Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611821

Topicstarter
hallo mensen,
ik heb een paar maanden geleden voor het eerst een pc gebouwd. hier mijn specs
case: sharkoon vaya 1
moederbord: gigabyte g1 sniper b5
cpu: i5 4430 3.0 GHZ
geen videokaart
1x 4gb crucial ram geheugen
2 koelers
B600 w cooler master ver 2
eerst keer dat ik de computer opstartte lukte alles gewoon en toen heb ik geprobeerd om windows 7 te installeren en dat is niet gelukt, en toen is hij opeens uitgevallen en ging telkens maar 5 seconden aan. ik dacht dat het aan het moederbord lag maar dat was het dus niet ik heb een nieuwe gekocht en het zelfde gebeurde weer. daarna dacht ik dat het dan iets te maken had met mijn voeding ik had een corsair 350w vs toen heb ik de 600w gekocht en het zelfde probleem is er nog ik heb bijna alles geprobeerd maar het lukt me niet, ik ben hopeloos. :? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:17
cpu koeler ook al eens losgehaald en de processor en koeler opnieuw geintaleerd?Met dus nieuwe kolepasta. Cpu kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn...

ander geheugen geprobeerd?

Ik had dit laatst bij een pc,vandaar,he probleem dat de pc niet meer aan wou ,bleek ook de voeding niet te zijn maar een cpu die blijkbaar niet helemaal goed op z'n plek zat

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 15-12-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is niet toevallig zo dat je aan/uit knop sluiting maakt en dat daardoor je moederbord het signaal krijgt om weer uit te gaan? Je bent daar snel genoeg achter door de bewuste aansluiting op je moederbord even los te maken en daarna het systeem te starten door de 2 pinnetjes op je moederbord even contact te laten maken (dit kan voorzichtig met iets van metaal, schroevendraaier of zo). Als je systeem start zorg je direct dat je geen contact meer maakt met beide pinnen. Als daarna je systeem aanblijft dan zit er inderdaad een sluiting in de kabel of blijft de aan/uit knop misschien wel hangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:54
Word je CPU niet te warm, ik had namelijk eens een keer de CPU-fan niet aangesloten, en toen viel 'ie ook na een seconde of 5 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb wel eens mijn cpu eraf gehaald ja maar geen nieuwe pasta erop gedaan, de computer is pas een kwartier aan gegaan op het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij zulk soort dingen is het meestal kortsluiting, voeding of hitte. In dit geval waarschijnlijk dus hitte. Ook zonder of met weinig koelpasta zou de boel nog wel goed moeten blijven draaien al word de boel flink warmer. Koelpasta moet je er sowieso goed onder doen, kan je gelijk kijken of de koeler goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 19:34
Dan is het sowieso aan te raden om er nieuwe pasta op te doen!

Heb je enig idee wat voor bios er aanwezig is op het moederbord? het kan zijn dat die pas herkent wordt met een nieuwere bios! (hiervoor zal je eerst dus aan een andere socket 1150 cpu moeten zien te komen die wel standaard support wordt)

Aan de andere kant: aangezien je pc uitviel na 15 minuten de 1e keer lijkt mij het bios verhaal mijzelf ook onwaarschijnlijk.

Heb je wel spacers tussen de moederbord en de case zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hallo mensen, ik heb het probleem gevonden. de aan en uit knop is defect maar ik heb het nu geregeld. ik zit nu op de pc zelf! bedankt voor degene die zei dat ik het met een schroeven draaier moest doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:02
ik zou niet op de pc zelf zitten hoor. is hard en de meeste kasten kunnen er niet tegen:P.

maar goed om te horen dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahaha
Pagina: 1