Trackball

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Bij mijn voormalige werkgever had ik nog weleens last van mijn hand/arm vanwege mijn muis. Ik had aan een collega uitgelegd dat ik absoluut niet kon werken met een Trackball. Hij heeft mij toen een trackball geleend van Logitech. Ik kon met deze d.m.v een ga aan de linkerkant van de trackbal ook met mijn hand heerlijk "muizen" :) Ik heb vandaag gezocht en gezocht in R'dam, maar helaas kon ik niets vinden, misschien iemand de naam (type) en een winkel waar hij noig verkrijgbaar is?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.sustainablepc.com/images/trackball.gif

Is het dus, wie weet waar deze dan nog verkrijgbaar is (behalve de pricewatch) Het is dacht ik een Logitech TrackMan Marble FX

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
UP!

(Ben alle Winkels in de buurt langst geweest, maar niemand heeft deze meer, en draadloos vind ik voor een Trackball een beetje nutteloos.

20*350ZO45°

Verwijderd

Deze zijn moeilijk verkrijgbaar ja, ik heb hem zelf al meer dan een jaar, en ik vind hem geweldig. Ik wil nooit meer een normale muis. De draadloze zijn ook vet, koop gewoon die. De oude met draad kan je toch al niet meer vinden, of bijna niet meer. Microsoft heeft er nu ook een die op deze lijkt. Misschien moet je die gewoon kopen.

http://www.microsoft.com/products/hardware/mouse/trackballexp/trackballexp.htm

De trackball explorer, heb hem persoonlijk nooit gebruikt, maar ziet er wel goed uit.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 10:55 schreef wizardxx het volgende:
Deze zijn moeilijk verkrijgbaar ja, ik heb hem zelf al meer dan een jaar, en ik vind hem geweldig. Ik wil nooit meer een normale muis. De draadloze zijn ook vet, koop gewoon die. De oude met draad kan je toch al niet meer vinden, of bijna niet meer. Microsoft heeft er nu ook een die op deze lijkt. Misschien moet je die gewoon kopen.

http://www.microsoft.com/products/hardware/mouse/trackballexp/trackballexp.htm

De trackball explorer, heb hem persoonlijk nooit gebruikt, maar ziet er wel goed uit.
Die heeft géén gaatje waar je je duim "in" kan steken.

20*350ZO45°

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Zonder gaatje, maar met een heerlijk vrijliggende bal en bovendien het meeste muis-gevoel voor een trackball: Logitech Marble Mouse:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/reviews/mouse/logitech/marble_mouse/productov49.gif

Ik ben hem zelf gaan gebruiken nadat ik last kreeg van RSI, heb hem nu al een paar jaar en ben erg tevreden...

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Pas een nieuwe gehaald bij Chicon nadat mijn vorig het na 3 jaar trouw gebruik niet meer zo goed deed (haperende linker muisknop, bijzonder vervelend bij slepen e.d.).

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Er is toch een nieuwe marbleman FX uit, met grijs/zwart etc. Die is toch volop verkrijgbaar en bijna hetzelfde. (Ik weet niet of die net zo lekker in de hand ligt.)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 11:32 schreef udenjpg het volgende:
Er is toch een nieuwe marbleman FX uit, met grijs/zwart etc. Die is toch volop verkrijgbaar en bijna hetzelfde. (Ik weet niet of die net zo lekker in de hand ligt.)
Dat is een draadloze. Ten eerste ben ik al niet helemaal weg van draadloos, maar voor een trackball is het natuurlijk helemaal nutteloos.

20*350ZO45°

• phaedrus
Op donderdag 14 juni 2001 11:36 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Dat is een draadloze. Ten eerste ben ik al niet helemaal weg van draadloos, maar voor een trackball is het natuurlijk helemaal nutteloos.
Helemaal mee eens, en daarbij is die draadloze ook nog duidelijk duurder.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik wil hem wel gaan halen bij Chicon, maar daarvoor moet ik 1 uur en 48 minuten voor in de trein gaan zitten naar Delft-Zuid. Als ik 'm echt nergens anders kan krijgen, doe ik dat misschien wel want heb toch OV, maar zoals ik op het internet zoek, zijn zei echt de enige met die trackball

20*350ZO45°

• phaedrus
Je kunt hem ook wel bestellen. Ik woon in Delft dus dat was wat makkelijker.

Verwijderd

Je hebt nu ook een nieuwere versie die ziet er cooler uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov84.gif

Ik heb de marble fx en hij is echt super, ik zou hem niet meer kunnen missen!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:25 schreef tineau het volgende:
Je hebt nu ook een nieuwere versie die ziet er cooler uit!
[afbeelding]

Ik heb de marble fx en hij is echt super, ik zou hem niet meer kunnen missen!
Hij kost meer, is draadloos (batterijen probleem) en misschien voelt ie wel minder goed aan dan de "originele" FX.

Ik ga strax effe in Middelburg een rondje doen door de stad of ie daar nog ergens opduikt.

25,- verzendkosten bij Chicon vind ik een beetje aan de hoge kant. Kan ik misschien juist wel beter die draadloze kopen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb de trackball optical van MS, dan bestuur je de bal met je duim, ipv met je vingers.
Werkt erg lekker. :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 12:34 schreef KIP het volgende:
Ik heb de trackball optical van MS, dan bestuur je de bal met je duim, ipv met je vingers.
Werkt erg lekker. :)
Volgens mij als je dat lang doet heb je RSI aan je duim :) Die ik wil gaan kopen, pak je zeg maar beet tussen 3 vingers, vind ik persoonlijk lekkerder werken

20*350ZO45°

Verwijderd

Als je met je duim stuurt, dan gaat het veel nauwkeuriger.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:17 schreef KIP het volgende:
Als je met je duim stuurt, dan gaat het veel nauwkeuriger.
Muis vind ik (persoonlijk) altyd nog iets nauwkeuriger, maar ik denk dat dat niet de reden is waarom we gaan overstappen naar een Trackball lijkt me.

20*350ZO45°

Pagina: 1