Ik heb onlangs een WDMyCloud met 3 GB aangeschaft en achter een router gehangen met een vast IP adres. De router is een TP-Link 1043ND V2 en de poorten 80, 443 en 21 zijn open gezet evenals UPnP. In MyCloud staan de poorten 80 en 443 open en staat FTP aan. Door WD wordt aangegeven dat ik poort 8080 moet gebruiken maar daar krijg in in de MyCloud een foutmelding dus heb ik dit op 80 gezet. Als ik echter bestanden van mijn laptop naar de MyCloud overzet wil dit niet sneller dan 10Mb/sec. Ter vergelijking; als ik van usenet download over dezelfde router en bekabeling gaat dit met 80Mb/sec. Ook het streamen van MyCloud naar mijn XBMC verloopt met haperingen. Wie kan mij helpen?
Ehm wat voor internet verbinding heb je? Volgens mij klopt het omdat je upload bijna altijd(behalve als je glasvezel hebt) ongeveer 1/8 of zelfs 1/10 is van je downloadsnelheid.
Je probeert je NAS te bereiken via FTP intern in je netwerk? Dat is redelijk omslachtig, vind je niet? Heb je al geprobeerd te shares is toe te wijzen in Windows? (Deze computer > netwerkverbinding maken > Zoeken in workgroup of handmatig IP adres + volumenaam van de NAS intikken)
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik heb de public share van MyCloud gekoppeld als schijf met stationsletter R. Het slepen van bestanden van mijn PC schijven naar de R schijf lukt prima echter het overzetten verloopt met een snelheid van 7 tot 10 Mb/sec. Ook WD geeft aan dat dit laag is. Snelheden van 50 tot 60 Mb/sec zou normaal moeten zijn.... Het lampje van de WD brand groen wat zou betekenen dat er een Gbit verbinding is.
Is dit met losse/ kleine bestanden? Probeer eens een flinke image te kopiëren, hoe snel gaat dat?
Je geeft aan dat over dezelfde bekabeling en dezelfde router jouw computer een stuk vlottere snelheden haalt. Klopt dit? Probeer voor de zekerheid even een andere (kortere) kabel naar de NAS.
Je geeft aan dat over dezelfde bekabeling en dezelfde router jouw computer een stuk vlottere snelheden haalt. Klopt dit? Probeer voor de zekerheid even een andere (kortere) kabel naar de NAS.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Via WiFi transporteer ik al bestanden met een snelheid van 7 tot 10 mb per seconde.
Met een Cat5 kabel bedraagt de snelheid rond de 30 mb per seconde. In een GyGabyte netwerk niet super snel maar voor mij goed genoeg.
Met een Cat5 kabel bedraagt de snelheid rond de 30 mb per seconde. In een GyGabyte netwerk niet super snel maar voor mij goed genoeg.
Kweenie hoor, maar naar de nieuwe My Cloud gaat wegschrijven naar een max. van 80 mb/sec.
MyBookLive ( 1 gb in gebruik) komt amper over de 30 mb/sec.
MyBookLive ( 1 gb in gebruik) komt amper over de 30 mb/sec.
ex Sinclair QL + goldcard gebruiker, zonnepanelen:3185 Wp, produktie 3050 kWh/j
Pagina: 1