wat vinden jullie van deze laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 07:52
ik ben van plan om deze laptop te kopen
is dit verstandig??
kost mij 2700 piek

als dit geen goed deal is wat moek ik dan kopen voor < 3000 piek

Portégé 3110CT

Take it from Toshiba. Toshiba introduceert een nieuwe telg in de bekende Portégé serie ultradunne notebook PC's. Zoals ook de eerdere modellen in deze serie biedt de nieuwe Portégé 3110CT een perfecte balans tussen stijl, draagbaarheid, bedieningscomfort en computerkracht. Het fraai ogende, nog geen twintig millimeter dunne en uiterst lichte (1,42 kilogram) systeem bevat een compleet toegeruste PC met een 300 MHz Intel Pentium II (!!!) processor en beschikt standaard over een groot aantal extra's zoals het nieuwe Polysilicon TFT beeldscherm. Een Polysilicon scherm is aanzienlijk helderder, lichter in gewicht en duurzamer dan de TFT-schermen die op het traditionele amorfe silicium zijn gebaseerd. Kortom opnieuw een staaltje van Toshiba techniek. Vraag er naar bij de Toshiba dealer.
Product specificaties

Optimaal gebruik in een kleine behuizing: een 10.4" Polysilicon TFT scherm met een standaard formaat toetsenbord.

Ondanks alle technologie intern, weegt het systeem slechts 1.42 kg en is slechts 19,8 mm dun. Dus ook van opzij een indrukwekkend uiterlijk.

Het bekende nieuwe stylish design: de behuizing is gemaakt van magnesium voor extra stevigheid. Met een elegante uitvoering onderweg of op kantoor.

Ultra-dun en uitermate functioneel met het geïntegreerde V.90 modem. Processor
Intel Pentium II ® processor, 300 MHz int./66 MHz ext., 32 KB interne cache

Geheugen
Standaard 64 MB SDRAM, uitbreidbaar tot 128 MB, 256 KB 2nd level cache

Harde schijf
6,5 miljard byte capaciteit (6.0 GB)

Diskette drive
Externe 3.5" 1.44 MB/720 KB

CD-ROM
Externe (PC Card) 20-speed CD-ROM eenheid

Beeldscherm
10.4" Polysilicon TFT kleurenscherm

Grafische adaptor
SVGA-/VGA compatible, PCI Bus, BitBIT grafische accelerator, 2.5 MB video RAM.

Interne video modi
800 x 600 x 16,7 miljoen kleuren

Externe video modi
640 x 480 x 16,7 miljoen kleuren
800 x 600 x 16,7 miljoen kleuren
1024 x 768 x 65.536 miljoen kleuren
Refresh rate tot 85 Hz non-interlaced

Toetsenbord
86 keys, geïntegreerde mousepoint, 12 functietoetsen, 8 cursortoetsen, geïn-tegreerd numeriek keypad, 8 Hotkeys, 2
Windows™ 95, Euro symbool

Geluidssysteem
16-bit stereo SoundBlaster Pro compatible, MIDI & 3D sound support, ingebouwde speaker & microfoon, volumecontrole knop

Modem
Geintegreerde 56 kbps (V.90) modem

Netwerk
Geïntegreerde ethernet LAN chip (10/100 Mbps) met RJ45 aansluiting (op meegebundelde LAN I/O adapter BIOS
DMI 2.0, ACPI (1.0), DPMS

Interfaces
USB poort, koptelefoon/microfoon, Infrarood poort (FIR)
Met Port Replicator (standaard meegeleverd): serieel, parallel, PS/2 muis of toetsenbord, SVGA monitor

Uitbreiding
1 x PC Card Type ll (CardBus), geheugenuitbreiding

Voeding
100 - 240 V AC adaptor zelfregulerend, voor wereldwijd gebruik

Batterij
Verwisselbare high capacity Lithium-Ion (standaard gebundeld), batterijduur 2.5-3.5 uur

Afmetingen en gewicht
257 x 216 x 19,8 mm
1,42 kg

Behuizing
Magnesium legering

Gebundelde software
Microsoft Windows™ 95 of 98 selecteerbare installatie *. Bij de keus van één wordt de ander van de harde schijf verwijderd. Andere Microsoft Operating Systems op verzoek

Gebundelde Hardware
Externe diskette drive, AC adaptor, port replicator

Speciale features
Toshiba AutoResume met AutoSave, Toshiba Hibernation utility, Toshiba Power Extensions, Hotlock, systeem wachtwoord, Plug & Play BIOS, ACPI ready, 1 jaar internationale garantie

Opties
Draagtas, batterij, batterij-oplader, 32/64 MB geheugenmodules

* Van twee MS operating system (OS) pre-installed kan er slechts één geselecteerd worden. Indien het verwijderde OS na installatie gewenst is, zal dit apart aangeschaft en betaald moeten worden.

