Mediamarkt de allergekste

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 07:26
Een paar dagen voor Sinterklaas bij de Mediamarkt online webshop het spel Little big planet 2 besteld voor de PS3 voor 16 euro. Er stond bij voor 22.00 uur besteld de volgende dag in huis.
Het spel was op voorraad en ruim voor 22.00 uur besteld dus ik verwachte het de volgende dag.
Helaas de volgende dag en de dag daarna geen spel in huis. Verder ook geen enkele mededeling van Mediamarkt via de mail.
Ik zag toen op de webshop dat het spel niet meer op voorraad was. Op de site een telefoonnummer gevonden en gebeld. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die aan de hand van mijn bestelnummer bevestigde dat het spel inderdaad niet meer voorradig was en hij kon ook niet zeggen wanneer ik het spel wel zou krijgen. Ik gaf ‘m nog mee als tip dat het dan in de toekomst handig is om iemand die besteld heeft terwijl het niet op voorraad is dat te laten weten. Vooral als je zo’n slogan gebruikt van voor 22.00 besteld de volgende dag in huis.
Aangezien ik het een dag later nodig had als cadeautje voor iemand heb ik de bestelling via de medewerker laten annuleren met de belofte dat ik het geld zo snel mogelijk terug gestort zou krijgen. Voor de zekerheid via een support ticket op hun website ook daar extra aangegeven dat ze het moeten annuleren (ik kreeg al zo’n gevoel dat het allemaal niet zo lekker loopt daar).
Dezelfde dag het spel gevonden bij Gamemania en daar opgehaald.
De volgende dag een pakketje via de post met jawel hoor het spel van de Mediamarkt :?
Via de webshop een retour formulier aangevraagd (kan je niet downloaden maar moet je aanvragen) en 2 dagen later nog geen formulier in de mail maar wel een mail dat ik het kan retourneren bij een Mediamarkt winkel in de buurt.
Aangezien ik er ondertussen toch wel enigszins genoeg van had dacht ik laat ik het maar naar de Mediamarkt Ekkersrijt vlak bij Eindhoven brengen. Kost wel wat benzine maar dan ben ik er vanaf.
In de winkel naar de klantenbalie gegaan en de medewerkster maakte het me eerst nog even moeilijk om de factuur te vragen. Ik gaf aan dat ik haar het ongeopende pakketje gegeven had en dat daar waarschijnlijk toch wel ergens een factuur of bestelnummer in zou staan. En ja hoor dat lukte haar uiteindelijk. Ik zei gelukkig dan maar hoef ik niet helemaal weer naar huis om die factuur uit te printen. En nu komt het.
Uuuh mijnheer de bestelling is geannuleerd zie ik hier. Ik zei tja dat was de bedoeling maar de volgende dag heb ik alsnog de bestelling thuis gekregen. Ow wilt u even wachten dan.
De dame ging via een deur even weg en kwam een paar minuten later weer terug met de mededeling dat ze het niet terug kunnen nemen aangezien het geannuleerd is.
Ik zei dat meen je niet. Mediamarkt doet echt alles fout wat een webshop maar fout kan doen en nu ga je tegen mij zeggen dat ik hier helemaal voor niks naar toe ben gereden. Nota bene op advies van jullie zelf via mail en nu wil je het niet innemen omdat jullie het zelf al geannuleerd hebben 8)7
Lang verhaal kort is dat ze op haar standpunt bleef en ze het niet wilde aannemen en ik het maar via een formulier terug moet sturen. Ik zei dat is precies wat ik wilde maar na 2 dagen kreeg ik een mail dat ik het maar naar de winkel moest brengen….
Mijn bloeddruk was toen aardig opgelopen dus ik dacht nou ik neem het niet meer mee terug en als ze het ook niet willen aannemen dan doei en met een welgemikte worp smeet ik het spel met opengemaakte verpakking en al in een prullenbak vlakbij. Het was zo’n prullenbak met een opening aan de voorkant dus het was best wel knap dat ik alles zo in een keer erin smeet. Ondertussen enigszins luid pratend liep ik de winkel uit met wat zijn jullie slecht zeg.
Dat is dan weer wel slim van ze dat die klantenbalie vlakbij de uitgang gemaakt hebben.
Tja. Dit was dus allemaal afgelopen vrijdag 12 dec. Voor 16 euro wel een bevredigend gevoel gehad met die smijt actie in de prullenbak maar nu heb ik geen spel en geen geld terug dus of mijn actie nu zo slim was achteraf…
Ik heb me aan de instructie van de mediamarkt via mail gehouden en het spel in de winkel teruggebracht. Ik bedoel toen ik de winkel uitliep lag het daar in de prullenbak gezien door de klantenbalie medewerkster en de uitsmijter die bij de uitgang stond. Geen idee of het uit de prullenbak gehaald is.
Dus kan ik nu alsnog mij geld terug eisen of was het gewoon een stomme actie van me en moet ik het maar verder laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Stomme actie, want product moeten ze toch terugkrijgen geannuleerd of niet. Dat Mediamarkt uiteindelijk super slecht gehandeld heeft is gewoon een feit haha. Zou als ik jou was dit even copy pasten en in de ticket sectie een klacht aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Les: Via mail en post je zaken regelen als je bij een webshop iets koopt. Sowieso handig als je een heethoofd bent want dan kun je even tot 10 tellen voordat je op 'verzenden' klikt. Zij moeten bij fouten sowieso betalen voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Je kan je sowieso beroepen op de wet kopen op afstand. Daarmee kan je een via internet besteld product binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren en moeten ze het geld terug overmaken. Dat is wettelijk geregeld en kan de media markt niet onder uit.

Aangezien je spel hebt weggegooid kan het bovenstaande echter niet meer. Weggooien is zoals je zelf ondertussen inziet het slechtste wat je kan doen. De fout ligt wel degelijk bij de mediamarkt en je had gewoon recht op restitutie. Iets voor een eventuele volgende keer, al zal je denk ik niet zo snel meer naar de mediamarkt gaan :+

[ Voor 39% gewijzigd door Toet3r op 15-12-2014 16:59 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 07:26
Ik ben absoluut geen heethoofd maar soms bereik je bij mij een grens (zo 1 keer in de 5 jaar of zo). Verder heb ik niet het gevoel dat mailen of een ticket aanmaken iets uitmaakt want ze reageren gewoon nergens op.
Had bijv. nog wel een link gekregen met enquete hoe ik het zaken doen vond met deze bestelling en daar ook dit verhaal ingezet met aangevinkt dat ze met mij contact kunnen opnemen en tot nu toe geen enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic doe ik dicht. Er is voldoende informatie over dit onderwerp en ik denk dat je zelf ook wel weet wat het antwoord is op je vraag.

[ Voor 38% gewijzigd door Perkouw op 15-12-2014 17:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.