Storing op mijn speakers door externe monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01-2024
Om te beginnen hoop ik dat ik het juiste forum heb gekozen aangezien het over een combinatie van verschillende randapparaten gaat.

Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een macbook pro (late 2014) met een externe monitor (dell u2414H) aangesloten via displayport.
Verder heb ik een focusrite scarlett 2i4 usb geluidskaart met 2 actieve speakers.
Nu ondervond ik daar een heel lage rommelende toon (lage bass toon) wanneer er geen geluid wordt afgespeeld. Ik heb dus een en ander van poort gewisseld en zo ontdekt dat wanneer de monitor niet aangeslotenis het geluid stopt. Als ik hem gewoon uitzet maar aangesloten laat maken de speakers ook die toon. Ik heb ook al geprobeerd via Hdmi en via hdmi naar displayport convertor maar vanaf de monitor aangesloten is maakt hij dit lawaai. Eerst was de scarlett aangesloten via de interne usb-hub van de monitor, dan heb ik gewoon hem gewoon rechtstreeks op de mac aangesloten (beide poorten), maar vanaf ik de dell monitor aansluit heb ik die lage bass toon
Het is ook enkel via de speakers, niet via de hoofdtelefoon.

Zou dit een software conflict kunnen zijn, aangezien de dell monitor ook audio out ondersteund via displayport (maar via hdmi heb ik het zelfde probleem)?
Iemand die dit ook al gehad heeft of een oplossing kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
ik denk persoonlijk dat er een ruis uit de voeding van de monitor doorkomt naar de geluidskaart. Je zou een usb kabel kunnen proberen met zon ding er tussen :

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/Ferritkerndrossel.jpg/220px-Ferritkerndrossel.jpg
en dan bedoel ik dat blokje wat om de kabel zit.

Anders zou je nog een USB Ground Isolator kunnen proberen.
Ik verwacht overigens niet dat het een software probleem is maar meer een voeding probleem van de dell monitor.

[ Voor 0% gewijzigd door jctjepkema op 16-12-2014 09:59 . Reden: overzichtelijk maken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Ik heb hier net 3 verschillende USB kabels geprobeerd, zonder verschil.
Ook eens geprobeerd de monitor in een andere electrische kring te pluggen, maar ook geen beterschap. Vanaf het moment dat de voeding en displayport kabel aangesloten zijn (het scherm moet zelfs niet aanstaan), heb ik dus die bromtoon.
De bromtoon is iets minder als ik de geluidskaart rechtstreeks of via een andere usb-hub aansluit dan wanneer ik hem via de usb-hub van de monitor laat gaan.
Maar aangezien die macbook maar 2 usb-poorten heeft kan ik niet anders dan via een hub werken.
Heel irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:49
Is je monitor aangesloten op een geaard stopcontact? Zo ja probeer deze is in een niet geaard stopcontact te doen. Als ik hier mijn muzieklaptop met externe geluidskaart aan de speakers hang met de adapter in een geaard stopcontact dan brommen ze, maar wanneer ik er een ongeaarde verlengsnoer tussen zet is de brom meteen weg!

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StRuJeKeR
Dit ga ik morgen eens proberen, thx.

Edit:
Geprobeerd en gelukt!
Heb het geprobeerd met alleen het scherm zonder aarding en het gebrom is weg. Ook eens geprobeerd om de hele stekkerdoos zonder aarding en dan blijft de brom. Dus rest me enkel nog een kabeltje te maken die de aarding onderbreekt naar de monitor en klaar.
Dan kan ik die interne USB hub ook weer gebruiken.

Bedankt voor de hulp.

[ Voor 83% gewijzigd door StRuJeKeR op 17-12-2014 17:22 ]