Aanschaf nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zoek een?
Ik zoek een kast voor de pc die ik van plan ben te bouwen.

Wat is je budget?
Als het kan niet meer dan €150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur. Ik heb gehoord dat Antec en Corsair op dit moment erg goed zijn wat betreft kasten met goede cable management, maar het merk maakt mij niet erg veel uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Om te beginnen, hier is de componenten lijst van de rest van mijn build:

pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: EVGA GeForce GTX 980 4GB Superclocked ACX 2.0
pricewatch: Intel Core i7-5820K Boxed
pricewatch: Corsair AX860
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: MSI X99S GAMING 7
pricewatch: G.Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRK

Verder heb ik nog vijf HDDs en een DVD-writer.

Ik zoek een kast die niet te groot is (mid-tower), ruimte heeft om de kabels makkelijk weg te werken, en waar al mijn HDDs, SSD en DVD-writer in passen. Verder moet het natuurlijk ook de H100i kwijt kunnen, en als het even kan 4 USB porten aan de voorkant hebben (maar dit heeft niet de hoogste prioriteit. Er moeten er wel tenminste 2 op zitten). Ook wil ik niet de behuizing zelf aan moeten passen.

Zelf kwam ik deze kasten al tegen:

pricewatch: NZXT H440 Zwart
Ik ben hier niet zeker van of het wel aan mijn eisen voldoet. Met name de hoeveelheid HDDs die ik er in kwijt kan vind ik altijd erg lastig om te zien.

pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart
Hier hetzelfde probleem, en deze heeft maar 2 USB poorten voorop.

De laatste optie die ik vond was deze:
pricewatch: Corsair Graphite 600T Silver
En weer hetzelfde probleem.

Verder weet ik ook niet hoe ik precies kan zien of de Hydro H100i in de kast past.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
De aantallen HDD's die je kwijt kan is gewoon te vinden in de PW. Ik ga het niet voor allemaal opzoeken, maar de H440 kan er al 6x3.5'' kwijt + 2 SSD (of meer SSD's, die passen immers ook gewoon op 3.5).

Verder speelt bij een behuizing natuurlijk ook sterk wat je mooi vindt. Wat dat betreft is een behuizing aanraden ongeveer het moeilijkste dat er is.

• Metalkai
br00ky schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:50:
De aantallen HDD's die je kwijt kan is gewoon te vinden in de PW. Ik ga het niet voor allemaal opzoeken, maar de H440 kan er al 6x3.5'' kwijt + 2 SSD (of meer SSD's, die passen immers ook gewoon op 3.5).
Ah, bedankt. Kan ik dan nog even vragen wat precies het verschil is tussen Bay intern en Bay extern? Ik ga ervan uit dat dit niet betekend dat er een paar slots buiten de kast hangen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Extern wil zeggen dat je er een optisch station (DVD/BR etc) in kan hangen, dat er dus een klepje voor zit. Die zijn trouwens 9/10 5.25 inch.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 15-12-2014 17:07 ]

• Metalkai
De NZXT H440 en Corsair Carbide vallen dus al af. De NZXT kan geen DVD drive hebben, en de Corsair Carbide heeft te weinig ruimte voor HDDs.
Ik ben nu ook aan het twijfelen over de Corsair Graphite, ik hoor dat het erg luid kan zijn.

Ik zal dus weer opnieuw op zoek moeten.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:46
Is dit geen prachtige kast? Stil,met stille fans, spullen passen er makkelijk in

reviews: Fractal Design R5: hoe goed beter kan worden

• blehz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01 15:53
Ik wou ook op de Fractal Design R5 hinten.
De Graphite is niet de beste, en in mijn opinie ook niet de mooiste kast. Heb er ook lang naar gekeken een aantal jaren geleden maar uiteindelijk de R3 gekocht toen.
Vind Fractal Design nog altijd de mooiste kasten hebben. Maar dan moet je wel voor minimalisme zijn. Verder ook lekker stil,

Kijk misschien ook eens naar andere Corsair kasten, met name die in de Carbide serie.

• tomwintjes
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11-2024

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-02 19:12
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)

http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/n300/
Beschrijving aan de rechterkant, plaatjes onderin. Zou allemaal moeten passen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik kan de Corsair Graphite 730T van harte aanraden! Gebruik hem nu 4 maanden; wat een heerlijke kast.

De meegeleverde fans zijn goed, ongelofelijk veel inbouwruimte, verwijderbare stoffilters, veel radiator ruimte, passen 6 HDDs en 4 SSDs in + nog 3 DVD units.

Echt een prachtige kast :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Metalkai
Bedankt voor jullie suggesties.
Na ze allemaal bekeken te hebben, heb ik besloten om voor de Fractal Design R5 te gaan. Mooie simpele kast van buiten, maar toch flink wat opties van binnen.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik heb zelf de 600T, hij is inderdaad niet de stilste, echter kun je de fans onder lage load natuurlijk ook gewoon uitzetten! je H100i past er in, maar de fans moeten dan wel onder het top-rooster

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 06:47
Ik heb toevallig ook een nieuwe kast sinds vandaag.. Ben voor de Fractal Design Define R5 gegaan die net uit is.. En ik heb daar zeker geen spijt van, veruit de beste kast die ik ooit gezien heb.. Mooi strak uiterlijk en super stil, dat vind ik belangrijk.. Voor de rest heeft ie alles wat je verwacht bij zo'n kast, front audio, USB 2.0 en 3.0 aansluitingen, (zeer makkelijk te verwijderen) stoffilters en een fancontroller etc.. En het deurtje kan naar beide kanten open.. Maar het mooiste aan deze kast vind ik het compleet modulaire binnenste (alles kan eruit als je wilt), zo heb ik de 5-tray HDD bay eruit gehaald omdat ik die toch niet nodig heb.. Zo heb je lekker veel ruimte en kan je overal goed bij.. En natuurlijk meer dan genoeg ruimte voor waterkoeling zoals jouw Hydro H100i.. Ook zitten er 2 SSD bays achter het moederbord zodat als je enkel SSD's gebuikt zelfs helemaal geen HDD bays meer erin hoeft te hebben (kon ik helaas niet gebruiken omdat mijn PSU een 15-pins seriële ATA kabel te kort komt, vandaar mijn SSD in de HDD bay, en gebruik sowieso nog een HDD)..

Hier wat snelle foto's van mijn kast:

http://kokdm.home.xs4all.nl/Fractal1.jpg
http://kokdm.home.xs4all.nl/Fractal3.jpg

Goede review hier: http://hexus.net/tech/rev...fractal-design-define-r5/

[ Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 16-12-2014 23:15 ]

Pagina: 1