2de Monitor

Pagina: 1
Acties:

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 20:39
Ik zoek een?
Monitor

Wat is je budget?
Max ~180

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
MSI 290X

Tijdje terug heb ik mijn videokaart geupgrade en sindsdien kan mijn (best wel oude) tweede monitor niet meer aangesloten worden. Daardoor heb ik nu nog maar één monitor die ik als 2de monitor wil gaan gebruiken en een nieuwe als een mijn hoofdmonitor.

Ik zit zelf te denken aan een 24 of 27 inch maar het beeldscherm moet een 100mm VESA mount hebben. Monitor word vooral gebruikt voor gaming en films te kijken.

Voor derest maakt het mij niet zo heel veel uit als het een beetje goede kwaliteit is.

Of is het slimmer om (later) met een groter budget te gaan kijken naar een 4k Monitor?

• Pataar
  • Laatst online: 16-01 12:04
Wat heb je zelf al gevonden? Wat is je eerste monitor? Dit vraag ik aangezien je ook gewoon twee dezelfde kan halen als dat niet te duur is.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 09:01
4k ga je niet fatsoenlijk trekken met maar 1 videokaart met games op dit moment. Zelfs 2 290X gaan het lastig krijgen op die resolutie. Goedkoopste schermen zitten rond de 400 euro pricewatch: AOC U2868PQU Zwart. Die heeft een VESA bevestiging.

Ga je voor 1080p zou ik niet groter gaan als 24" in verband met pixelgrootte. Of je moet er 2 of meer meter vanaf zitten. Maar daar ga ik met een pc scherm niet vanuit. 1440p is een leuke resolutie voor een 27" scherm, maar die zijn ook 400/500 euro.

Deze is iets over budget, maar wel IPS 16:10 en 75Hz : pricewatch: Iiyama ProLite X2485WS-B1 Zwart

Anders een goedkoop schermpje als deze: pricewatch: BenQ GL2450HE Zwart

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-01 17:32

royced

Hello!

BenQ RL2455HM is mijn persoonlijke favoriet.

• Facerafter
  • Laatst online: 18-02 20:39
Pataar schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:07:
Wat heb je zelf al gevonden? Wat is je eerste monitor? Dit vraag ik aangezien je ook gewoon twee dezelfde kan halen als dat niet te duur is.
Ik heb zelf nog niks gevonden omdat ik de keuze erg lastig vind. Het zou dan meer zijn van "Oh die valt binnen budget, ziet er goed uit en heeft een VESA mount". De monitor die ik ga houden is een pricewatch: Medion Akoya X55000 (MD 20144) Zwart

Ok, dan zal het dus geen 4k worden. Ik had verwacht dat de 290X dat nog wel redden met een FPS van ~ 30
24 Inch is ook prima.

Ik zal even gaan kijken naar de voorgestelde monitors ;)

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Dit is ook een leuke monitor, lekker goedkoop, een paneel van goede kwaliteit, en met Vesa 100 :).

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Pagina: 1