Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerk met vpn-server en domain controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej ik moet voor mijn eindjaarswerk (Gip) een bedrijfsnetwerk met een vpn maken.
Maar ik zit vast... ik die het allemaal virtueel via vmware en heb een netwerk gemaakt maar enkel 1 pc heeft iternet verbinding en de rest niet. ik weet niet hoe ik het kan regelen dat ze allemaal internet verbinding kunnen krijgen via die ene pc met 2 netwerkkaarten (eentje bridged en de andere host only). dus al de andere computer moeten via die computer op het internet kunnen geraken. ik werk met windows xp's door de lage geheugen dat ze nodig hebben. Iemand die me kan helpen ? aub?

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 12:34
Je kan misschien een schemaatje toevoegen, komt ook nog van past om in je GIP bij te voegen.Een iets duidelijkere opening post wordt hier wel geapprecieerd ;)

Ik zal je alvast iet wat op weg helpen:
Je wilt client pc's naar buiten laten gaan via bv. je windows 2008 server.

Op deze cliënt zet je het server IP als default gateway (handmatig of via DHCP). Nu komt het verkeer dat niet binnen het eigen netwerk hoort terecht op de server. Maar die moet er natuurlijk iets mee doen? (denk in de richting van route/nat,... Als je webadressen wilt gebruiken heb je nog iets extra nodig... )