Toon posts:

Wii Mini

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me nooit bezig gehouden met Nintendo. Alleen een PS1, PS2 and Xbox 360 gehad. Heb het een beetje gehad met mijn Xbox 360 en wil nog geen PS4/Xbox One kopen totdat zij in prijs zijn verlaagd.

Ik begon meer interesse te ontwikkelen in de Wii. Leek me wel leuk speelgoed voor als je wat gezelschap hebt... of gewoon in je uppie?

Nu is de originele witte Wii niet meer te koop, maar wel de Wii Mini:
http://www.redcoon.nl/B48...IX-hJjjyMICFWLlwgodexIA_A
Ook voor € 100,- te koop zonder games. Nadeel is wel dat 'ie geen WiFi ondersteund, in tegenstelling tot zijn voorganger.

Is dit een ''slimme koop''? Iemand hier al ervaring mee?
Dat er geen nieuwe games uitkomen is geen probleem, want ik heb nog wel wat in te halen qua Wii games denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Koop voor 100 euro er eentje vanaf V&A of marktplaats en heb je er gelijk spellen bij :)

Voorbeeld: http://tweakers.net/aanbo...zlKyMTHWUSioLUkFalRKVYmsB

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 15-12-2014 20:30 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het eigenlijk niet zo op 2de hands spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Okay, dat valt te begrijpen. Of de Wii mini een goede koop is is afhankelijk of je met de "min" punten kan leven. Het is niet dat alleen wifi ontbreekt, maar je kan er geheel niet mee online. Alle punten kun je hier lezen: http://www.tomsguide.com/...pros-cons,news-17823.html

Is dit geen probleem? dan is de mini wii een prima keuze :)

[ Voor 18% gewijzigd door Fietsbel op 15-12-2014 20:44 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:17
Je kan beter het geld steken in een Wii U (vanaf €189). De Wii Mini mist bijv. online functionaliteit. De Wii U is ook in staat Wii spelen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:55:
Je kan beter het geld steken in een Wii U (vanaf €189). De Wii Mini mist bijv. online functionaliteit. De Wii U is ook in staat Wii spelen te draaien.
Ik wil je ook adviseren om te gaan voor een Wii U. Dan kan je ook recente en toekomstige toppers nog (online) spelen. Wie weet heb je dan wel helemaal geen behoefte meer aan de PS4/X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
De Wii Mini is een onding. Zelf zou ik een Wii van marktplaats af halen voor 40-50e, maar ik zag dat je niet 2e hands wilt. Dan zou ik idd voor een Wii U gaan. De meerprijs heeft zeker ook een belangrijke meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt. Stond er vandaag van te kijken bij de Media Markt dat die dingen € 200,- zijn. Had zelf rond de € 300,- verwacht.

Tja, nu begin ik te twijfelen. Wilde testen of de Wii echt iets voor mij is. Voor € 100 vond ik dit wel een goed idee, maar of ik er € 200 voor over heb...

Iemand anders nog advies of ervaringen die 'ie kan delen m.b.t. de Wii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:36:
Okay, dat valt te begrijpen. Of de Wii mini een goede koop is is afhankelijk of je met de "min" punten kan leven. Het is niet dat alleen wifi ontbreekt, maar je kan er geheel niet mee online. Alle punten kun je hier lezen: http://www.tomsguide.com/...pros-cons,news-17823.html

Is dit geen probleem? dan is de mini wii een prima keuze :)
Thanks voor de informatieve link! Had 'm zelf nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 21:54
Wij hadden een gewone Wii en zijn sinds Sinterklaas ook overgestapt op de Wii-U. We zijn geen die-hard gamers, maar meer gezelligheidsgamers (zover dat woord bestaat ;) Hoewel we 'm nog maar kort hebben, zijn we er zeer tevreden mee. Niet alleen om de bovengenoemde punten (die tellen zeker mee), maar ook omdat de weergave op de tv toch weer een stuk scherper is dan met de gewone Wii. De beelden daarvan waren nou niet bepaald scherp, zeg maar gerust erg "korrelig". Bovendien hebben we binnen de familie al een hoop lol gehad met de Wii U. Daarnaast is de prijs nu relatief gunstig.

