Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geruis (white noise) uit nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een nieuw headset op mijn nieuwe PC. Nu is het probleem dat er altijd een geruis (white noise) doorheen komt, waar ik helemaal gek van word. De hoeveelheid geruis blijft altijd hetzelfde ten opzichte van volume en effecten.

Headset: Sharkoon X-Tatic S7
Moederbord: Gigabyte Z97X Gaming 5.

Ik heb de drivers al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd... zonder succes.
Ik heb ergens gelezen dat het kan liggen aan de grasfischekaart die vlak bij het audiodeel van het moederbord zit. Echter past mijn grafische kaart niet op een ander plek op het moederbord (denk ik). Mijn
Aangezien ik veel met muziek werk, zou het heel fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt,

PS. aansluiten op USB 3 ipv 2 maakt niks uit. Daarnaast maakt analoog of optisch ook niks uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2014 16:37 ]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 13:03

BaRF

bijna kerst

Werkt die headset via usb of een 3.5mm naar je eigen geluidskaart? Het lijkt er op dat hij beide kan?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
heb je al geprobeerd op een andere computer om de headset uit te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

de kabels gaan naar een klein kastje (SCU) dat bij het headset kwam. van daaruit gaat een sub naar de pc voor energie en een optische kabel en/of een analoge kabel. Je er zit een switch tussen optisch en analoog, dus je kan inderdaad met beide contact maken.

Ik heb helaas geen andere computer tot mijn beschikking.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36
PS. aansluiten op USB 3 ipv 2 maakt niks uit. Daarnaast maakt analoog of optisch ook niks uit.
Ik ben bang dat het dan de slechte kwaliteit van de versterker in dat extra kastje is.

De review hier: pricewatch: Sharkoon X-Tatic S7
Zegt dat je goed de handleiding moet lezen. Dat heb je al gedaan toch?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad de handleiding gelezen en voor zover ik weet (ben geen expert), is de optische kabel ook spdif toch? Echter is er één raar dingetje. Op de handleiding staat: Choose SPDIF out as standard output device. Maar bij afspeelapparaten staat dit niet en gebruik ik "realtec digital output (optical)". Is dat niet dezelfde?
Pagina: 1