Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Privacy -> TOR?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

• Headbuddy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 19:59

Headbuddy

Surrealist

Topicstarter
Hallo lieve tweakers,
Dit is mijn eerste post forum hoera!
Helaas kom ik jullie wel om hulp vragen...
Momenteel bevindt ik mij in Zwitserland op een studentenkamer van een hoge school aldaar.
Nu heb ik hier gelukkig WiFi en daar ben ik erg blij mee aangezien ik daarmee een beetje contact hou met vrienden, familie en een beetje nu.nl en tweakers.net kan lezen.
Ja dat is alles want ze hebben namelijk een redelijk strenge port block op het netwerk staan.
Niks mis mee.Gewoon om te voorkomen dat mensen torrentz gaan down/uploaden, gamen en andere dingen gaan doen waar het school netwerk niet voor bedoeld is.

Helaas was het voor mij een week geleden ineens onmogelijk om verbinding te maken met dat netwerk.
Dus ik naar IT helpdesk toe om te vragen of ze mij misschien konden helpen.
Wat bleek dat ze mij van het netwerk hadden geblokkeerd, omdat enkele websites had bezocht die niet voor kinderoogjes bestemd zijn. Dit was blijkbaar niet de bedoeling. Na een bijzonder ongemakkelijk gesprek in het Frans werd ik weer gedeblokkeerd _/-\o_ . Wel kreeg nog de waarschuwing mee dat als ik het nogmaals zou doen ik bij de directie op gesprek moest komen. :(
Geen probleem ik kan het nog wel twee maandjes af zonder deze sites voor nachtelijke vermaak.

Eind goed al goed zou je denken.
Helaas sinds mijn account gereactiveerd is dumpert ook geblokkeerd. Dit ging mij net een stap te ver in de censuur. Nu dacht ik dat ik via een TOR browser dit kon omzeilen.
Ik heb mij nu enigszins ingelezen maar een terug kerend punt is dat je data tussen de entrynode en jou nog onbeveiligd is. Betekend dit dat de netwerkbeheerder zou kunnen zien welke website ik wil bezoeken?
Ik heb namelijk echt geen zin in zo'n gesprek met de directeur om dat ik perse dumpert wil zien. 8)7
Mochten jullie andere oplossing weten dan hoor ik het natuurlijk graag.

Alvast bedankt voor het advies.

ps.
Nog enkele opmerkelijke feitjes;
- Het duurde twee en een halve maanden voordat ze mij blokkeerden. ( Ik weet vrij zeker dat ik website van af het begin regelmatig heb bezocht).
- Ik zit hier op het school netwerk omdat het netwerk voor de bewoners niet werkt ( al 2 a 3 maanden niet)
-Dit is mogelijk omdat ik onder de bibliotheek woon, die zich op de 12e verdieping bevindt.

Verwijderd

Hij kan natuurlijk ook gewoon al het TOR verkeer blokkeren.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Headbuddy schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:30:
Ik heb mij nu enigszins ingelezen maar een terug kerend punt is dat je data tussen de entrynode en jou nog onbeveiligd is. Betekend dit dat de netwerkbeheerder zou kunnen zien welke website ik wil bezoeken?
Nee, dat is niet zo. Het verkeer tussen de exit-node en de site die je bezoekt is onbeveiligd. Dus de exit-node-operator kan meelezen. Voor dumpert niet zo boeiend, maar je moet niets belangrijks doen zonder dat 't ook https-beveiligd is.

Overigens: ze kunnen wel zien dat je Tor gebruikt, dus wellicht dat je daarmee ook wat ongewilde aandacht genereert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:41

TommieW

Numa numa.

Je zou ook kunnen proberen of je wel met een VPN verbinding kan maken.
Als het beveiliging écht heel hard zuigt, zou je misschien met een andere DNS server al ver komen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Ik zou eerder gaan voor een VPN dan TOR. Omdat TOR verbindingen via meerdere nodes lopen, levert het extra vertraging op, waardoor de verbinding vaak merkbaar trager is. Als je een goede VPN provider kiest, dan merk je niets aan vertraging en het is soms zelfs sneller (als de route via jouw ISP naar de website nogal traag is, terwijl de route tussen jou en de VPN server en tussen de VPN server en de website snel is).

Nadeel is dat goede VPN diensten vaak niet gratis zijn, maar vergeleken met de cost of living in .ch zijn ze heel goed betaalbaar :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Headbuddy

Headbuddy

Surrealist

Topicstarter
Ze kunnen zien dat ik Tor gebruik, maar niet of ik silkroad6.0, dumpert, poesjes.nl of tweakers.net bezoek?
Wat ik trouwens bijzonder vreemd vond is waarom het zolang duurde voordat ik geblokkeerd werd.
Of waarom ze niet gewoon filter op het netwerk hebben.

• Headbuddy

Headbuddy

Surrealist

Topicstarter
Rannasha schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:44:
Ik zou eerder gaan voor een VPN dan TOR. Omdat TOR verbindingen via meerdere nodes lopen, levert het extra vertraging op, waardoor de verbinding vaak merkbaar trager is. Als je een goede VPN provider kiest, dan merk je niets aan vertraging en het is soms zelfs sneller (als de route via jouw ISP naar de website nogal traag is, terwijl de route tussen jou en de VPN server en tussen de VPN server en de website snel is).

Nadeel is dat goede VPN diensten vaak niet gratis zijn, maar vergeleken met de cost of living in .ch zijn ze heel goed betaalbaar :)
Oeh VPN dat is ook een goede dan zou ik ook een portblock ontwijken toch? >:)
Misschien is het mogelijk om met een vriend in NL en hamachi een verbinding el cheapo op te zetten?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
Rannasha schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:44:
En het is niet alleen trager, je loopt ook nog het risico dat de beheerder van je exit node niet betrouwbaar is.

Oh, en overal waar ze een captcha hebben (Google, CloudFlare) krijg je 'm continu voorgeschoteld, en daar waar ze spammers weren ben je ook niet welkom.

Tor is geen oplossing. Een VPN inderdaad wel.
Maar daarentegen gaan ze wel integer met je verkeer om ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Veel betere optie: koop een SIM-kaartje met mobiele data en gebruik dat voor je prive "data". Dat je op een schoolnetwerk niet naar om het even welke site kan surfen had je zelf ook wel kunnen bedenken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Helaas, wat jij wilt is dat we je helpen met het omzeilen van het beleid van die school. Daar gaan we niet aan meehelpen, zie ook: NT Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.