connectors meetelt heb je er wel 8 :).

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:45
Zeker weten dat je geen SSD van 250 gig wilt? dan kan je ten minste er ook enkele games erop zitten die baat hebben bij een SSD (battlefield 4 bijvoorbeeld). Met een 120 gig ssd passen er na windows niet zo heel veel programma's meer op (gezien toekomstige servicepacks, en volstromen van de usermap)

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Vraag me af waarvoor je 8 usb poorten nodig hebt maar misschien is dit een betere optie.

pricewatch: Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051

Zijn er wel 7 en allemaal USB 2.0. :)

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een interne usb-uitbreiding via PCI is ook een prettige optie. Dat werkt stukken fijner dan extern.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Imahungrywhut
Sjonniess schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:32:
Vraag me af waarvoor je 8 usb poorten nodig hebt maar misschien is dit een betere optie.

pricewatch: Sitecom 7 Port Hub - USB 2.0 - CN-051

Zijn er wel 7 en allemaal USB 2.0. :)
- 2 externe Harde schijven.
- Webcam
- Externe Geluidskaart
- Muis
- Toetsenbord
- usb voor draadloze muis

Dan hou ik nog net eentje over :P een usb hub zal toch een zooitje worden. Ik heb het liever allemaal aan het moederbord.
Ardjee schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:24:
Zeker weten dat je geen SSD van 250 gig wilt? dan kan je ten minste er ook enkele games erop zitten die baat hebben bij een SSD (battlefield 4 bijvoorbeeld). Met een 120 gig ssd passen er na windows niet zo heel veel programma's meer op (gezien toekomstige servicepacks, en volstromen van de usermap)
Ik zou een SSD van 250 GB inderdaad kunnen nemen. Maar dat is dan ook weer bijna 2 x zo duur.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Imahungrywhut schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:24:

Ik zou een SSD van 250 GB inderdaad kunnen nemen. Maar dat is dan ook weer bijna 2 x zo duur.
Joh, pricewatch: Crucial MX100 256GB, 40% duurder, meer dan 100% groter!

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

Deze in USB 3.0 stoppen: 2 harde schijven, webcam en externe geluidskaart.
Deze zijn belangrijk omdat deze (veel) data versturen.

Er zit geen merkbaar verschil in inputlag tussen USB 3.0 en USB 2.0 dus muis/toetsenbord kun je gewoon in een van de andere USB poorten stoppen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sjonniess op 18-12-2014 00:21 . Reden: Drukte perongeluk op verstuur halverwegen het bericht. ]

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

• Glenn023
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 00:16
Sjonniess schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:16:
pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

Deze in USB 3.0 stoppen: 2 harde schijven, webcam en externe geluidskaart.
Deze zijn belangrijk omdat deze (veel) data versturen.

Er zit geen merkbaar verschil in inputlag tussen USB 3.0 en USB 2.0 dus muis/toetsenbord kun je gewoon in een van de andere USB poorten stoppen.
Alleen dan is het iets duurdere moederbord toch nog steeds een nettere oplossing als een goedkoper moederbord + extra kaart naar mijn mening.

edit:
@TS Is het perse nodig om de externe HDDs permanent aan je PC te hebben? Anders kan je €20 besparen op het moederbord. Dan kan je dus de externe HDDs afentoe aan de USB aan de voorkant van je kast hangen als dit nodig is. En als het nodig is om ze permanent aan je PC te hebben, kan je dan niet beter een interne HDD nemen (of de HDDs uit de externe behuizing slopen)?

[ Voor 23% gewijzigd door Glenn023 op 18-12-2014 09:30 ]

• Imahungrywhut
Glenn023 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:15:
[...]

Alleen dan is het iets duurdere moederbord toch nog steeds een nettere oplossing als een goedkoper moederbord + extra kaart naar mijn mening.

edit:
@TS Is het perse nodig om de externe HDDs permanent aan je PC te hebben? Anders kan je €20 besparen op het moederbord. Dan kan je dus de externe HDDs afentoe aan de USB aan de voorkant van je kast hangen als dit nodig is. En als het nodig is om ze permanent aan je PC te hebben, kan je dan niet beter een interne HDD nemen (of de HDDs uit de externe behuizing slopen)?
De harde schijven zijn constant in gebruik. Intern is natuurlijk een betere oplossing maar het is zonde om de externe harde schijven niet te gebruiken. Ik heb die namelijk gekregen en dat is samen 1.5 tb
Pagina: 1