Kortom, wij zijn blij met de keuze voor de Wii U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is het handig om te weten dat je volgens mij ook met de gewone Wii niets meer kan online.
Volgens mij werkte het Nintendo online gedeelte van de Wii en DS via GameSpy oid en dat is helaas is dat offline gegaan.

nieuws: Nintendo stopt in mei wereldwijd met online-multiplayer voor DS en Wii

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:06
Wiiu kopen. Kost iets meer maar levert ook meer op.
Een wii is leuk. Maar haal de wiiu en dan heb je ook al een wii erbij zitten. Ben je meteen 'future' proof. Want voor dubbele van het geld heb je een aparaat wat niet last gen is en waar nog voorlopig nieuwe titels op uitkomen en je nog steeds de oude wii toppers op kunt spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar. Dan ga ik me toch maar eens in de Wii U verdiepen.

Vroeg me wel af; als je gezelschap thuis hebt en je wilt met de Wii U aan de gang, bij de vorige Wii moest je dan een extra paar controllers en nunchucks hebben, maar nu zit er nogal een dure gamepad bij met touchscreen. Is die touchpad alleen een 'extra' of voor individueel gamen, of is dat een noodzaak om er één bij te kopen voor thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan geen extra GamePad kopen. Elke Wii U heeft slechts 1 GamePad met scherm.
Als extra controllers heb je wel heel veel opties. Zo kan je de Wii controllers gebruiken maar bijvoorbeeld ook de Pro controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, WiiU is idd een hele andere console dan de toch vrij oude Wii, en naast HD + Nieuwe games speelt hij óók bijna een decennium (via de in-console store zelfs richting de 3 decennia) aan games af.

Naast dat het een HDMI moderne console is met moderne games (en een hoop wat aankomt, en ga alstjeblieft je niet verkijken op dat een game á la Mariokart/Smash/Mario 3D er kiddy uitziet), kan er dus ook elke Wii Game in. Controller schema's zijn ongeveer zo:

* Alleen virtual console/WiiU games:
- WiiU Gamepad (tot 2, veel games maar tot 1) met display, je krijgt er één bij... een tweede is eigenlijk niet zo nuttig want qua knoppen is het hetzelfde als:
- WiiU Pro Controller (zeg maar een XBox 360 controller haast)
- GameCube adapter (USB ding waar je 4 Gamecube controllers in kan steken, toch de beste game controller voor weke console óóit en ja: heb op alles gespeeld)
- Nintendo 3DS (alleen sommige games)

* Alles
- Wii-mote + addons (nunchuck/classic controller/etc...)
- Wii-fit controller

En dan ben ik mogelijk een hoop vergeten maar da's niet erg... het voordeel is dat je met z'n 8-en op één console kan spelen door mix & match van een IMMENSE hoeveelheid controllers/configuraties. 4 Wiimotes + 4 Gamecube adapters, groot scherm, en Smash = "goh is het al 4u in de nacht? Whoops!"

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 17-12-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Nadeel van de Wii U is wel dat er toch wel verborgen kosten aan het apparaat zitten. Als je de totale kosten meeneemt van alle controllers etc die je gebruikt, dan zit je toch op vaak op een bedrag richting het dubbele van de originele aanschafprijs van de console. Hetzelfde geldt overigens voor Playstation en Xbox trouwens.
Controllers zijn vaak zo 40-60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:42:
Nadeel van de Wii U is wel dat er toch wel verborgen kosten aan het apparaat zitten. Als je de totale kosten meeneemt van alle controllers etc die je gebruikt, dan zit je toch op vaak op een bedrag richting het dubbele van de originele aanschafprijs van de console. Hetzelfde geldt overigens voor Playstation en Xbox trouwens.
Controllers zijn vaak zo 40-60 euro.
Dat nadeel gaat dus eigenlijk op voor elke console. Kan je het dan nog een nadeel noemen of gewoon een eigenschap die komt kijken bij elke console?

