Toon posts:

Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Grotendeels lekker gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

zoon 1000-1200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Monitor toetsenbord muis en speakers maar mijn oude pc gaat dan weg

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik zelf wil er graag gewoon goed op kunnen gamen en het zou fijn zijn als hij er een beetje strak uitziet en niet al te luid is

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Liever geen AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn wens is een beetje uitleg over wat wat is en waarom ik iets wel of niet moet nemen gelieven dit op niet zeer hoog niveau te vertellen maar aan iemand die het allemaal nog wel leren

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ga niet overklokken.

Ik heb al een klein lijstje samen gesteld

Intel Core i5-4460 Boxed
MSI H97 GUARD-PRO
Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX
Crucial MX100 256GB

Helaas weet ik niet hoe je zoon mooi prijzen lijstje krijgt
Zoals je ziet bevat dit lijstje geen kast en geen voeding.
Ik heb er geen voeding in zitten gewoon omdat ik er geen verstand van heb welke er bij past.
De kast over gesproken ik zou niet weten in welke kast alles past ben niet zeer moeilijk over kasten.
Gewoon strak stevig en alles moet er in passen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ben nog best wel nieuw hier dus mijn excuses alvast voor domme fouten die er misschien in staan.

Groetjes,

mantis

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

Vrij aardig, een leuke stille kast:
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart
Stil, ruim, aardige airflow...

Goede, zuinige voeding:
pricewatch: Seasonic S12G 450W
450W is genoeg, meer dan 300W zal je nooit gebruiken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered