Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunnend211
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08 17:21
Hallo Tweakers,
Ik zoek een goede laptop voor school/werk en al snel viel mij de Lenovo IdeaPad Flex 2 14-00877 op.
Een fullhd scherm, i3 en ik wilde er zelf nog een ssd inzetten.
nu is de vraag of een i3 een full hd beetje kan bijhouden en wat jullie mischien als tips hebben voordat ik een school laptop koop.
hieronder staat wat ik met het aperaatje ga doen.
- prijsrange= <500 eur
- neem de laptop mee naar school. Dus bouwkwaliteit moet goed zijn.
- Hij moet Office en andere tekstbewerkers kunnen draaien lichte games zoals(counterstrike en CIV)
- Liefst full HD.
- onder 15,6 inch
- Alle merken zijn mogelijk alhoewel ik Medion's bouwkwaliteit betwijfel.

groet,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kan je nu al vertellen dat het moeilijk wordt om voor die prijs een laptop te vinden waar je ook nog een beetje fatsoenlijk op kan gamen. Heb zelf een laptopje met een i5 4210u, met dezelfde geintegreerde GPU (een Intel HD 4400), en de games die je noemt zijn speelbaar, maar verwacht wel dat je alles op laag moet zetten en in ieder geval bij CS:GO ook nog de resolutie moet verlagen wil je daar een fijne framerate op halen. Voor 500 euro kan je helaas geen laptop vinden met een scherm kleiner dan 15,6" waar games ook nog goedop draaien, sterker nog, dat is met het dubbele budget al aardig lastig, kleine laptopjes met een redelijke (dedicated) grafische kaart zijn lastig te vinden.

Voor die prijs lijkt deze Lenovo me trouwens wel een erg goede keuze, zeker als je er een SSD in zet. Als ik even snel je eisen invoer in de Pricewatch (max. 500 euro en een scherm kleiner dan 15,6") kom ik eigenlijk niks tegen dat echt beter is dan de laptop die je zelf hebt gekozen. Heb toevallig een dag of 2 terug nog een review bekeken van deze laptop en de bouwkwaliteit is prima, en met normaal gebruik (internet, video's kijken, tekstverwerking) is hij gewoon snel. Ik denk dat je er in principe zelfs nog wel wat licht Photoshop werk op zou kunnen doen. Op zich kun je deze dus best kopen, aangezien het niet mogelijk is om meer uit je budget te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:24
de Acer Aspire V3-371-31HV heeft een de bijna 2x zo snellere GPU intel iris 5100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerrobin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:24
op dde duits amazon kan je een versie krijgen met de nvidiaa 840m dan heb je wel een qwertz toetsenindeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-08 11:31
Goede keus, die Lenovo. Het scherm is voor deze prijs van geweldige kwaliteit, want het gaat op een IPS scherm. Met een SSD erin heb je een lekker vlot laptopje. Wel zou ik overwegen om meteen een 250GB SSD te kopen, want 120 GB gaat wel erg snel vol zijn waarschijnlijk en het prijsverschil is maar een paar tientjes. Daarnaast zijn grotere SSD's wat sneller dan de kleinere (120GB) varianten.

Echter, wanneer je echt graag wil gamen zal je wat meer GPU power in huis halen met de bovengenoemde Acer. Deze heeft weliswaar een full hd scherm, maar deze is wel van mindere kwaliteit dan die van de Lenovo. Ook zal de kleine SSD wat krap zijn om games op te zetten. Daarnaast moet je nog wel een extra ram module plaatsten waardoor dit in dual channel draait, dit zorgt ervoor dat de potentie van de gpu daadwerkelijk benut kan worden.

Wat mij betreft zijn het allebei goede deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in een vergelijkbare situatie als stunnend 211. Ik ga morgen een nieuwe laptop kopen en twijfel tussen de volgende twee. Wat is verstandig?

