Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als eerste wil ik graag even melden dat ik nieuw ben op het forum en hoop dat ik veel van jullie mag leren :) . Verder ben een volledige leek ben op het gebied van forumgebruik, dus als mijn vraag misschien al een keer behandeld is, bij deze sorry...

Ik ben me aan het inlezen over het gebruik van een NAS thuis, zodat ik meerdere apparaten kan koppelen. Het gaat mij hier vooral om het kijken van filmbestanden.
Ik heb thuis 2 (smartloze) tv's en wil graag op beide de films kijken die ik via usenet download.
Ik heb voorheen gebruik gemaakt van een popcorn hour om NZB-bestanden te downloaden en deze meteen op mijn TV af te kunnen spelen. Maar dit is niet de oplossing om op beide tv's te kunnen kijken.
Tevens wil ik voortaan ook foto's en andere bestanden op een centraal punt opslaan.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om films (bijv. ISO-bestanden) via de Synology DS215J (deze werd me aangeraden wegens de betaalbaarheid en ik als leek zijnde ;) ) en een chromecast en ps3 te streamen naar mijn tv's?

Ik hoop dat ik de situatie zo een beetje duidelijk heb kunnen beschrijven en dat jullie me misschien kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

MVG Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Dat kan in combinatie met Plex als addon op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Houdt dan wel rekening met de kracht van de NAS wat betreft transcoding. Een J-model zal hier waarschijnlijk tekort schieten. Je kan dan beter voor een Play-model kiezen van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.
Dat had ik inderdaad gelezen dat een Play-model dit aan moet kunnen. Alleen zit het hem hier in de betaalbaarheid. Deze zijn meteen een stuk duurder. Vandaar de vraag of het met een J ook mogelijk is.
Maar wat bedoel je precies met tekort schieten? Gaan de films dan haperen, of duurt het langer voor ze geladen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:05
De DS215j valt onder "groep 2". Deze kunnen streamen naar chromecast:
* MP4, MOV, M4V en MKV: oorspronkelijke video streamen (videocodec: H.264 HP@L4.1; audiocodec: AAC/MP3)
* MP4, MOV, M4V en MKV: video remuxen als audiocodec AC3 is
link
Andere formats kunnen niet naar de chromecast gestreamed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42
Ik heb een synology DS211 en die stuurt alles vloeiend naar mijn boxee. De chromecast zou dit volgens mij ook prima aan moeten kunnen. PS3 is een heel ander verhaal. Altijd gedonder daarmee of inderdaad media servers gebruiken, maar dit kan best wel eens teveel zijn voor de meeste NAS-en.

In eerste instantie lang voordat hij begint en tussendoor stotteren. (buffer is leeg -> daarna niet meer werkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Tip, voor 150-200 bouw je ook een thuis servertje met 2de hands spul. Core2Quad met 4GB RAM is betere bang for buck dan een kant en klare nas.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 19:53

Tsuranim

There is only one

Totdat je kijkt naar het idle verbruik verschil. De DS215J zat rond 5 watt. Waar een 2e hands Core2Quad zo maar 20 watt boven zit. Dus ongeveer 40 euro per jaar duurder. Inderdaad meer performance, maar wel voor een relevante meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:55
Transcoden en/of plex moet je helemaal niet aan beginnen, dat is in jouw situatie ook nergens goed voor.
Je kunt zonder problemen ongecomprimeerd streamen over je eigen netwerk.
Ik begrijp überhaupt waarom mensen daarover beginnen, transcoden wordt in mijn ogen totaal overschat.

Aan de synologykant/backend kun je kiezen uit mediacenter aanzetten waardoor je video's via upnp/dlna uit te lezen zijn over je netwerk (dat is dan read-only) met iedere dlna/upnp client kun je de boel afspelen op je thuisnetwerk.
Tweede optie is NFS(linux) AFP (apple) of samba (windows) op de syno aanzetten om je bestanden over je netwerk beschikbaar te maken.
Je kun bijvoorbeeld als front-end/client een android mediaspeler kopen, die kan op meerdere manieren bij de fileshares, of een WDTVlive bijvoorbeeld.
Chromecast zou ik niet aan beginnen omdat het draadloos is; bij videostreamen heeft een netwerkkabel altijd de voorkeur, dus koop een speler met een ethernetaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnxz voor alle reacties! Ik zal er eens mee gaan stoeien. Gezien ik vooral met iso en video ts werk zal ik dus een mediaplayer tussen m'n nas en tv moeten gaan zetten en is chromecast hier niet de beste optie voor... Zodra ik alles heb staan zal ik laten weten hoe het werkt! Thnx all!!
Pagina: 1