Videokaart of voeding, of...

Pagina: 1
Acties:

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Enkele weken geleden kreeg ik geen beeld meer via de DVI aansluiting, dan maar met een ouderwets kabeltje, aangezien ik volgend jaar een nieuwe PC wil kopen. Maar de problemen worden groter. Ook via VGA soms wel soms geen beeld.
Nu is straks, toen ik in de verkenner in een map met foto's aan het werken was de hele pc vastgelopen en nu kom ik er dus helemaal niet meer in Wndows 7. PC start dus op, maar als W7 zou moeten opstarten krijg ik allleen maar een paar milimeter gekleurde pixels boven in beeld.
Nu weet ik dat dit of naar een virus of naar een kapotte videokaart klinkt, maar dit probleem heb ik eerder gehad. En volgens mij was het toen een kapotte voeding, maar dat laatste weet ik dus niet meer zeker. :( }:O
Weet kan mij de juiste weg op helpen?
alvast bedankt voor jullie tijd _/-\o_

• oszy
opstarten in veilige modus lukt ook niet, wel met Ubuntu en van de W7 cd.
Memorycheck gedaan en zeer uitgebreide virusscans was ik nog vergeten te zeggen.
Ga nu systeemherstel proberen.
Update: die heeft dus niets geholpen
Modbreak:Tip: twee keer achter elkaar posten hoeft niet, je kunt met de 'wijzig' knop iets toevoegen. Houdt het wel zo overzichtelijk ;)

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 16-12-2014 16:31 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Je hebt niet een kennis waarvan je ff een voeding of vga kaart kan lenen om te testen? Weet je gelijk waar het zit. Post ook ff je componenten, wat er in je pc zit, wel zo handig.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• oszy
keur0000 schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:05:
Je hebt niet een kennis waarvan je ff een voeding of vga kaart kan lenen om te testen? Weet je gelijk waar het zit. Post ook ff je componenten, wat er in je pc zit, wel zo handig.
Ben idd al aan het rond appen
Probeer straks de componenten te posten
Dankjewel

Update: aangezet, duurt lang maar start op. Dus imo geen HDD-crash of corrupte W7 en/of Driver.
Maar als ik meerdere HDD aansluit loopt de PC alsnog vast. Dus ga als eerste toch een andere voeding proberen. Nadere update volgt.

[ Voor 23% gewijzigd door oszy op 16-12-2014 13:29 ]

Verwijderd

oszy schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:09:
Dus imo geen HDD-crash of corrupte W7 en/of Driver.
Kan prima een kapotte HDD of driver zijn of ander stukje software.
Dus ga als eerste toch een andere voeding proberen. Nadere update volgt.
Kom liever met de specs.

• oszy
Sorry voor het zo laat posten vd specs, te weinig tijd, te veel problemen ;-)
Ik weet ook niet of er regels zijn hoe de specs te posten (txt bestandje of zo), anyway:

Medion MD8828 met intel VIIV core 2 duo 2,66 Ghz
Windows 7 ultimate
Voeding 350 Watt
3 HDD (een via de slede)
2 Rom Drives
Werkgeheugen 4GB
NVIDIA GeForce 8600 GS (256MB)

Ik ben de afgelopen twee dagen wel veel aan het testen geweest.
Ik heb allereerst twee van de drie HDD losgekoppeld, daarna start de PC weer op.
Wel eens waar traag, maar het lukt. En ook het openen van een html mail gaat enorm langzaam. Als ik weer alle HDD aansluit, lukt het mij weer niet om in Windows te komen.
Nu heb ik een andere voeding kunnen lenen met eigenlijk te weinig SATA aansluitingen.
Dus om toch uit te sluiten dat het aan de voeding ligt wil ik eigenlijk voor nu ff testen met twee voedingen. Dus 2 HDD aan een voeding en het overige aan de andere om te kijken hoe de PC het dan doet.
Zou ik met de voeding op de juiste weg zitten of denken jullie nog steeds aan de VGA-kaart ?

[ Voor 88% gewijzigd door oszy op 18-12-2014 09:39 ]

Pagina: 1