Optie 1:
http://www.mycom.nl/lapto...lenovo-flex-2-14-i3-4030u
Hier kan ik 4 gig RAM bijzetten(=nieuwe flex 2, heeft volgens mij 2 slots) en 250GB SSD, totaal kosten 449 + ong. 40 + 116 =605 euro.

Optie 2:
http://www.paradigit.nl/l...022/80016358/details.aspx
Hier kan ik 250GB SSD bijzetten wat de totaalkosten op 555 + 116 = 671 euro brengt.

Ik heb de voorkeur voor 14", maar het aanbod is vrijwel nihil en het vinden van een exemplaar in mijn gewenste configuratie is onmogelijk. Bij de 15" gaat dat beter, maar is hij dus eigenlijk een maatje te groot.
Optie 1 trekt me erg omdat MyCom een veel betere winkel is met goede service en 3 jaar garantie. Ik ben gisteren en vandaag bij twee filialen geweest en erg onder de indruk. Ook online veel betere reviews. Over Paradigit staan veel slechte reviews over de service online en ze hebben 2 jaar garantie.

Optie 2 is het oude model en optie 1 het nieuwe(over het verschil is amper wat te vinden online). De totaalprijs van optie 1 is daarnaast ook nog flink lager (hoewel mijn budget eventueel 700euro is).
Op het éne detail van de processor na is optie 1 mijn droomlaptop. Ik wil graag de i5 van optie 2 in een 14" scherm hebben, maar dat is niet te koop op het moment. Gaat de i3-4030 een bottleneck of ten minste irritatie zijn bij mijn gebruik? (af en toe FHD film, vooral veel multitasken met lichte software, zoals veel Chrome tabbladen en office bestanden open in combinatie met Spotify of Windows Media Player. Gamen of foto/video bewerken doe ik niet aan). Het is wel belangrijk dat ook de komende jaren de processor soepel blijft werken.

Graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Een voordeel van optie 2/oude model is dat je er een m.2 SSD in kan zetten, naast de bestaande HDD. In de flex 2 is dit niet mogelijk, voor zover ik heb begrepen, en zou je HDD moeten vervangen door SSD. Ik weet eigenlijk niet of oude model ook een ips scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch de Flex 2 14 gekocht. De hybride schijf die er standaard in zit lijkt hem wel redelijk snel te maken. Hij start in ieder geval heel erg snel op, binnen 10 seconden wel denk ik.
Ik ga er denk ik wel alsnog een volledige ssd in zetten, ter vervanging van de huidige hybride schijf. Zo'n m.2. vertrouw ik sowieso wel wat minder dan een echte 2,5" SSD, volgens mij zijn ze per GB ook veel duurder.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee! Ik loop me alleen heel hard te irriteren aan alle software die Lenovo er op heeft gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 17:07
Mijn vriendin heeft nu sinds 1.5 maand de lenovo flex 2, gekregen na verlenging van oxio. Ik verwachtte er niet veel van en was vooral bedoeld voor beetje word etc.
Maar ik moet zeggen dat het een erg mooi laptopje is.
Hij start bijna net zo snel op als mijn msi laptop met ssd schijf.
Scherm is erg mooi, en hoe je hem kan dubbel klappen als soort tablet om neer te zetten is ook zeker een leuke extra voor als je een filmje wilt kijken ofso.
Het is zeker geen volwaardige game laptop en daar is ie ook niet op gebouwd, maar de lichtere spellen speelt ie erg goed af.
Denk hierbij aan sims, roller coaster tycoon etc. En dan tog wel max settings.
En tot mijn grootte verbazing kan ze er zelfs guild wars 2 op spelen. Wat tog best wel een redelijk zware mmo is.
Natuurlijk wel op low graphics maar het is te doen.
Dus ik denk dat de spellen die je op noemt er zeker wel op te spelen zijn medium tot misschien zelfs high graphics.
Pagina: 1