Kan folders binnen mijn netwerklocatie niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo iedereen,

Ik heb een Synology NAS en deze map als netwerklocatie toegevoegd binnen Windows Verkenner.

Nu kan ik alleen geen mappen wijzigen, kopiëren of verwijderen. Soms kan ik één map wel aanpassen en vervolgens de rest niet. Ik krijg steeds de melding dat het bestand al reeds geopend is, maar ik zou niet weten waar.

Ik kan ook niet echt een oplossing vinden op dit forum. Ik heb dit probleem alleen binnen folders op mijn nas binnen windows verkenner. Met lokale mappen heb ik dit probleem niet.

Tips zijn welkom :P

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Windows maakt graag thumbnails, en houdt dit thumbs.db bestandje dan op slot.
Erg lastig. Maar daar is een verborgen vinkje voor.

Engels:
-Open the Group Policy Editor with Administrator privileges. The easiest way to do this is by typing gpedit.msc at the Start menu.
-In the Group Policy Editor dialog, drill down to User Configuration → Administrative Templates → Windows Components → Windows Explorer → Turn off the caching of thumbnails in hidden thumbs.db files.
-Right-click on this item, edit it and make it enabled.

Nederlands:
-Win+R -> gpedit.msc
-Gebruikersconfiguratie->Beheersjablonen->Windows-Onderdelen->Windows Verkenner
-In het rechtervenster zoek je naar: “Het in cache opslaan van miniaturen in verborgen thumbs.db-bestanden uitschakelen”

• Zarox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Dank voor je antwoord. Had al een dergelijks op internet gevonden, maar wilde niet echt wat opleveren. Heb nogmaals de gpupdate /force uitgevoerd en het lijkt eindelijk effect te hebben.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij moest je de explorer opnieuw starten nadat je deze instelling hebt gewijzigd.
Dat staat gelijk aan opnieuw aanmelden of opnieuw opstarten.