Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor Asus ROG G751JY-T7037H

Pagina: 1
Acties:

• RHF
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 16:23
De laptop gaat dienst doen als tweede (mobiele) game computer.

Laptop moet van minimaal WIN7 of hoger voorzien zijn. Games op dit moment BF4, Dragon Age (3), Diablo3 en WOT. Laptop wordt ook gebruikt als muziekserver gekoppeld aan Logitech Touch+DAC. Foto's en video's bewerken moet mogelijk zijn.

Budget is ca EUR 2000,-. Laptop die nu boven aan mijn lijst staat is de Asus Republic Of Gamers G751JY-T7037H. Laptop met GTX980m en 512GB SSD. Dat is ca EUR 300,- boven budget.

Mobiliteit, gewicht en accuduur zijn voor mij niet van belang omdat de laptop op netstroom en vooral beneden gebruikt gaat worden. Full HD is voldoende voor me en op externe schermen of op 4K gamen doe ik voorlopig niet.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de ASUS omdat ik er meerdere positieve reviews over gelezen/gezien heb. Ik zoek meningen/ervaringen over game laptop's van mensen die gelijkwaardige hardware getest of in bezit hebben. Op dit moment komen de BTO's en MSI's met gelijkwaardige hardware voorbij in zoekresultaten maar daar vind ik wisselende reviews over (bouwkwaliteit, geluidsproductie koeling, koelprestatie, enz) wat mij aan het twijfelen brengt.

Wie heeft er nog tips voor me?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mocht je er geen haast bij hebben, de CES 2015 komt er aan begin Januari, en er wordt verwacht dat er een flink aantal laptops zal worden aangekondigd met high-end Nvidia kaarten (zoals de GTX 980m). Nu is het aanbod voor zover ik weet nog vrij krapjes en erg duur, maar over een maand of 2 zullen de prijzen waarschijnlijk lager liggen en het aanbod een stuk groter zijn.

Wat BTO en MSI betreft, voor zover ik weet bouwen beide goede laptops tegenwoordig. Met name over BTO lees ik inderdaad wisselende dingen, maar ik zou me daar niet per sé door laten afschrikken. Ik weet niet hoe het met de garantie van BTO, MSI (of Asus) zit, maar mocht je voor zo'n bedrag een laptop kopen kan ik je wel aanraden om on-site support er bij te kopen (mocht dat er nog niet bij zitten). Afhankelijk van of en bij welke webshop je hem koopt (of direct bij de fabrikant dus), kan je nog wel eens door een hel heen moeten mocht er iets mis zijn, maar met technische support aan huis weet je in ieder geval dat je laptop in de regel binnen 1 werkdag wordt gerepareerd, en je kan er zelf bij zitten om er zeker van te zijn dat de monteur geen half werk aflevert (iets dat bij reparatiecentra nog wel eens gebeurt).

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Ik hoor juist positieve verhalen over MSI GT72 op notebookreview forums.De asus g751 is inderdaad wel stiller en cooler maar de verschil is opzich niet zo groot.

Mischien kan je ook naar duitsland rijden naar de dichtstbijzijnde mediamarkt. Daar kost het 1800. Of mischien frankrijk. Daar is het erg scherp afgeprijst http://www.rueducommerce....tm#moid:MO-E98B6M35000460

Als een ander keyboard layout je niet zo veel uitmaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door monoking op 15-12-2014 21:00 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

monoking schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:58:
Ik hoor juist positieve verhalen over MSI GT72 op notebookreview forums.De asus g751 is inderdaad wel stiller en cooler maar de verschil is opzich niet zo groot.

Mischien kan je ook naar duitsland rijden naar de dichtstbijzijnde mediamarkt. Daar kost het 1800. Of mischien frankrijk. Daar is het erg scherp afgeprijst http://www.rueducommerce....tm#moid:MO-E98B6M35000460

Als een ander keyboard layout je niet zo veel uitmaakt.
Wist niet dat dat prijsverschil zo groot was 8)7 .

Mocht je geen auto hebben, dan is het volgens mij alsnog goedkoper om even een dagje heen en weer te gaan met de trein naar Duitsland of de Thalys naar Frankrijk (Lille ligt geloof ik maar op 1,5 uur).

• RHF
Bedankt voor de tips, vooral de prijsverschillen in het buitenland verbazen mij. Mijn Frans is erg slecht en AZERTY layout gaat voor verwarring zorgen bij mijn kids (beginnen nu in huiswerk fase te komen) verwacht ik. Mijn voorkeur gaat uit naar aanschaf in een fysieke winkel binnen een straal van 50km i.v.m. retour/reparatie mocht dat nodig zijn.

De prijzen bij Mediamarkt Duitsland liggen een stuk lager maar de hardware wijkt ook af (8GB RAM i.p.v. 16GB of een 256GB SSD i.p.v. 512GB of een GTX970m i.p.v. GTX980m, i7 4710 i.p.v. i7 4860). Op zich geen probleem maar ik wil één op één vergelijk hebben voordat ik naar Duitsland rijd.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
De prijsverschil zit waarschijnlijk in de betere processor en 512GB SSD.

Als je toch van plan bent om het te halen is het wel eerst verstandig om te kijken of ze het hebben in de winkel zodat je niet terug komt met lege handen.

Let wel op dat je te maken zal hebben met Qwertz toetsenbord.

In het kort.

i7 4710HQ, 8GB, 256GB SSD, 1TB HDD
http://www.idealo.de/prei..._-g751jy-t7059h-asus.html
i7 4710HQ, 16GB, 256GB SSD, 1TB HDD
http://www.idealo.de/prei..._-g751jy-t7058h-asus.html

[ Voor 11% gewijzigd door monoking op 16-12-2014 10:53 ]

• RHF
Nou weet ik niet of er fouten worden gemaakt met weergeven van specificaties maar de verschillende uitvoeringen van de ASUS laptop met GTX980m worden met 3GB, 4GB of 8GB verkocht. Van de 4 en 8GB wist ik het maar ook nog een 3GB? Dacht dat enkel de 970m met 3 of 6GB geleverd werd. Als ik de prijzen vergelijk dan is de ASUS hier in NL met de i7 4860, 16GB RAM en 512GB SSD en 4GB GTX980m voor EUR 2300 niet te vinden in buitenlandse (web)shops.
Pagina: 1