Overigens hoeft het helemaal niet zo veel te kosten als je gewoon met zijn tweeën speelt. Veel valt te doen met de Wiimote en die koop je denk ik al wel voor een tientje of 2 a 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat, en een wiimote tweedehands is ansich nog wel te doen (ander hoesje er omheen... en klaar). Het zijn vooral de analoge sticks die niet lekker te krijgen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umbrah schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:46:
Dat, en een wiimote tweedehands is ansich nog wel te doen (ander hoesje er omheen... en klaar). Het zijn vooral de analoge sticks die niet lekker te krijgen zijn...
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met http://www.mariowii.nl/
Zowel voor de koop als verkoop van Wii gerelateerde spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Had er nog nooit van gehoord. Maar een tweedehands wiimote is nog wel te doen, dat was mijn punt (marktplaats, etc...), maar een nunchuck is dan weer zoiets wat ik nooit tweedehands zou kopen vooral door de analoge stick (dat, en de Z-knop van de nunchuck is een van die dingen die ik vaker defect heb gehad...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyreil
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 23:31
Zoals de rest al heeft gezegt, koop een Wii U :)
Als 2e controller heb je genoeg opties en ook goedkope opties. Wii mote + Classic/Classic Pro is ook zeer goed te doen en zijn 2e hands/3rd party heel goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle behulpzame reacties!

Ben me nu steeds meer aan het oriënteren op de Wii U. Heb Nintendo zo lang genegeerd dat ik nog veel heb te leren als ik het allemaal zo bekijk.

Nooit geweten bijvoorbeeld dat zij ook ''serieuze hoogwaardige games'' hebben, zoals Watch_Dogs. Vraag me af of de ervaring van het spelen van Watch_Dogs op de Wii U compleet anders is dan op de Xbox One of PS4, qua graphics maar ook qua gameplay (vooral met deze unieke controller)? Altijd meer gedacht aan de cartoonish games voor de Wii.

Wel spijtig dat Wii U lang niet zo'n breed aanbod heeft qua games als PS4 en Xbox One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:47:
[...]

Dat nadeel gaat dus eigenlijk op voor elke console. Kan je het dan nog een nadeel noemen of gewoon een eigenschap die komt kijken bij elke console?

Overigens hoeft het helemaal niet zo veel te kosten als je gewoon met zijn tweeën speelt. Veel valt te doen met de Wiimote en die koop je denk ik al wel voor een tientje of 2 a 3.
Mja als ik naar mijn eigen collectie kijk dan heb ik:

PS4 -> 2 controllers, waarvan 1 bij mijn console zat
Xbox One -> 2 controllers, waarvan 1 bij mijn console zat
Wii U -> Tablet controller, 4 Wii Motes, 1 Pro Controller, 2 Nunchucks, 2 Classic Controllers, 2 Gamecube Controllers. Hier zat alleen de tablet controller ook daadwerkelijk bij mijn pakket.

De hoeveelheid aan controllers en randapparatuur is bij de Wii U wel aanzienlijk groter dan bij de Xbox of PS. Natuurlijk heb je niet alles nodig bij iedere game.

Je zou bv wel Wii Party U kunnen kopen. Bij die game krijg je 1 Wii Mote bij het pakket en de game zelf is ook niet heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt deze?
http://www.mediamarkt.nl/...1,1044629.html?langId=-11

Die had ik ook op het oog. De andere mogelijkheid is nog:
http://www.mediamarkt.nl/...1,1044633.html?langId=-11

Maar geen behoefte aan het party packet :/

Maar inderdaad, daar zit dan ook een WiiMote bij, bij beide. Ben er inmiddels achter gekomen dat de WiiMote ook als extra controller dient, toch? Dus nu zou ik samen met mijn vriendin Mario Kart o.i.d. kunnen spellen zonder dat ik daarvoor een extra controller hoef te kopen, omdat ik dan de Gamepad heb en zij de WiiMote.

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Helemaal correct.
Pagina: 1