Verwijderd

Topicstarter
Voor onze dochter willen we een beginners dslr kopen, zij wil graag een verwisselbare lens hebben.
We twijfelen tussen de aankoop van een Sony A58 en een Nikon D3200.
Ook hebben we nog een mooie Tokina AF 75-300 lens liggen van onze oude camera, en nu vragen wij ons af of deze lens past op bovenstaande dslr modellen.

Kan iemand ons adviseren alsjeblieft?

Alvast bedankt voor de hulp!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Dat ligt er aan welke mount de tokina lens heeft alpha (sony) of F (nikon) (met andere woorden welke merk (en type) is de "oude" camera?)

Tokina maakt als third-party alleen maar lenzen voor andere camerasystemen, nikon, canon, minolta etc.

Afhankelijk van welke versie tokina je hebt liggen past deze op een vast camera systeem.

Een foto kan natuurlijk heel veel duidelijkheid scheppen.

[ Voor 72% gewijzigd door nachtnet op 15-12-2014 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
De oude camera is een Minolta (Geen digitale)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

In dat geval zal het waarschijnlijk een sony mount hebben. Toch zou ik de keuze van een DSLR niet van die lens af laten hangen, het is leuk om die te kunnen gebruiken maar het is geen fijn bereik om mee te werken als er verder geen lenzen bij zitten.

Jullie zouden naar mijn mening beter voor een complete kit kunnen gaan (body + 18-55 kit lens) en ook dochterlief er bij betrekken om een daadwerkelijke keus te maken. De werking is aardig verschillend tussen modellen en merken; voor lang niet iedereen is deze logisch en fijn in gebruik.

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ventieldopje.
Als ik het goed begrijp gaat je voorkeur uit naar een Nikon (D3200 of D3300?) met een kit lens.
De oude Tokina lens gewoon verkopen en mijn dochter meenemen naar de winkel om te kijken welke zij het prettigste vindt.
Heb ik je zo goed begrepen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nou niet bepaald een Nikon, dit kan ieder merk zijn maar ik zou aan haar laten om het merk/type te kiezen waarbij jullie het budget aangeven :)

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het advies.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-01 22:09
Ventieldopje schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:48:
Nou niet bepaald een Nikon, dit kan ieder merk zijn maar ik zou aan haar laten om het merk/type te kiezen waarbij jullie het budget aangeven :)
Dit. Geen idee hoe oud je dochter is, maar bij 13+ gewoon een budget geven en lekker zelf in laten verdiepen. Zorg dat ze goed haar research heeft gedaan, help haar daar eventueel een beetje mee, en neem haar dan mee naar de winkel om wat camera's te proberen.

Als je dan wat zij gevonden heeft hier terug post, kunnen wij kijken of dat wat is en eventueel nog een beetje in de goede richting sturen.

Het belangrijkste is nu ook dat zij het leuk vind om mee te werken, kwaliteit heeft nog niet het hoogste belang.

Ook al bekeken of de computer + software nog een beetje fatsoenlijk is? Opslag en nabewerking is toch belangrijk en vroeg of laat wil ze ook RAW kunnen gaan schieten en bewerken.
Pagina: 1