"Toshiba beveelt Windows 2000 Professioneel aan voor bedrijven".

* Microsoft en Windows 98 zijn beide geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation in de United States en/of andere landen

* Microsoft en Windows 2000 zijn beide geregistreerde handelsmerken van Microsoft Corporation in de United States en/of andere landen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• johnwoo
  • Laatst online: 11:29

johnwoo

3S-GTE

Nou, als iemand hem mij zou geven zou ik hem niet afslaan :)
Maar als budgetlaptopje gaat het wel... niet echt denderend... Hoeveel moet dat kosten? Aangezien je voor <4000 piek nu een nieuwe 500MHz celly hebt, met voor de rest ook betere specs dan deze; een externe CD-ROM drive is natuurlijk niet zo fijn, en 10.4" is niet groot (erg klein zelfs :))
Persoonlijk zou ik hem niet kopen. Ik zou liever even doorsparen en dan iets beters nemen. Of je moet hem erg goedkoop kunnen krijgen...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• ken
nieuw
2700

ik vind het intresant omdat die ultra dun is 1.9 cm en licht 1.4 kg

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:45

4POX

Everybody is wired

Ik heb zo'n laptop in een 486 uitvoering van digital (zat vol met toshiba spul)

Roeleerd zwaar.. Past gevoel in je schooltas en was overal perfect simpel met te nemen...

Ik zou er voor gaan... Let wel op de support.. Want die is bagger bij dat kleine spul.. Mijn laptop is in schotland geweest omdat er in nederland geen dealer was

AKA Rinkel weblog

• ken
zijn er nog wel snelle laptop voor onder de 3000 gulden
ik vind de sony super mooi
maar erg duur

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Vraag me af in hoeverre dat ultra dunne handig is als je een externe floppy en cdrom drive mee moet zeulen...
2700 is wel vrij goedkoop voor een laptop, maar p2-300 is kinda verouderd en een 10,4" scherm is ERRUG klein, ik vindt mijn 13" al klein, vooral als je dan weer achter een gewone monitor gaat zitten (en ik heb nog maar een 17").

Cya

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Kan je 'm ook zonder OS krijgen, dat scheelt weer paar honderd piek Microsoft-tax.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ken
is wel helemaal nieuw

• johnwoo
  • Laatst online: 11:29

johnwoo

3S-GTE

Over laptops gesproken, ik zou ook wel zo'n dingetje willen, maar aangezien ik student ben en helaas weinig geld heb is een nieuwe niet voor mij weggelegd...
Nou heb ik eens rondgesnuffeld, en dit kan ik tweedehands krijgen voor 1750 piek:

IBM Thinkpad 600
Intel Pentium 2 300 MHz
128 MB geheugen (!)
5 GB harddisk
13,3 TFT scherm
24x CDROM
Floppy
56K6 intern modem
Lader

Op zich lijkt me dat wel wat, mede gezien mijn beperkte budget (op zich kan ik wel wat beters kopen, maar ik wil over een paar maandjes ook nog wat upgraden aan mijn PC)
Van de andere kant: het is en blijft een tweedehandsje, en in 2000 zijn deze specs niet echt geweldig meer (alhoewel, 128MB RAM is best behoorlijk :)), en voor hetzelfde geld heb je een vette upgrade voor je PC.

Wat te doen?

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik heb momenteel zon Portege 3310.
Hij is idd leuk klein, ziet er mooi uit, maar het beeld is met 800x600 eigenlijk net te klein, veel typen is ook niet echt lekker op het kleine toetsenbord, en omdat alles extern gehangen moet worden (floppy, cd, adapter en de extra module met netwerk/muis etc) heb je nog steeds een aardige tas nodig om het mee te nemen.
Maar als budgetlaptopje gaat het wel...
Dit is geen budget laptopje, zoek de winkelprijs maar eens op...
Let wel op de support.. Want die is bagger bij dat kleine spul..
Toshiba heeft wereldwijde support, en nog redelijk snel ook.
Kan je 'm ook zonder OS krijgen, dat scheelt weer paar honderd piek Microsoft-tax.
Nee...
Nou heb ik eens rondgesnuffeld, en dit kan ik tweedehands krijgen voor 1750 piek:
Doen... let alleen wel ff op het scherm, terwijl hij aan staat een paar keer heen en weer bewegen om te kijken of hij niet knippert

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

tja, ik dacht dat Toshiba regelmatig hitteproblemen had met z'n laptops.. dus als je em regelmatig langdurig gebruikt....

aAarGhh

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Ach ja het is altijd beter dan zo'n Compaq Armada want die zuigen echt! :(

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Kijk eens naar de sony vaio, daar zitten ook een paar types bij met deze afmetingen, en die hebben wel een resolutie van 1024 x 768, en firewire....

http://www.boekel.nu

Pagina: 1