Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Sinds iets meer dan een jaar heb ik een Huawei G700-U10. Op zich een prima telefoon en ook geadviseerd naar anderen (waar hij gelukkig geen problemen heeft). Echter heeft die van mij nogal regelmatig problemen.

Op willekeurige momenten heeft de Huawei een reboot. Veelal uit het niets (wel als hij echt bezig is met iets). Eerst leek het mij niet heel vervelend, maar als je op een dag tijdens het bellen een reboot hebt en daarna nogmaals gaat het irriteren. Na 2 keer een factory reset (en geen oplossing) werd het ter vervelend. Dus is de telefoon (via Huawei 3 x 3 deal) ter reparatie gegaan. Aangegeven dat deze problemen heeft en op willekeurige momenten herstart. Netjes naar factory reset gedaan voordat deze opgestuurd werd en na 3 dagen wachten kreeg ik hem vandaag weer terug. Uit de verpakking (van Dynafix) en opgestart (stond nog aan, vreemd). Het blaadje zei dat er een factory reset was gedaan (vreemd, zo had ik hem al opgestuurd). Toch maar even getest. Verbinding via mijn wifi en standaard apps updaten. Nadat dit klaar was wilde ik en... whoop. Weer een random reboot.

Dus gelijk met Huawei aan de telefoon. Ik moest contact opnemen met Dynafix. Prima, Dynafix bellen (lekker dat die gasten 0,45 euro per minuut vragen). "Ja, dan ligt het aan uw apps". Uhm nee, dat zijn de standaard apps, die mogen toch wel een update krijgen lijkt mij. "Ja, die zorgen waarschijnlijk voor problemen". Vreemd, zijn toch de default apps, geen eens gekke Huawei apps (alleen een Kingsoft Office App). "Dan moet hij weer terug voor reparatie! Mochten we dan niets kunnen vinden zullen er onderzoekskosten à 59 euro in rekening worden gebracht." Ja lekker dan, als Dynafix dus niet technisch genoeg is om mijn probleem te vinden, ben ik de pineut?. Na 11 minuten aan de lijn te hebben gehangen (gelukkig met een andere telefoon) was ik het zat. Opgehangen en maar eens gaan zoeken.

Nu vroeg ik mij af, wat kan precies het probleem zijn. De telefoon had niet alleen random reboots, maar ook problemen zoals dat apps ineens niet meer gevonden konden worden. De app logo's veranderen in de basis Android icoontjes en het leek er dan ook op dat de apps volledig weg waren. Het systeem kon ze niet meer vinden. Na een handmatige reboot waren ze ineens weer terug.

Ik zat zelf aan de NAND te denken, of dat daar het probleem vanuit komt. Echter voor zover mij bekend is NAND geheugen in staat zichzelf te herstellen? Ik heb geen root, kan dan ook geen commando's geven via de terminal zoals fdisk etc. Het probleem komt vaak voor als er iets gelezen of geschreven wordt naar het geheugen \ NAND. Het geheugen heb ik met StabilityTest (Root optional) getest en na 3 runs geloof ik dat, dat wel goed zit (tevens nog 2 3D benchmarks gedraaid, ook geen enkel probleem). Ik kom er zelf niet meer uit, kan hem wel weer terug zenden naar Dynafix maar het vertrouwen in die toko is van mijn kant is volledig weg.

Is er iemand anders die dit probleem bekend voor komt? Weet iemand of dit probleem echt in het NAND zou kunnen zitten?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het lijkt me simpel, Huawei geeft jou opdracht de telefoon te versturen naar Dynafix (Wat een stel prutsers zijn) Als Dynafix geld wil zien moeten ze bij Huawei aankloppen aangezien die de opdracht geven.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Klopt, zo zie ik het zelf ook. De dynafix meneer aan de telefoon was echter van mening dat ik verantwoordelijk ben als zij niets kunnen vinden. Als ik dan het bedrag niet betaal doe ik afstand van het product. Zelf ben ik van mening dat Huawei mij een product heeft geleverd welke niet degelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Kun je bij Huawei niet melden wat ze bij Dynafix zeggen? En wat zeggen die dan?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Aangezien die maar tot 5 uur beschikbaar zijn is dat iets lastiger... Maar ik ga maar weer eens bellen met ze (hopelijk morgen). Persoonlijk denk ik dat het wel duidelijk is dat Dynafix dit niet kan oplossen (de ervaring welke ik met hen via mijn vroegere werk had was namelijk net zo negatief). Toch nog maar even navragen wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik hoop dat je niet hetzelfde probleem krijgt als ik, dat hij helemaal niet meer opstart en blijft hangen in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Eigenlijk moet ik eerlijk zijn, dat ik juist dat wel hoop :) Dan is het int ieder geval ook duidelijk voor een bedrijf als Dynafix dat er iets mis is met de telefoon!

