Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor student

Pagina: 1
Acties:

• Bramble
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2021
Kunnen jullie mij misschien helpen aan een nieuwe laptop?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik heb nu een 15.6 inch laptop en ik vind hem te groot en te zwaar om mee te nemen naar de uni. Ik wil dus een kleinere en lichtere, maar moet er wel programma's als AutoCad en Inventor op kunnen draaien. Ik ga hem niet voor gamen gebruiken, echt puur alleen voor school.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal 700 euro aan uitgeven, hoe minder hoe beter. (arme student) :P

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil hem dus altijd mee naar school nemen, dus zo licht mogelijk svp. En daarom natuurlijk ook een goede accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur, als het maar op windows draait.

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi Bramble,

Wat ik zo analyseer uit jouw eisen
- Relatief goedkope laptop voor eisen
- Reist veel: goede behuizing
- Autocad, Inventor: Boven gemiddeld / zwaar gebruik
- 15''

Het is de vraag hoeveel jaren je deze laptop wilt gebruiken, het liefst zo lang mogelijk!
Echter vind ik persoonlijk door jouw programma's dat voor 700 euro er een laptop uitkomt die misschien 2 jaar mee zal gaan. Dan begin je waarschijnlijk te irriteren aan de snelheid van deze laptop.

Ik laat mijn keuzes afhangen van de specificaties en van merken waar over het algemeen de behuizing prima is:

pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL

pricewatch: Asus N56JN-CN089H

De lenovo zou nu mijn voorkeur hebben.

Met vriendelijke groet,

YDeciever

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
Wat denk je van 14 inch Dell 5450 latitude
Eerder misschien wat kort door de bocht, hier wat meer info
Full HD, ssd, verlicht toetsenbord, 1,8 kg.
Met een kortingscode hier of daar moet er nog wel iets van de prijs af te krijgen zijn ook...

http://tweakers.net/price...-latitude-e5450-5851.html

[ Voor 77% gewijzigd door miles op 17-12-2014 11:51 . Reden: aanvulling ]

• Bramble
@YDeciever bedankt voor de reactie!

De Lenovo lijkt me idd een heel mooie laptop. Alleen heb ik nu ook al een 15,6 inch laptop en van hetzelfde gewicht, en wil nu juist een iets kleinere en lichtere omdat ik het "sjouwen" vooral irritant vind. Ik wil nog wel programma's als Inventor en Autocad gebruiken, dus dacht zelf dat je dan al snel bij ultrabooks uitkomt. Aangezien die vaak erg duur zijn, ben ik opzoek naar een goed alternatief.
Heb je miss wat andere suggesties voor mij en dan kijkende naar iets kleinere laptops?

Mvg, Bram

• Bramble
@miles bedankt voor de reactie!
Erg mooie laptop! Zoiets zoek ik wel. Heb je misschien nog alternatieven waarmee ik hem misschien kan vergelijken? Zou namelijk graag wat meer mogelijkheden willen hebben en zou ook mooi zijn als er misschien nog een iets goedkoper alternatief is. Of weet je ook toevallig hoe je gemakkelijk aan een kortingscode kan komen?

Mvg, Bram

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-11 22:36
De kortingscodes kan je uit het dell kortingscodestopic halen. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1508648
Ik zie echter dat de configuratie die ik hierboven heb aangegeven op de site van dell niet terug te vinden is. Ik heb m'n voorkeuren via tweakers ingegeven en toen kwam bovenstaande configuratie eruit, alleen heeft volgens mij geen van de aangegeven winkels het systeem, dus daar schiet je eigenlijk niet zoveel mee op. (mocht je hem wel vinden hou ik me aanbevolen)

Wij hebben op het werk Latitudes uit de 5 serie en ik vind het erg fijne systemen. Toetsenbord tikt lekker, scherm kijkt lekker, apparaat ziet er goed uit en is niet "bulky".

• Bramble
Ik ben zelf ook een beetje gaan zoeken op tweakers aangezien de dell toch wel prijzig is en ik hem idd ook niet kan vinden op hun site.
Maar wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze?
http://azerty.nl/0-1236-7...66-x.html?channel_code=40

Ik heb er echt totaal geen verstand van en zeg het eerlijk als ik fout zit. Maar volgens mij een redelijke processor, genoeg geheugen, lekker licht en klein.
Wat is jullie mening hierover?

• Bramble
Iemand een idee of je op deze laptop een beetje goed Inventor en Autocad of kan draaien?
pricewatch: Acer Aspire V3-371-78AW
Pagina: 1