Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Grootte TV op Budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Post groot en deels aangepast door nieuwe bevindingen

Ik zoek een?
Grootte TV 42-50" om mijn PC op aan te sluiten.

(Gaming met controller en TV Series)

Wat is je budget?
~ €500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om:
Ik wil mijn PC aansluiten op de TV. Ik wil op de TV vervolgens Games spelen en Films/TV Series kijken.

Het gaat hier om Singleplayer/Co-Up games die ik met een Xbox controller speel (geen multiplayer games die beter met muis toetsenbord te spelen zijn).

De TV series verder worden afgespeeld met VLC.

Graag wil ik dat de TV
  • Lage input delay
  • Snelle pixel transitietijden
  • Hoog Contrast
  • Graag ook mooie kleuren (is subjectief), maar kleuren accuraatheid vind ik minder belangerijk.
Welke producten heb je al gevonden?
Op dit moment twijfel ik voornamelijk tussen twee TVs. Ik heb verschillende voor en nadelen bij de tv.

Sony Bravia KDL-48W605B
+ Mooi groot.
+ 60hz
- Hogere input delay (maar niet te hoog?)

Sony Bravia KDL-42W805B Zwart
+ Lage input delay.
- Wat kleiner
- 50hz

Ik nijg meer naar de 48" W605B, vanwege de grootte en refresh rate.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Is een input delay van 29ms te doen voor gaming met controller?
2. kan de 50hz W805B geen native 60hz afspelen (deze vraag geld eigenlijk voor alle 50hz TVs)?

3. Is er een alternatief op deze TVs die beter is?

Met vriendelijke groeten,

Raiserfist

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 19:46 . Reden: Nieuwe bevindingen ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft je eerste 4 vragen zou ik ten eerste zeggen, doorzoek het forum eens want daar zijn al pagina's over vol geschreven. Aan de andere kant heeft het weinig zin om dit te doen want het is nagenoeg onmogelijk om nog een plasma tv te kopen aangezien alle grote fabrikanten de stekker uit hun productielijnen getrokken hebben.

Als je wil gamen zit je bij de Sony's goed vanwege hun lage input lag. Rondom je gestelde budget kun je de W7 en W8 kopen in 42 inch. Belangrijkste verschil tussen deze 2 modellen is het wel of niet hebben van 3D-functionaliteit. De Samsung UE46H6203 is misschien nog wel een interessante optie. Heeft een iets hogere input lag maar zou in de game-mode nog prima speelbaar moeten zijn. Is iets groter dan de Sony's en heeft een native 100 Hz paneel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je post.

Ik kan niet veel vinden over de Samsung UE46H6203, maar het kan zijn dat ik op de verkeerde plekken keek. Maar kwa grootte en native 100hz bevalt deze wel. Waar heb je de input delay van deze TV gevonden en is deze lager dan 30ms?

Verder heb ik mijn originele vraag groot en deels aangepast met mijn nieuwe bevindingen. Ik twijfel voornamelijk tussen de 42" W805B en de 48" W605B. De Samsung TV zou ik ook overwegen als ik hier wat technische reviews over kon vinden.

Ten slotte heb ik nog een vraag:

Bij de Sony Bravia KDL-48W605B staat Bol.com niet in de Pricewatch.

Echter heb ik hier de TV gevonden maar hier heet hij de "Sony Bravia KDL-48W605" zonder "B", en staat er dat het een 50hz TV is, betreft het hier de zelfde TV?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:06
Ik heb sinds vandaag een Sony KDL-48W585B ( @ € 499,-- incl. verzenden ) en ben erg onder de indruk !

Verwijderd

Topicstarter
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:23:
Ik heb sinds vandaag een Sony KDL-48W585B ( @ € 499,-- incl. verzenden ) en ben erg onder de indruk !
Heb op deze TV ook gegamed? en zoja, heeft de tv een lage input delay?

UPDATE:

Over deze vraag: 2. "Kan de 50hz W805B geen native 60hz afspelen (deze vraag geld eigenlijk voor alle 50hz TVs)?"

Ik bedoel hiermee niet of de TV 60hz "Accepteert". Ik bedoel of hij dit ook daadwerkelijk, zonder beeld bewerkingen/interpolatie op het scherm displayed, ondanks deze gezegd word "50hz" te zijn?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2014 19:47 ]

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:28:
[...]

UPDATE:

Over deze vraag: 2. "Kan de 50hz W805B geen native 60hz afspelen (deze vraag geld eigenlijk voor alle 50hz TVs)?"

Ik bedoel hiermee niet of de TV 60hz "Accepteert". Ik bedoel of hij dit ook daadwerkelijk, zonder beeld bewerkingen/interpolatie op het scherm displayed, ondanks deze gezegd word "50hz" te zijn?
Morgen zal ik de XBOX360 er eens aanhangen.
Maar denk dat hij geen bijzonder lage "input lag" heeft tov andere TV's

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-12-2014 20:20 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 19:28:
[...]

UPDATE:

50Hz/60Hz gaan tegenwoordig hand in hand. Net zoals 100Hz/120Hz en 200Hz/240Hz, afhankelijk van de bron.

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:27:
[...]

50Hz/60Hz gaan tegenwoordig hand in hand. Net zoals 100Hz/120Hz en 200Hz/240Hz, afhankelijk van de bron.
Oke ik hoef dus geen onderscheid te maken tussen 50 en 60 hz TVs aangezien ik niet van plan ben boven de 60 fps uit mijn GPU te trekken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:50:
[...]

Oke ik hoef dus geen onderscheid te maken tussen 50 en 60 hz TVs aangezien ik niet van plan ben boven de 60 fps uit mijn GPU te trekken.
Zelfs al zou je meer dan 60FPS uit je GPU halen, zal meer niets uitmaken. De televisies kunnen niet meer dan 60Hz ontvangen. Je hoeft inderdaad ook geen onderscheid te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:51:
[...]

Zelfs al zou je meer dan 60FPS uit je GPU halen, zal meer niets uitmaken. De televisies kunnen niet meer dan 60Hz ontvangen. Je hoeft inderdaad ook geen onderscheid te maken.
Dit is mooi, dan twijfel ik eigenlijk alleen nog maar tussen grootte en input delay.

• WiLLoW_TieN
Dit maybe een idee, mooi groot, en niet duur --> http://www.plattetv.nl/info?p=12078

Sharp 46" Full HD ( Led )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gegaan voor de Sony Bravia 48W605B. Deze bevalt prima maar hij heeft wel wat kritiekpunten.
Voornamelijk de ghosting, dit is toch wel een beetje erger dan bij plasma / gaming monitoren, ondanks dat ik denk dat het eigenlijk voor een TV vrij weinig ghosting is.

EDIT: Aan de Ghosting ergerde ik me toch te erg. Heb de TV dus geretourneerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2014 19:26 ]

Pagina: 1