19 dec update:
Vandaag gebeld met Huawei. Zij begrepen de frustratie. Toch opnieuw aanmelden bij Dynafix, de richtlijn daar is dat als iets stuk is, het pas na 3 keer (!!!!!) ter reparatie mag worden vervangen door een re-furb. Beetje vreemd principe. Mochten ze technisch niet bekwaam genoeg zijn bij Dynafix en bij mijn telefoon niet kunnen wat er precies is (en dus extra kosten a 59 euro in rekening brengen), dan zal het moeten worden opgelost via Huawei. Geen idee natuurlijk of dit echt gaat gebeuren, maar laten we het positief bekijken. De telefoon gaat voor de tweede keer naar Dynafix (jeeeey!).

[ Voor 64% gewijzigd door Raznov op 19-12-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust_Flater
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-07 21:24
Ik heb exact hetzelfde probleem.Ik denk dat de jongens van Dynafix niets gaan vinden. Volgens mij is het een software probleem. Ik zal uitleggen waarom ik dit denk.

Als ik begin met een helemaal schone (factory reset) telefoon, draait alles prima. Op een gegeven moment komen er steeds vaker meldingen "unfortunately app xyz stopped working" (ik werk met engelstalige interface) en op een gegeven moment spontane reboots. En dit komt steeds vaker voor. Tot ik het weer helemaal zat ben en weer een factory reset doe. Ik vermoed dat er ergens een probleem zit in tijdelijke opslag, caches, temp files, Huawei specifieke UI, een software memory leak of iets dergelijks, zodat de ellende accumuleert. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit probleem ontstaat door defecte hardware, vooral omdat het te lang goed blijft gaan na een factory reset.

Ik denk dat Huawei het software-probleem heeft veroorzaakt door hun specifieke Android versie. Ik zie ook in Engelstalige forums dit probleem veel terugkomen, ook op andere Huawei modellen. Ik vraag me af of er stabielere firmware voor Huawei telefoons is die niet van Huawei af komt. Ik houd me voor suggesties aanbevolen.

Overigens heb ik eerder wel degelijk een hardware probleem gehad. Had te maken met een slechte soldeerverbinding. Dit was prima door Dynafix opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad. Mijn oplossing was:
  • E-mail naar Huawei
  • Reactie: Stuur maar naar Dr. Mobile (DynaFix)
  • Opsturen naar Dr. Mobile, geen soelaas... Nog twee maal gedaan
  • Na drie keer een e-mail naar Huawei, en dan krijg je de aanbieding om 'm om te ruilen met een refurb.
Het zit ergens in de software... (Mijn moederbord is twee maal vervangen :X )
Ik gok ergens met het schrijven naar de cache of iets dergelijks, maar da's niet mijn probleem, dat mag Huawei oplossen.

Leuke telefoon is het wel, maar jammer van die brakke software.

Voor zover ik weet is er ook niks aan te doen, vooral omdat er geen custom roms voor zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 01-12-2015 22:46 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Beetje een oud topic :) Maar ja. Ik heb mijn G700 weg gedaan en ben over naar een OPO. Stukken beter qua software. De overige G700's in de familie hebben allemaal regelmatig zelfde soort issues, enkele zijn net als die van mij ook naar Dynafix gegaan, meerdere malen en refurb's ontvangen. Lijkt de enige oplossing, maar moet het eigenlijk natuurlijk niet zijn. Of het brakke software of brakke hardware betreft is mij niet geheel duidelijk. Wel hielpen factory resets soms maar het probleem kwam iedere keer weer terug. Mogelijk ligt het aan de apps die niet goed ingesteld zijn voor de hardware van de G700 maar ik heb eieren voor mijn geld gekozen en de G700 weg gedaan. Zag dat er wel wat ROM support nog is, maar veel verder dan 4.2.2 komen ze niet en alles lijkt nog gebaseerd op Huawei's eigen ROM, die ik van geen kanten meer vertrouw :).

Pagina: 1